0
021284284

کاربرد اکسل برای کسب و کار

مروری بر تاریخچه اکسل:

مایکروسافت اکسل در سال ۱۹۸۵ بهره برداری شد و از آن زمان تا به امروزبه مهمترین برنامه رایانه ای شرکت ها در سراسر جهان تبدیل شده است. شما نیز باتوجه به نیازتان از اکسل استفاده می کنید. در دنیای تجارت و کسب و کار، هر صنعتی می تواند از قدرت فوق العاده اکسل بهره ببرد. اکسل ابزاری قدرتمند است که به فرآیندهای تجاری در سراسر جهان کمک می کند. خواه برای تجزیه و تحلیل سهام یا کارگزاری ها، بودجه بندی یا برای ساماندهی لیست فروش مشتریان می توان از اکسل بهره برد.

 اهمیت اکسل در کسب و کار:

۱: تامین مالی و حسابداری:
خدمات مالی و حسابداری مالی یکی از حوزه های مالی است که به صفحه گسترده اکسل بیشترین اعتماد را کرده است و از آن به شدت استفاده می کند. در دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰، تحلیلگران مالی هفته ها با اجرای فرمول های پیشرفته چه به صورت دستی و چه در برنامه هایی مانند IBM’s Lotus 1-2-3 سعی در توسعه مدل های مالی داشتند. اکنون شما می توانید مدل سازی های پیچیده تری را در عرض چند دقیقه با اکسل انجام دهید. با قدم زدن در دفاترحسابداری شرکت ها متوجه می شوید که صفحات اکسل که مملو از نوشته و اعداد هستند در صفحه نمایش کارشناسان باز هستند. به طوری که کاربردهایی همچون ترسیم وضعیت مالی، نتایج مالی، بودجه بندی و پیش بینی را برای این دفاتر به همراه دارد.
۲: بازاریابی و مدیریت محصول:
درحالی که مدیران بازاریابی محصولات و مهندسی فروش به دنبال آموزش کارشناسان جهت تحلیل و پیش بینی بازارها و محصولات هستند، Excel و توابع آن می توانند در زمان و سرمایه صرفه جویی کند و در اموری همچون طبقه بندی مشتریان، اجرای بوم کسب و کار، اجرای مدل های خطی و غیرخطی ریاضی و سایر روش های پیش بینی به کمک مدیران بیایند. همچنینبا استفاده از Pivot table، کاربران می توانند به سرعت و به راحتی خلاصه داده های مشتری و فروش را بر اساس معیارهای گوناگون انتخاب و بررسی کنند.
۳: مدیریت منابع انسانی:
در حالی که سیستم های قوی پایگاه داده مانند Oracle ،SAP وQuickbooks می توانند برای مدیریت حقوق و دستمزد همچنین اطلاعات کارمندان مورد استفاده قرار گیرند، تهیه خروجی از داده های آن ها و اضافه کردن آن ها به اکسل، به کارشناسان امکان کشف روندها، خلاصه هزینه ها و ساعت ها و مدت پرداخت ماهانه و یا سالانه را می دهد همچنین باعث می شود به درک بهتری از سیستم جذب و حقوق و دستمزد برسند.
متخصصان منابع انسانی و کارگزینی می توانند از Excel برای ایجاد یک صفحه گسترده شامل داده های کارکنان استفاده کنند و دقیقاً دریابند که هزینه ها از کجا می آیند. بنابراین می توانند به بهترین وجه برای آینده برنامه ریزی کنند و پایش های دوره ای اثربخش داشته باشند.

شما میتوانید با استفاده از اکسل هرکاری را به راحتی انجام دهید:

۱:هنگام برنامه ریزی تیم برای حضور در یک رویداد ورزشی، می توانید از Excel به منظور ردیابی لیست RSVP و پایش هزینه های آن استفاده کنید.
۲: اکسل به منظور پیش بینی درآمد های جدید و رشد نرخ درآمد و مشتری قابل استفاده است.
۳: هنگام برنامه ریزی برای تقویم وبسایت می توانید از صفحه گسترده اکسل به منظور ذکر رویدادها و تاریخ استفاده کنید.
۴: هنگام ایجاد بودجه برای یک محصول کوچک، می توانید دسته بندی هزینه ها را در یک صفحه گسترده لیست کنید، ماهانه آن را به روز و یک نمودار ایجاد کنید تا نشان دهد محصول تا چه اندازه به بودجه نزدیک شده است.
۵: می توانید بر اساس حجم خرید ماهانه محصول، تخفیف های مشتریان را محاسبه کنید.
۶: می توان درآمد حاصل از فروش براساس مشتری و گروه محصول را مقایسه کرد تا به روابط بین داده ای به منظور مدیریت جریان نقدی رسید.
۷: استفاده از نسبت های مالی پیچیده.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی اکسل برای کسب و کار با مشاورین ما در تماس باشید:
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *