0
021284284

مهندس سخت افزار

معرفی شغل مهندس سخت افزار

مهندس سخت افزار متناسب بودن اجزای سخت افزار با آخرین پیشرفت های نرم افزاری را کنترل می کند و در جهت ارتقای قدرت و قابلیت سخت افزارها تلاش می کند. بنابراین او اغلب با توسعه دهندگان و طراحان نرم افزار در ارتباط است.
در کشور ما بسیاری از مهندسین سخت افزار در حوزه های دیگر مشغول به کار می شوند و در برخی از اوقات می توانند از تخصص خود در انجام آن کار استفاده کنند، مثل خرید و فروش لوازم و قطعات کامپیوتر.
در صورتی که یک مهندس سخت افزار کامپیوتر در کار تخصصی خود مشغول شود، معمولا به صورت تمام وقت کار می کند و محل کار آنها عمدتا مراکز تحقیقاتی، تولیدی و یا تعمیرگاه های مربوط به شرکت های مطرح و معتبر می باشد.

وظایف مهندس سخت افزار کامپیوتر

۱: طراحی سخت افزار جدید – این وظیفه معمولا برای آن دسته از کارشناسانی است که در واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های تولید کننده سخت افزارهای کامپیوتری کار می کنند.
۲: آزمایش مدلهای کامل شده سخت افزارهای ساخته شده – معمولا یک مهندس سخت افزار در یک شرکت تولیدی تجهیزات کامپیوتری این کار را انجام می دهد.
۳: به روز کردن تجهیزات موجود کامپیوتر جهت آماده بودن برای کار با نرم افزارهای جدید – این وظیفه عمدتا توسط کارشناس سخت افزار در سازمان ها و شرکت های مختلف انجام می شود. به عنوان مثال با پیشرفت سیستم عامل ها از ویندوز ۹۸ به ویندوز XP و ویندوز ۷ ، حافظه کوتاه مدت (RAM) بسیاری از کامپیوترهای شخصی تعویض شد یا توسط کارشناسان سخت افزار ارتقاء پیدا کرد.
۴: تعمیر کامپیوتر، چاپگر، اسکنر، فاکس و …. – بسیاری از فارغ التحصیلان رشته مهندسی سخت افزار کامپیوتر پس از فراغت از تحصیل اقدام به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر انواع لوازم و تجهیزات کامپیوتری می کنند.

تحصیلات لازم برای ورود به شغل مهندسی سخت افزار

معمولا فارغ التحصیلان رشته کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر (به خصوص سخت افزار)، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات (از دانشگاه های سراسری و دانشگاه علمی کاربردی) به این شغل وارد می شوند. البته در رشته های دیگر نیز افراد علاقه مند می توانند با گذراندن دوره های سخت افزار در مراکز معتبر آموزشی وارد این کار شوند.

درآمد و حقوق مهندس سخت افزار

درآمد مهندس سخت افزار در کشورهای مختلف مخصوصا بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه قابل مقایسه نیست، زیرا وظایف و شغل آنها با یکدیگر متفاوت است و در کشورهای در حال توسعه به دلیل نبود زیرساخت های تکنولوژیکی لازم، مهندسان سخت افزار کامپیوتر وظایف اصلی خودشان را انجام نمی دهند و وارد شغل های پیرامونی و در بسیاری از مواقع مشاغل غیر مرتبط می شوند.
در کشور ما اگر مهندس سخت افزار وارد بازار خرید و فروش کامپیوتر و قطعات سخت افزاری شود، متناسب با سرمایه اولیه، مهارت های تجارت و سایر پارامترهای لازم در این زمینه درآمدهای متفاوتی را خواهد داشت. اما در صورت راه اندازی یک مغازه تعمیر کامپیوتر و فروش لوازم جانبی آن، نوع درآمدش تغییر کرده و از الگوی دیگری پیروی خواهد کرد که متناسب با سرمایه اولیه، محل مغازه، نحوه ارائه خدمات و سایر پارامترهای مربوط به کسب و کار خواهد بود.
بر اساس آخرین آمار حقوق مهندس سخت افزار که به عنوان کارشناس در حوزه های مختلف مشغول بکار است، در شرکتهای کوچک به طور متوسط بین ۹۰۰۰۰۰ تومان تا ۵۰۰۰۰۰۰ تومان می باشد . البته لازم به ذکر است حقوق مهندس سخت افزار در شرکتها و شهرهای مختلف متفاوت است .

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی تعمیرات لپ تاپ بر روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *