0
021284284

معرفی نرم افزار دریم ویور

نرم افزار دریم ویور چیست؟

در پاسخ به نرم افزار adobe dreamweaver چیست بایستی گفت نرم افزار dw که نام قبلی آن تحت مالکیت کمپانی Macromedia یعنی Macromedia Dreamweaver بود، یکی از نرم افزارهای محبوب adobe برنامه برای طراحی سایت می باشد از این رو طراحی سایت با دریم ویور مورد توجه قرار گرفت که همانطور که اشاره شد در ابتدا توسط کمپانی Macromedia تولید و منتشر گردید اما بعد ها در سال ۲۰۰۵ که کمپانی Adobe اقدام به خرید Macromedia نمود، ادامه روند تولید این نرم افزار را بر عهده گرفت.
Dreamweaver برای سیستم عامل های Windows و Mac منتشر شده است و این امر باعث شده تا کاربران هردو سیستم عامل بزرگ و محبوب دنیا بتوانند از آن استفاده نمایند.
آخرین نسخه های این نرم افزار از زبان های اسکریپت نویسی Client side مانند CSS و JavaScript پشتیبانی می کند که شما می توانید به سادگی طراحی واکنشگرا کنید، همچنین از بسیاری از زبان ها و Framework های Server-side مانند ASP.Net، PHP، ColdFusion و Scriptlet پشتیبانی می نماید.
نسخه Adobe Dreamweaver CS5 علاوه بر زبان انگلیسی از زبان های مختلفی دیگری نیز پشتیبانی می نماید. یکی از نسخه های این نرم افزار به نام نسخه Middle East و یا نسخه خاور میانه، مخصوص استفاده از زبان های عربی و یا فارسی (و زبان هایی که از راست به چپ نوشته می شوند.) می باشد که این امر باعث رضایت کاربران این مناطق نیز گشته است.

زمینه‌هایی که دریم ویور می‌تواند در آنها مفید باشد:

این برنامه برای افرادی که کدنویسی می‌کنند مزایای زیادی به همراه دارد. باعث برجسته‌شدن کد می‌شود و به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاهی کد را بخوانید و خطاهای احتمالی را بررسی کنید. از دیگر مزایای این برنامه برای کدنویسان می‌توان به وجود ابزار مدیریت فایل و اعتبارسنجی کد اشاره‌کرد.
همچنین، دریم‌ویور پلتفرمی بسیار موثر برای افرادی است که می‌خواهند سایت‌های ساده را راه‌اندازی کنند. تمپلت‌های موجود در این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا طرح‌های زیادی را در سایت خود به کار ببرید. در آخرین نسخه این برنامه، ویژگی Live view به شما امکان می‌دهد که ظاهر سایت خود را بصورت آنلاین مشاهده کنید.
یک مزیت دیگر دریم ویور وجود cross-platform است. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که بدون دانستن کدنویسی برای وبسایت موبایلی، وبسایت‌های خود را برای اجرا روی تمام دستگاه‌ها بوجود آورید. وجود خاصیت Fluid Grid به شما امکان می‌دهد تا وبسایت بصورت تمام صفحه در هر دستگاهی نشان داده‌شود.

و امااااا… معایب دریم ویور:

اگر به ویژگی‌های دریم‌ویور وابسته شوید، شما به یک طراح سایت تنبل تبدیل خواهیدشد. استفاده زیاد از دریم‌ویور می‌تواند دانسته‌های شما را محدود به ابزار موجود در این برنامه‌کند.
از دیگر معایب دریم ویور می‌توان به هزینه‌بر بودن آن اشاره‌کرد. سیستم‌های مدیریت محتوی بسیاری مثل وررس وجود دارد که می‌توانید بصورت رایگان از آنها استفاده کنید.
گاهی مواقع می‌توانید با استفاده از پلتفرم CMS پروژه بهتری نسبت به دریم‌ویور ارائه‌دهید. برای اینکه بتوانید از حداکثر توانایی‌های دریم ویور استفاده کنید، به یک Cloud Subscription(هزینه مجازی) نیاز خواهیدداشت، که می‌تواند در طول زمان هزینه سنگینی را به شما تحمیل‌کند.
کدهای زیاد:
یکی از معایب دریم‌ویور این است که کدهای اضافی زیادی را به وبسایت شما اضافه می‌کند و این کار باعث کندی موتور جستجو در زمان افزودن یک لایه جدید به سایت شود. اگر می‌خواهید روی وبسایت خود تسلط داشته باشید و کارایی آن حداکثر باشد، بهتر است کد مخصوص خودتان را بنویسید.
دریم‌ویور به شما امکان کدنویسی در HTML را می‌دهد. با این وجود بسیاری از افراد حرفه‌ای بخاطر کدنویسی‌های ضعیف و کدهای CSS تاریخ مصرف گذشته این برنامه را مورد نکوهش قرار می‌دهند.
 

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی نرم افزار دریم ویور با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *