0
021284284

بررسی کامل زبان برنامه نویسی ASP.NET

معرفی ASP.NE:

ASP.NET یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک تکنولوژی توسعه وب رایگان با استفاده از دات نت برای ساخت وبسایت ها و وب اپلیکیشن ها است. اما با توجه با اینکه اکثر افراد به عنوان یک زبان با این محصول آشنا هستند ما از ASP.NET به عنوان یک زبان برنامه نویسی یاد می کنیم. برای پیاده سازی برنامه های پویا تحت این تکنولوژی از چارچوب .NET Framework استفاده می شود و در زمان کدنویسی به کلاسهای آن دسترسی داریم.
ASP.NET، سکوی .NET را با ابزارها و کتابخانه ها به طور خاص برای ساختن برنامه های وب گسترش می دهد.

موارد مورد استفاده و کاربرد ASP.NET چیست؟

برنامه نویسان برای ساخت سایت‌ها و برنامه‌های وب پویا وسرویس‌های وب پویا وسرویس‌های Web XML از آن استفاده می کنند.
بیشتر شرکت های و سازمان های بزرگ برای نرم افزارهای تحت وب خود از آن استفاده می کنند.
برای پرس و جوهای پویا با بانک اطلاعاتی و نمایش آن بر روی وب سایت ها کاربرد دارد.
برای سفارشی سازی صفحات وب استفاده می شود.

تاریخچه ASP.Net و نسخه های مختلف آن:

با گذشت سالها و ارائه نسخه های مختلف و بهبودهایی در .NET Framework، بروزرسانی هایی در ASP.NET ایجاد شده است. اولین نسخه ASP.NET در سال ۲۰۰۲ منتشر شد که هدف آن ابزاری برای توسعه برنامه های وب بود که از ویژگی های OOP هم پشتیبانی کند و برنامه نویسان از کتابخانه های ارائه شده در چارچوب آن استفاده کنند. نسخه دوم در سال ۲۰۰۵ همراه با SQL Server 2005 ارائه شد که همراه با بهبودهایی در کنترل ها و صفحات و کامپایلر و تکنیکهایی برای دسترسی به داده بود. نسخه سوم در سال ۲۰۰۶ ارائه شد که WPF و AJAX هم ارائه کرد. نسخه چهار در سال ۲۰۱۰ ارائه شد که ویژگی های جدیدی به صفحه اضافه شد. نسخه ۴٫۵٫۱ در سال ۲۰۱۳ ارائه شد که EF 6، MVC 5، SignalR ارائه شد. در سال ۲۰۱۶ اولین نسخه ASP.NET Core ارائه شد که بازنویسی مجدد از ASP.NET بود و در حال توسعه و ارائه نسخه های جدید آن است.

مزایای استفاده از ASP.NET :

به دلیل اینکه ASP.NET یک تکنولوژی سمت سرور است، کدها قبل از اینکه در مرورگر وب نمایش داده شود در سرور ویندوز کامپایل می شود. بنابراین برنامه های آن سریعتر از اسکریپت های تفسیر شده اجرا می شود.
Asp.Net یک چارچوب مستقل از زبان است به این معنی که شما می توانید هر زبان برنامه نویسی (C#, F# , VB) را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب برنامه شما باشد.
نوع داده مشخص شده زبان مشترک در همه برنامه های دات نت مشابه هستند، بنابراین هنگام فراخوانی متدهای دات نت تبدیل نوع از C++, C# به VB یا زبانهای دیگر نیاز ندارد.
Asp.Net ، پشتیبانی کاملی برای XML, CSS و دیگر استانداردهای وب جدید ارائه می دهد.
معرفی view state در نگهداری خودکار وضعیت کنترلها بین رویدادهای postbacks کمک می کند.
با پیکربندی داخلی اطلاعات ، استقرار ASP.NET آسان است و نیازی به ثبت مولفه نیست زیرا پیکربندی داخلی است.
توسعه ساده تر و آسانتری برای نگهداری با مدلهای برنامه نویسی سمت سرور و مبتنی بر event دارد.
Asp.Net تعداد خط کدهای مورد نیاز برای توسعه برنامه های بزرگ را کاهش می دهد.
با تایید اعتبار داخلی ویندوز و پیکربندی هر برنامه، برنامه شما امن است.
Asp.Net با بارگزاری سریع داده، کامپایل در لحظه، بهینه سازی محلی و سرویس های caching عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

محیط و ابزارهای توسعه ASP.NET :

پیشرفته ترین محیط برای توسعه ASP.Net ، Microsoft Visual Studio است که محیط برنامه نویسی مایکروسافت محسوب می شود. در این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی برای برنامه نویسی بصورت پیشفرض قرار گرفته اند همچنین ماژول های آماده و محیطی ساده و رابط کاربری آسان، برنامه نویسی را برای برنامه نویسان لذت بخش می کند.
ابزارهای جایگزینی که می توان استفاده کرد Visual Studio Code است که ترکیبی از ویرایشگر کد با ابزار توسعه برای خطایابی دارد.
ابزارهای دیگری که می توان به عنوان ویرایشگر یا ابزاری برای تسهیل در بخشی از کدنویسی استفاده کرد : LINQPad ، Jetbrains Rider، ReSharper، json formatter، Notepad++، Postman ، Adobe Dreamweaverو … .

اجرای برنامه های تحت ASP.NET چگونه است؟

برای اجرای برنامه های تحت ASP.NET به سرویس دهنده وب(IIS) نیاز است و ماژول های مورد نیاز را بر روی آن نصب می کنیم. IIS یک سرویس ارائه دهنده خدمات وب است. برای نصب IIS می توان آن را از ویژگی های ویندوز فعال کرد.
اگر از برنامه Visual Studio برای اجرای برنامه های ASP.NET استفاده کنید نیازی به نصب IIS نیست و می توان از IIS Express که همزمان با نصب Visual Studio نصب شده است استفاده کرد.
 

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی زبان ASP.NET با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *