0
021284284

بررسی کامل لینوکس

لینوکس چیست:

لینوکس یک سیستم عامل همانند ویندوز است اما با امکانات و امنیت بیشتر نسبت به ویندوز. اما Linux فقط یک Operating system نیست Linux هسته سیستم عامل است. هسته یکی از مهم ترین بخش سیستم عامل است و کنترل داده‌ها و سخت افزار، مدیریت حافظه و تبادل اطلاعات از وظایف هسته در OS می باشد.
چیزی که شما به عنوان Operating System لینوکس استفاده می کنید Linux نیست بلکه هسته و زیر ساخت سیستم عامل شما لینوکس است. سیستم عاملی که شما با نام Linux استفاده می کنید Genolinux است. شما با استفاده از OS ارتباطی بین نرم افزار و سخت افزار برقرار می کنید و می توانید با استفاده از آن بخش سخت افزاری را کنترل و مدیریت کنید.
لینوکس بر روی سخت افزار هایی مانند گوشی موبایل، لپ تاپ و یا کامپیوتر، ابر رایانه، کنسول بازی و… نصب و اجرا می شود. لینوکس در سال ۱۹۹۱ به بازار عرضه شد و از آن سال به قدرت می توان گفت که یکی از بهترین سیستم عامل هایی است که تا به امروز به بازار عرضه شده است. Linux هنگام عرضه به بازار به صورت Open Source ارائه شد و طراح این سیستم عامل اجازه داد که توسعه دهندگان آن را توسعه دهند تا به امکانات آن افزوده شود با این کار تقریبا ۴۰۰ هزار توسعه دهنده شروع به گسترش این سیستم عامل پرداختند این امر باعث شد که هم Linux قدرت و بین کاربران طرفدار پیدا کند. اما دلیل محبوب نبودن آن استفاده سخت از آن است.

هسته لینوکس چیست؟

لینوکس هسته یا همان قلب سیستم شما است، اما از چه چیز‌هایی تشکیل شده است؟ هسته رابط نرم‌افزاری برای سخت‌افزار کامپیوتر است. هسته با پردازشگر مرکزی (CPU)، حافظه و دیگر اجزای پشتی نرم‌افزار‌های در حال اجرای کامپیوتر ارتباط برقرار می‌کند. در واقع هسته پایین‌ترین مرحله از اجزای نرم‌افزای سیستم است که البته از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. اهمیت کرنل به قدری بالاست که اگر مشکلی برای آن پیش آید، هر قطعه نرم‌افزاری در حال اجرای روی کامپیوتر نیز دچار مشکل خواهد شد.
هسته لینوکس، یک هسته‌ی یک پارچه است که همه سرویس‌های اصلی سیستم عامل را درون خود اجرا می‌کند. مدل جایگزین این هسته، میکروکرنل است که بسیاری از کار‌ها را فرآیند‌های خارجی انجام می‌دهند و هسته تنها کمی بیشتر از هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد.
در حالی که هسته‌های یکپارچه در روزهای ابتدایی که کاربران برای سخت‌افزار خود هسته را کامپایل می‌کردند، بسیار خوب عمل می‌کردند اما این روزها ترکیب‌های زیادی از سخت‌افزار‌ها وجود دارد که ساخت آن‌ها به درون یک هسته نتیجه‌ای جز ساخت یک فایل عظیم ندارد.

کاربرد های لینوکس :

۷۰ درصد از فایروال هایی که استفاده می کنید از این نوع Operating System می باشد و برای امنیت از این نوع OS استفاده می شود. حتی سیستم عامل های موبایل ها هم از این نوع OS استفاده می کنند ولی شاید برخی از شما ها این موضوع را نمی دانستید.
(MySQL و Apache و PHP و Python نیز از این سیستم عامل در زیر ساخت خود استفاده کرده اند.)

مزایای لینوکس:

امنیت بسیار بالا.
رایگان بودن آن.
سرعت بالا.
پشتیبانی قوی.
نیاز به نصب درایور ندارد.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی مبانی سیستم عامل لینوکس با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴
 

دیدگاه کاربران
  • رضا 26 دی 1399

    بسیارعالی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *