0
021284284

نمونه قرارداد تعمير و نگهداري

نمونه قرارداد تعمير و نگهداري

با توكل به خداوند متعال اين قرارداد اين قرارداد در تاريخ                            في
مابين                                  به نمايندگي                     به موجب معرفي نامه/ حكم كارگزيني
شماره              مورخ          به عنوان متعهد له  از يك طرف و شركت                     به شماره
ثبت                   به نمايندگي برادر                                                   به شماره شناسنامه          صادره از            معرفي گرديده است و در اين قرارداد متعهد ناميده مي شود . طبق شرايط ذيل منعقد مي گردد و طرفين ملزم به كليه مفاد آن مي باشد .

ماده 1- موضوع قرارداد :

عبارت است از تعمير و نگه داري و بازديد هاي فني و عند اللزوم تعويض قطعات معيوب دستگاه ………، موضوع قرارداد به شماره سريال                 به طوري كه دستگاه مزبور به نحو مطلوب همواره قابليت بهره برداري را داشته باشد.

ماده 2- مدت قرارداد :

مدت قرارداد عبارت است                          ماه / سال از تاريخ                الي

ماده 3-امور مالي و مبلغ قرارداد :   

الف: مبلغ و نحوه پرداخت : هزينه خدمات فني دستگاه موضوع اين قرارداد به حروف               ريال و طبق جدول پيوست مي باشد كه در چهار مرحله به شرح ذيل پرداخت مي گردد :

1-

2-

3-

4-

تبصره : متعهد له در هر يك از مراحل فوق در صورتي اقدام به پرداخت وجه خواهد نمود كه متعهد تعهدات مرحله قبل را به نحو احسن انجام داده و آن را به تائيد كارفرما رسانده باشد .

ب: تضمينات :

در زمان انعقاد قرارداد متعهد مبلغ              ريال معادل 10% بهاي قرارداد به عنوان تضمين حسن انجام معامله به صورت تضمين نامه بانكي / سفته                             و مبلغ               ريال معادل 25% بهاي قرارداد به عنوان تضمين پيش پرداخت به صورت ضمانت نامه بانكي به شماره           صادره از بانك             كه تا تاريخ              معتبر بوده و در صورت درخواست متعهد له ، متعهد ملزم به تمديد يا تبديل آن مي باشد را به متعهد له تسليم مي نمايد و پس از انجام كامل تعهدات در خاتمه قرارداد تضمينات مذكور به متعهد مسترد خواهد شد .

تبصره : در صورت تخلف متعهد از هر يك از مفاد اين قرارداد ، قرارداد توسط متعهد له فسخ و تضمين حسن انجام كار ضبط و وصول خواهد شد و متعهد حق هيچ گونه اعتراضي ندارد .

ماده 4- كسور قانوني :

پرداخت هرگونه عوارض و ماليات و ساير حقوق دولتي به عهده متعهد مي باشد كه متعهد له در هر پرداخت        % بابت ماليات و 5% بابت حق بيمه موضوع ماده 38 ق تامين اجتماعي كسر مي نمايد . بديهي است مبلغ اخير الذكر به مجرد ارائه مفاصا حساب از سازمان تامين اجتماعي توسط متعهد به وي مسترد خواهد گرديد .

ماده 5- حوادث قهريه   

در صورت بروز هر گونه حادثه اي كه خارج از حيطه اقتدار متعهد يا متعهد له  باشد به نحوي كه مستقيماً در انجام تعهدات طرفين تاثير نمايد مسئوليت طرفين قرارداد حسب مورد تا حدودي كه مربوط به علل و عوامل مذكور مي گردد در قبال يكديگر ساقط مي گردد.

ماده 6- فسخ قرارداد:

در صورتيكه متعهد له تمايل به ادامه قرارداد نداشته باشد ، مي تواند موضوع را حداقل          قبل به متعهد اعلام و قرارداد را به طور يك جانبه فسخ نمايد.

ماده 7- حل اختلاف :

اختلافات ناشي از تعبير و تفسير يا اجراء مفاد اين قرارداد به                                     ارجاع و نظر مرجع مذكور قابل اجرا است.

ماده 8- تائيدات و تعهدات طرفين :  

1-8- تهيه ملزومات مصرفي مانند ………………… و غيره به عهده متعهد بوده و متعهد له مساعدت لازم در اين زمينه را خواهد نمود .

2-8- تهيه ملزومات و قطعات يدكي جهت تعمير و نگه داري دستگاه موضوع قرارداد به عهده متعهد بوده و متعهد له فقط هزينه خريد آن را برابر نرخ هاي معينه مي پردازد .

3-8- متعهد مكلف است حداقل                   مرتبه در سال فواصل مساوي دستگاه هاي موضوع قرارداد را بازيد و كنترل نموده و در صورت لزوم رفع نقص نموده و تذكرات ارشادي جهت حفظ و استفاده صحيح از دستگاه ها را به مسئول مربوطه داده و موارد مهم را كتباً اعلام نمايد .

4-8- متعهد موظف است به محض اعلام متعهد له در طول ساعت            الي در تهران و شهرستان ها متخصصين خود را جهت تعمير و راه اندازي نمايد .

تبصره : در صورتي كه در مهلت فوق الذكر متعهد نتواند تعهد خود را انجام دهد بابت هر ساعت تاخير مبلغ         ريال جريمه تعلق  خواهد گرفت كه از صورت حساب متعهد يا از تضمين حسن انجام معامله كسر خواهد شد . و اين مبلغ غير از پرداخت خسارتي است كه ممكن در اثر معيوب ماندن دستگاه به متعهد له وارد گردد .

5-8- در صورتيكه هر يك از دستگاه ها به تعميرات  اساسي نياز داشته باشد متعهد موظف است ضمن تشخيص مورد و اعلام كتبي آن به متعهد له مدت زمان تعمير اساسي را نيز متذكر شود (قيد نمايد ).

در صورتي كه اين تشخيص مورد تائيد متعهد له باشد پس از تعمير و بازسازي ، متعهد له هزينه قطعات و لوازمي كه متعهد بر دستگاه ها نصب نموده است را برابر نرخ هاي معينه به مشار اليه خواهد پرداخت .

تبصره : تكليف متعهد به تشخيص تعميرات اساسي مانع از تقاضاي متعهد له نسبت به بررسي و انجام تعميرات اساسي  نمي باشد . و در هر حال اگر در اين خصوص و همچنين در تشخيص مصاديق تعمير اساسي بين طرفين اتفاق  نظر وجود نداشت ، نظر                      لازم الاجرا است .

6-8- متعهد در شهر هاي ……………

نماينده يا متخصص مقيم دارد و هزينه خدمات فني دستگاه موضوع قرارداد در شهر هايي كه متعهد نماينده يا متخصص مقيم ندارد بر مبناي مسافت تا نزديك ترين شعبه نمايندگي تعميراتي متعهد طبق جدول ذيل افزايش مي يابد

رديف                 فاصله محل نصب تا نزديكترين مركز تعميرات                         درصد افزايش نرخ

1                      50 الي 100 كيلومتر

2                      101 الي 200 كيلومتر

3                      201 الي 300 كيلومتر

4                      301 الي 400 كيلومتر

5                      401 الي 500 كيلومتر

6                      501 الي كيلومتر به بالا

7-8-متعهد اعلام نمود مشمول ممنوعيت مذكور در قانون منع مداخله دولت در معاملات دولتي مصوب 22/10/37 نمي باشد و به هيچ عنوان اشخاص مذكور در اين قانون را در موضوع قرارداد سهيم و ذينفع نمي كند و اگر خلاف آن ثابت شود متعهد له قرارداد را فسخ و كليه خسارت وارده را به تشخيص خود تعيين و از اموال متعهد وصول نمايد و علاوه بر تحمل مجازات قانوني بايد خسارت ناشي از بطلان قرارداد را تحمل نمايد .

8-8- متعهد مكلف است در تمام مراحل تعهدات خود را با حسن نيت تمام انجام داده و در تمام مراحل ، اعم از خريد و تعويض يا نصب لوازم يدكي و يا ساير تعميرات جزئي و اساسي رعايت صرفه و صلاح متعهد له را بنمايد .

در غير اين صورت متعهد له مي تواند ضمن اجراي تبصره بند ب ماده 3 كليه خسارات وارده را از مطالبات و ساير اموال متعهد به هر نحو كه صلاح بداند ضبط و وصول نمايد و مشار اليه حق هيچ گونه اعتراضي نخواهد داشت .

ماده 9- ساير شرايط :  

ماده 10- اقامتگاه طرفين :

متعهد له :

متعهد :

تبصره 1: طرفين قرارداد ملزم هستند در صورت تغيير آدرس حداكثر ظرف ده روز نشاني جديد خود را كتباً به اطلاع يكديگر برسانند والا كليه مراسلات ، آگهي ها و اخطارهاي  قانوني به آدرس سابق نافذ و معتبر خواهد بود .

تبصره 2:اين قرارداد در18 ماده و            تبصره و با حذف مواد               در         نسخه به اعتبار و حكم واحد تنظيم و مبادله گرديده است .

 امضاء متعهد                                                                   امضاء متعهد له

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *