0
021284284

مهارت های مورد نیاز برای کارشناس و تعمیرات سخت افزار

چگونه مهندس سخت افزار شوم ؟

مهندس سخت افزار متناسب بودن اجزای سخت افزار با آخرین پیشرفت های نرم افزاری را کنترل می کند و در جهت ارتقای قدرت و قابلیت سخت افزارها تلاش می کند. بنابراین او اغلب با توسعه دهندگان و طراحان نرم افزار در ارتباط است. در کشور ما بسیاری از مهندسین سخت افزار در حوزه های دیگر مشغول به کار می شوند و در برخی از اوقات می توانند از تخصص خود در انجام آن کار استفاده کنند، مثل خرید و فروش لوازم و قطعات کامپیوتر. در صورتی که یک مهندس سخت افزار کامپیوتر در کار تخصصی خود مشغول شود، معمولا به صورت تمام وقت کار می کند و محل کار آنها عمدتا مراکز تحقیقاتی، تولیدی و یا تعمیرگاه های مربوط به شرکت های مطرح و معتبر می باشد.

مهارت های مورد نیاز مهندس سخت افزار:

طراحی سخت افزار جدید : این وظیفه معمولا برای آن دسته از کارشناسانی است که در واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های تولید کننده سخت افزارهای کامپیوتری کار می کنند.
آزمایش مدلهای کامل شده سخت افزارهای ساخته شده : معمولا یک مهندس سخت افزار در یک شرکت تولیدی تجهیزات کامپیوتری این کار را انجام می دهد.
به روز کردن تجهیزات موجود کامپیوتر جهت آماده بودن برای کار با نرم افزارهای جدید : این وظیفه عمدتا توسط کارشناس سخت افزار در سازمان ها و شرکت های مختلف انجام می شود. به عنوان مثال با پیشرفت سیستم عامل ها از ویندوز ۹۸ به ویندوز XP و ویندوز ۷ ، حافظه کوتاه مدت (RAM) بسیاری از کامپیوترهای شخصی تعویض شد یا توسط کارشناسان سخت افزار ارتقاء پیدا کرد.
تعمیر کامپیوتر، چاپگر، اسکنر، فاکس : بسیاری از فارغ التحصیلان رشته مهندسی سخت افزار کامپیوتر پس از فراغت از تحصیل اقدام به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر انواع لوازم و تجهیزات کامپیوتری می کنند
مهارت های تحلیلی : به منظور تحلیل دقیق و صحیح الگوریتم های طراحی و امکان طراحی و یا رفع عیب لوازم و قطعات کامپیوتری
خلاقیت : به منظور کشف راهکارهای جدید برای طراحی و ساخت قطعات کارآمد و جدید یا عیب یابی طراح های قبلی و یا تعمیر قطعات معیوب
مهارت های تفکر انتقادی : زیرا اشخاصی که دارای چنین نوع تفکری می باشند، از توان زیادی برای مشاهده عیب ها و کاستی ها برخوردارند و در صورت استفاده مناسب و تخصصی از این مهارت می توانند کمک زیادی برای طراحی و ساخت لوازم و قطعات پیچیده و تخصصی با کمترین نقص باشند.
 

مقاله پیشنهادی: نمونه قرارداد راه اندازی رایانه و خدمات آن
 

وظایف مهندس سخت افزار:

  • به روز رسانی دانش و مهارت ها برای همراهی با سرعت پیشرفت فناوری
  • ساخت، تست و اصلاح نمونه های اولیه محصولات با استفاده از مدل های کاربردی یا تئوریک طراحی شده با شبیه سازی کامپیوتری
  • نوشتن جزئیات ویژگی های کارکردی که فرایند توسعه سخت افزار را مستند می کند و سخت افزار را معرفی می کند
  • مشخص کردن شکل و الزامات تامین برق برای نزدیک شدن به انتظارات عملکردی و طراحی ویژگی ها
  • مشورت با مهندسین درباره ویژگی ها برای ارزیابی رابط کاربری بین نرم افزار و سخت افزار و الزامات کارایی و عملیاتی سیستم کلی

دانش مورد نیار مهندس سخت افزار:

کامپیوتر و الکترونیک : دانش برد های مدار، پردازنده ها، تراشه ها، تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر شامل استفاده و برنامه نویسی.
مهندسی و تکنولوژی : دانش کاربرد عملی و مهندسی علم و فناوری. شامل استفاده از اصول، تکنیک ها، رویه ها و تجهیزات برای طراحی و تولید محصولات و خدمات متنوع.
طراحی : دانش تکنیک ها، ابزار و اصول طراحی مورد نیاز برای تولید طرح های فنی دقیق، طرح اولیه، ترسیم فنی و مدلها.
ریاضی : علم حساب، جبر، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و کاربرد های آنها.
فیزیک : دانش و پیش بینی قوانین فیزیکی، ارتباط آنها و کاربرد آنها برای درک سیالات، مواد، دینامیک هوا و ساختار ها و فرایند های مکانیکی،

توانایی های مهندس سخت افزار:

استدلال قیاسی : توانایی اعمال قواعد کلی بر مسائل خاص برای تولید پاسخ های معنی دار.
استدلال استنتاجی : توانایی ترکیب اجزاء اطلاعات برای ساختن قواعد و نتیجه گیری های کلی (شامل یافتن رابطه میان اتفاقات ظاهرا غیر مرتبط).
درک زبانی : توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده ها از جملاتی که بیان می شود
حساسیت به مسئله : توانایی گفتن اینکه چه زمانی چیزی اشتباه است یه احتمال اشتباه می رود. شامل حل مسئله نمی شود، فقط شناسایی وجود مشکل است.
درک نوشتاری : توانایی خواندن و درک ایده ها و اطلاعات از میان مطالب نوشتاری.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی کارشناس سخت افزار با مشاورین ما در تماس باشید.

این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.

پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید

مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *