0
021284284

معرفی نرم افزار راینو سروس Rhinoceros

تاریخچه راینو سروس:

راینو (Rhinoceros) توسط برادران مک نیل (Mcneel) در سیاتل آمریکا متولد شد (شرکت مک نیل و همکاران در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد) و در آن از سیستم نربز (Non-uniform rational B-spline) NURBSاستفاده شده که در واقع یک سیستم ریاضی برای محاسبه و ارائه منحنی ها و سطوح در گرافیک کامپیوتری است. سابقه نربز به سال ۱۹۵۰ میلادی بر می گردد که با توجه به نیاز در صنایع کشتیی سازی و اتومبیل به وجود آمد. از کسانی که در توسعه و پیشرفت این سیستم نقش اساسی داشتند می توان به دو فرانسوی به نامهای Pierre Bézier که در شرکت Renault و Paul de Casteljau که در شرکت Citroën مشغول به کار بودند، اشاره کرد.

راینو سیستم قدرتمند مدلسازی بر اساس نربز:

سیستم نربز ابتدا در صنعت خودرو و در نرم افزارهای مخصوص آن و سپس در زمینه های دیگر گرافیک کامپیوتری وارد شد. اصول ساخت سطوح در rhino بر ساخت منحنی ها استوار است.برای مدلینگ در محیط راینو ابتدا شبکه ای از منحنی ها در فضا ایجاد شده و سپس تبدیل به سطح می شوند.
نسخه ۱ در سال ۱۹۹۸ با بازار آمد که حاصل ۵ سال کار بر روی این نرم افزار توسط شرکت مک نیل بود. کم کم نسخه های زبان ژاپنی و کره ای در سال ۱۹۹۹ نیز منتشر شد. همچنین rhino از دو زبان Rhinoscript بر پایه VBScript و پایتون Python پشتیبانی می کند.

مزیت راینو نسبت به نرم افزارهای مشابه:

راینو در واقع شبیه هیچ کدام از نرم افزارهای رقیبش نیست مخصوصا در بازار ایران رقیبهایی مثل سالیدورکس Solidworks، کتیا Catia و حتی ۳ds max در زمینه های طراحی صنعتی و معماری که تا چند سال پیش نرم افزارهایی اصلی در این زمینه ها بودند و کاملا در بازار ایران جای خود را باز کرده اند. گرچه این نرم افزارها هر کدام در زمینه های تخصصی نرم افزارهای بزرگ و قدرتمندی هستند و به سادگی نمیتوانیم آنها را مقایسه کنیم اما نکته ای که از این مقایسه می توان دریافت این است که راینو با پلاگین هایی که به آن اضافه می شود می تواند بسیاری از حوزه های دیگر طراحی را پوشش دهد. مثلا اگر یک کاربر کار طراحی محصول انجام دهد و با راینو کار کند می تواند براحتی با نصب یک پلاگین قابلیت های طراحی جواهرات را نیز داشته باشد اما با سالید یا کتیا یا مکس نی توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در واقع پلاگین های راینو قدرت بسیار زیادی را به آن اضافه می کنند که نظیر آنرا حداقل در بین نرم افزارهای ذکر شده پیدا نخواهید کرد.

بنابراین با راینو می توانید:

ایده ای را تکمیل کنید
احجام را سه بعدی کنید
فرم های پیچیده را خیلی راحت تولید کنید
انیمیشن بسازید و امکانات دیگر شامل:
طراحی طلا و جواهرات (Jewelry Design)
دکوراسیون داخلی (Interior Design)
طراحی معماری (Architecture Design)
طراحی خودرو (Vehicle Styling Design)
طراحی صنعتی (Industrial Design)
طراحی دریایی (Marine Design)
طراحی مبلمان (Furniture Design)
طراحی فیلم و سریال (Film and Set Design)
طراحی هواپیما (Aircraft Design)
طراحی موجودات (Creatures Design)
طراحی صورت و شخصیت (Figures Design)
طراحی کارتون و کاریکاتور (Cartoons Design)

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی Rhinoceros با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *