0
021284284

معرفی کامل نرم افزار اتودسک رویت

اتودسک رویت چیست؟

یکی از نرم‌افزارهای مفید برای معماران و مهندسان عمران، فنی، برق و تاسیسات نرم‌افزار رویت (Autodesk Revit) است. این نرم‌افزار به طراحان،‌ پیمانکاران و کارفرمایان کمک می‌کند که یک مدل مناسب از ساختمان را داشته باشند. در واقع این نرم‌افزار به کمک مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) آمده است.اولین نسخه از این نرم‌افزار در سال ۲۰۰۰ وارد بازار شد.
رویت به کاربر این امکان را می‌دهد که ساختمان و یا قسمت‌هایی از آن را به صورت سه‌بعدی مدل‌سازی و طراحی کنند، پس از آن مدل را با عناصر نقشه‌کشی دو بعدی علامت‌گذاری نموده و در هر زمان، از پایگاه داده‌ی ساختمان به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.
نرم‌افزار رویت حتی قابلیت مدل‌سازی اطلاعات ساختمان به صورت چهار‌بعدی را نیز دارد، به این معنی که دارای امکانات و قابلیت‌های است که می‌توان پروژه را در آن برنامه‌ریزی کرد و مراحل مختلف چرخه‌ آن، از طراحی تا تخریب را پیگیری کرد.

تاریخچه:

شرکت نرم افزاری چارلز ریور در ۳۱ اکتبر ۱۹۹۷ توسط لئونید ریز و ایروین جانگریس، توسعه دهندگان اصلی نرم افزار مهندسی تکنولوژی پارامتری برای طراحی مکانیکی با هدف قدرت بخشی به مدل سازی پارامتری به صنعت ساختمانی در نیوتون ماساچوست بنا نهاده شد. با سرمایه سرمایه گذاران Atlas Venture و شرکای North Bridge Venture، رایز و جانگریس توسعه دهندگان نرم افزار و معماران متعددی را استخدام کردند و شروع به ایجاد رویت در محیط ++C بر پایه پلتفرم ویندوز مایکروسافت کردند. در ۱۹۹۹، آنها دیو لمونت را به عنوان مدیر اجرایی و جان هیرشتیک، موسس Solidworks و آرول وولفورد موسس گروه CMD را به عنوان اعضای هیئت مدیره استخدام کردند.

چرا بهتر است از نرم افزار Revit استفاده کنیم؟

Revit یک نرم‌افزار جامع و ابزاری برای کنترل گردش کار از شرکت Autodesk است که به معماران، طراحان، سازندگان و افراد متخصص در ساخت و ساز کمک می‌کند. این نرم افزار روشی پیشرفته برای ایجاد مدل‌هایی از ساختمان‌ها و سازه‌های دنیای واقعی است و در درجه اول در BIM یا مدل‌سازی اطلاعات ساختمان استفاده می‌شود.
در BIM، طراحان می‌توانند مشخصات واقعی اشیاء را وارد کنند و نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر را حتی قبل از ساخت شبیه‌سازی کند. برای مثال می‌توان به اشیا وزن داد یا توانایی باز و بسته شدن درها را شبیه‌سازی کرد.
نرم‌افزار معماری و مهندسی Revit ابزاری است که می‌تواند به شما و سایر ذینفعان پروژه در درک مفهوم پروژه‌ای که در آن کار می‌کنید کمک کند. در اینجا چند ​​دلیل برتر برای استفاده از Revit آورده شده است.
دلیل اول: پروژه‌ خود را در واقعیت مجازی یا به صورت سه‌بعدی می‌بینید.
با Revit می‌توانید با استفاده از انتخاب سریع آیتم‌های “families” که در واقع اشیاء مجازی هستند، طرح اولیه‌ای را که می‌خواهید، ایجاد می‌کنید.
به عنوان مثال اگر بخواهید یک درب را در اتاق بگذارید، فقط کافی است که نوع درب مورد نظر خود را انتخاب کنید، نرم‌افزار می‌تواند آن را با تمام ویژگی‌های یک درب (یا پنجره، یا دیوار‌های باربر) وارد پروژه کند.
از آنجا که این نرم‌افزار می‌داند در چیست، لازم نیست که آن را تعریف کنید. در واقع خود نرم‌افزار برای آن دستگیره قرار می‌دهد و به آن قابلیت باز شدن و بسته شدن می‌دهد. در اینجا ما از یک مثال بسیار ساده استفاده کردیم و نرم‌افزار راجع به تمامی المان‌ها به همین صورت عمل می‌کند.
این ویژگی باعث می‌شود که طراحی و شبیه‌سازی بسیار سریع انجام شود و پلان ساختمان چیده شود. در نهایت نرم‌افزار یک مدل سه‌بعدی ارائه می‌دهد که می‌تواند به آن را به صورت واقعیت مجازی مشاهده کرد؛ تا همانطور که در حال طراحی هستید، یک تجربه بصری و همه‌جانبه از پروژه را داشته باشید.
دلیل دوم: وجود یک کتابخانه‌ی کامل و بزرگ از المان‌های مورد نیاز یک ساختمان
کتابخانه‌های Revit، که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها موجود است، تمام اطلاعات لازم برای شبیه‌سازی عناصر یک ساختمان در دنیای واقعی هستند. برای مثال برای طراحی مبلمان، سنگ‌فرش بتنی و یا هر چیز دیگری که لازم داشته باشید، کتابخانه‌ای وجود دارد و فقط کافی است که از آن انتخاب کنید.بسیاری از معماران و مهندسان از این کتابخانه‌ها برای طراحی اجزای اصلی استفاده می‌کنند، البته بعداً آن‌ها را ویرایش می‌کنند تا متناسب با طرح خاص خودشان باشد.
دلیل سوم: کار تیمی بهتر
یکی از بهترین ویژگی‌ها و امکانات Revit، جریان‌های کاری BIM هستند. این امکان می‌تواند تاثیر زیادی بر روی پروژه بگذارد، زیرا Revit یک منبع واحد برای همه افراد مختلفی که روی این پروژه کار می‌کنند فراهم می‌کند.
هزینه‌ها به صورت تلفیق شده وجود دارند و همه‌ی افراد می‌دانند افراد دیگر در حال انجام کار بر کدام قسمت هستند.
به عنوان مثال، برخلاف اتوکد، رویت تمام اطلاعات موجود در پروژه را در یک پرونده واحد قرار می‌دهد و لازم نیست که به جستجوی اطلاعات بروید.
Revit می‌تواند به صورت خودکار BOQ‌ (قبض مقادیر) تولید کند. برای مثال اگر یکی از اعضای تیم ده عدد پیچ را سفارش دهد و یکی دیگر از اعضای تیم نیز ده پیچ سفارش دهد، این نرم‌افزار اعلام می‌کند که درخواست ۲۰ پیچ را داریم.

مزایای نرم‌افزار Revit:

مزیت اول: اجزای پارامتری
هر مؤلفه‌ای که در نرم افزار Revit BIM ایجاد می‌کنید دارای ویژگی‌های پارامتری است. این بدان معنی است که عناصر شما به صورت سه‌بعدی هستند، اما می‌توانید پلان ‌های دو بعدی مرتبط با آن را نیز تغییر دهید تا مدل ۳D تغییر پیدا کند.
نکته مهم اینجاست که اطلاعاتی که برای ساخت مدل استفاده می‌شود همه از یک بانک اطلاعاتی واحد تهیه می‌شوند. بنابراین هر زمان تغییری در مدل ایجاد کردید، آن بانک اطلاعاتی به روز می‌شود. از هر اطلاعات جدیدی که بارگذاری می‌شود، در کل مدل استفاده می‌شود. این تغییر پویا باعث صرفه‌جویی بسیاری در وقت می‌شود، به علاوه درگیری‌ و کار دوباره برای مطابقت اطلاعاتی که در بسیاری از نقشه‌های مختلف دارید ایجاد نخواهد شد.
مزیت دوم: طراحی Landscape
نرم‌افزار Revit BIM برای ایجاد یک تصویر واقع‌گرایانه بسیار کارآمد است. در مرحله اول، شما تمام داده‌هایی را که دارید وارد مدار می‌کنید، خروجی مدل یک تصویر واقعی از آن سازه خواهد بود.
همچنین Revit به شما امکان این را می‌دهد که کارهای کوچک زیادی را انجام دهید که می‌تواند مدل‌های شما را برای مشتری جذاب‌تر کند. به عنوان مثال، می‌توانید مناظر اطراف مدل‌های خود را شبیه‌سازی کنید. با استفاده از این امکان، مشتریان می‌توانند حتی محل مناسب برای اجرای پروژه‌ خود را انتخاب کنند.
مزیت سوم: طراحی کارآمد از نظر انرژی
طراحی ساختمان پایدار در دنیای مدرن بسیار مهم است. امروزه مردم از تأثیر ساختمان‌های آن‌ها بر محیط زیست آگاه هستند. در نتیجه بسیاری از مشتریان شما می‌خواهند ثابت کنید که طرح‌های شما پایدار است. اگر نتوانید ممکن است بازار کار را از دست بدهید، حتی اگر خود طراحی جذاب باشد.
اینجاست که نرم‌افزار Revit BIM می‌تواند به شما کمک کند. این نرم‌افزار دارای چندین ابزار تحلیلی است که می‌توانید از آن‌ها برای اندازه‌گیری تاثیر محیطی مدل‌های خود استفاده کنید. موتور GreenBuild از لحظه شروع کار بر روی مدل این اطمینان را می‌دهد که پایداری جزء اصلی روند طراحی شماست.حال تصور کنید که تمام این اطلاعات را به مشتریان خود ارائه دهید. علاوه بر نمایش طراحی خود، می‌توانید مزایای زیست‌محیطی آن را برجسته کنید. شرکت شما با داشتن سیاست پایداری، هر مشتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
مزیت چهارم: نیاز کمتر به مستندات کاغذی
نرم‌افزار Revit BIM فقط به شما در ایجاد ساختمان‌های سازگار با محیط زیست کمک نمی‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا فرآیندهای خود در طول پروژه را را پایدارتر کنید.
Revit میزان نقشه‌های کاغذی مورد نیاز برای مدل‌های شما را کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که چاپ‌های بسیار کمتری از نقشه‌ها مورد نیاز است. در واقع، شما به هیچ وجه مستندات دستی نیاز ندارید. نرم‌افزار Revit BIM تمام اطلاعات مورد نیاز پروژه را به طور خودکار ضبط می‌کند. حتی می‌توانید از برچسب‌ها و کلمات کلیدی برای دسترسی به مناسب‌ترین اطلاعات به راحتی استفاده کنید.

معایب نرم‌افزار Revit:

همانطور که دیدید، استفاده از نرم‌افزار Revit فواید زیادی دارد. با این حال، هیچ نرم‌افزاری کامل نیست.
مانند سایر نرم‌افزاری طراحی دیجیتال، شما باید قبل از سرمایه‌گذاری، نیازهای کسب و کار خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر نیازی به استفاده از BIM نداشته باشید، Revit ممکن است متناسب با اهداف شما نباشد. چند مورد از معایب نرم‌افزار رویت را در اینجا بررسی می‌کنیم.
تمرکز زیاد بر طراحی سازه:
گرچه تمرکز Revit روی دقت طراحی، یکی از بزرگترین نکات برجسته آن است؛ اما از اهداف ما برای استفاده از آن، فاصله می‌گیرد. اما سایر نرم‌افزارهای طراحی دیجیتال تمایل به ایجاد مدل‌های کلی‌تری دارند، به این دلیل است که آن‌ها به ابزارهای طراحی عمومی‌تر را در پکیج خود خواهند داشت.
ویرایش دیدگاه دشوار:
در حالی که نرم‌افزار Revit BIM برای معماران و مهندسان مفید خواهد بود، طراحان داخلی ممکن است احساس ناامیدی کنند. دلیل این امر آن است که اگر بخواهید از منظر دیگری روی ساخت فضای داخلی کار کنید، استفاده از این نرم‌افزار خیلی راحت نخواهد بود.
دوره آموزشی نرم افزار Autodesk Revit
جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی کار با نرم افزار Autodesk Revit با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *