0
021284284

آموزش اصول بهینه سازی سایت: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی اصول بهینه سازی سایت

بهینه سازی موتورهای جستجو عبارت است از مجموعه تکنیک ها و مهارت هایی که به یک سایت اجازه می دهد ترافیک و بازدید کننده های بیشتری از موتورهای جستجو نظیر Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشد .
SEO را می توان به دو محدوده اصلی تقسیم نمود :
۱- off-page SEO : کارهایی که به طور مستقل از وب سایت شما انجام می گیرد .
۲ – on-page SEO : کارهایی که وب سایت شما را تغییر می دهد تا رتبه بهتری را در موتورهای جستجو بگیرید .
این آموزش هر دوی این محدوده ها را با جزئیات در بر می گیرد .
یک سایت به طور کامل در موتورهای جستجو بهینه نمی شود مگر این که شما هر دو بخش off-page SEO و on-page SEO را به کار بگیرید .
 

پکیج ویژه آموزشی

 

آموزش مجازی اصول بهینه سازی سایت : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی اصول بهینه سازی سایت و اخذ مدرک معتبر اصول بهینه سازی سایت را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
اصول بهینه سازی سایت

سئو مجموعه ای تکنیک های بازاریابی دیجیتال است که در نهایت به شما کمک می کند بر اساس الگوریتم های گوگل رتبه ی سایت خود را در این موتور جستجو ارتقا دهید. 

با طراحی سایت شما محدودیت زمانی و مکانی ندارید و یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی و بازار فروشی به وسعت شهر ،استان و کشور خود دارید که باعث رشد روز افزون مشتریان و افزایش سود دهی فعالیت اقتصادی شما خواهد بود.

دوره آموزش مجازی اصول بهینه سازی سایت برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک اصول بهینه سازی سایت را اخذ نمایید.

منظور از سئو چیست؟

کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی موتور جست و جو است. در واقع SEO سایت شما را برای پیدا شدن در موتورهای جست و جو بهینه سازی می کند. اقدامات سئو شامل موارد و فاکتورهای مختلفی است که در مقاله دیگری به طور کامل به آن پرداخته ایم. در حالت کلی هر کاری شما یا سئوکار برای بالا بردن جایگاه سایت در تمامی موتورهای جست و جو انجام می دهد، جز سئو آن محسوب خواهد شد.

در کنار مفهوم سئو به این نکته نیز توجه داشته باشید که الگوریتم های مورد استفاده موتورهای جست و جو برای رتبه بندی سایت ها همواره در حال تغییر است. از این رو شما نیز باید بتوانید به طور مستمر اطلاعات خود را در این زمینه به روز کرده و متناسب با آن ها اقدامات لازم را انجام دهید.

نکته دوم آن که تصور نکنید که SEO کاری است که تنها یک بار آن را انجام داده و یا انجام آن را به یک متخصص می سپارید و تمام! خیر برای آن که بتوانید جایگاه مناسبی برای سایت خود پیدا کنید، باید اقدامات و کارهای مورد نظر را به صورت پیوسته و همیشگی انجام دهید.

چرا سئو برای کسب و کار من مهم است؟

حالا که میدانید سئو چیست و اندکی در رابطه با نحوه کارکرد آن آگاهی دارید، ممکن است با خودتان بگویید که سئو چرا باید برای من مهم باشد؟

مهم نیست که شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید یا کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است، اما مشتریان هر روزه به دنبال برند های آنلاین مانند برند شما هستند. یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به این مشتریان احتمالی، استفاده از موتورهای جستجو می باشد.

این طور در نظر بگیرید: وقتی می خواهید در رابطه با یک محصول یا یک سرویس اطلاعات به دست بیاورید کجا را جستجو می کنید؟

اینترنت!

به همین دلیل مشتریان شما هم برای یافتن پاسخ سوالات و یا تحقیق در رابطه با محصولات یا سرویس های مختلف از اینترنت و موتورهای جستجو استفاده می کنند. برای بیشتر مشتریان، سفر خریدار با جستجو در موتور هایی مانند گوگل شروع می شود. آن ها به دنبال عبارات یا کلمات کلیدی مطابق با نیازها و یا چالش های خودشان می گردند و سپس به وبسایتی می روند که می تواند راهکار خوبی را به آن ها ارائه کند. در صورتی که آن ها اول با کسب و کار شما رو به رو شوند، ممکن است صدها هزار دلار به درآمد شما اضافه شود.

با بهبود سئو، شما میتوانید رتبه بندی خودتان در صفحه نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید. این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود. با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد، میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید.

بهینه سازی موتور جستجو برای  کسب و کارهای کوچکی که میخواهند در بازار آنلاین رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه های بازاریابی دیجیتال کمی دارند. اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند، اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد. هر  شرکت، فارغ از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و رتبه بندی خودش را در SERP ها افزایش دهد.

مزایای داشتن سایت سئو شده چیست؟

1. بازاریابی:

امروزه موتورهای جستجو بدون صرف هیچ هزینه ای می توانند کار بازاریابی را برای کسب و کار شما دهند؛ اگر یک وب سایت خوب داشته باشید و روی چند کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان محتوا تولید کرده باشید، زمانی که فردی به دنبال اطلاعاتی در مورد خدمات و یا محصولات سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت وب سایت شما هدایت می‌کنند. میزان بازدیدکننده سایت شما به عوامل زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می‌شوند. هر وب‌سایت همواره با متقاضیان اطلاعات و محصولات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است

2. اعتمادسازی:

مهم ترین عامل جهت آغاز فرآیند خدمات رسانی به مشتریان، اعتماد سازی است؛ زیرا تا زمانی که مشتری به کسب و کارما اعتماد نداشته باشد حتی سوال هم از ما نمی پرسد چه برسد به اینکه از ما خرید کند. به یاد داشته باشید که مشتریان قبل از خرید محصولات و خدمات، از شما اعتماد می خرند. لذا داشتن یک وب سایت خوب بعنوان رسانه ای جهت بازتاب اعتماد مشتریان گذشته و نمایش گواهینامه ها و مجوزهای رسمی، نماد اعتماد الکترونیکی و غیره، بسیار مهم است. بسیار از مشتریان قبل از خرید وب سایت ارائه دهنده محصول یا خدمات را بررسی می کنند، نظر مشتری های قبلی را جویا می شوند، مجوزها را نگاه می کنند و بطور کلی پس از احراز اصالت کسب و کار ما اقدام به ثبت سفارش می کنند.

3. فروش:

شاید بارها این جمله را شنیده باشید که “چطور می شود وقتی شب در خواب هستم، فروش داشته باشم؟” بله؛ این امر امکان پذیر است. فروش اینترنتی یکی از بزرگترین تغییرات دنیای کسب و کار امروزی نسبت به گذشته است. اینجاست که داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت خود را نشان می دهد. 

اگر محصول و خدماتی دارید که قابلیت فروش در فضای اینترنت را دارد، تعلل نکنید؛ هر چه زودتر از این اهرم فوق العاده برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. منظور از اهرم این است که شما در قبال یک بار هزینه، توان فروش به بی نهایت مشتری بالقوه را برای محصولات و خدمات خود ایجاد کرده اید.

4. ارتباط با مشتریان:

یکی از ابزارهای بسیار مفید و کارآمد جهت برقراری ارتباط بلند مدت بین شما و مشتریانتان، داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارتان است؛ جایی که علاوه بر اطلاع رسانی از خدمات خود به مشتریان، می توان نظرسنجی کرد، مشتریان را تهییج کرد، آن ها را سر گرم کرد، پیگیری کرد و پلی ساخت جهت توسعه بانک اطلاعاتی مشتریان.

5. خدمات پس از فروش:

امروزه اکثر کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که دوره فروش محوری به اتمام رسیده و دوره مشتری محوری و تجربه گرایی آغاز شده است که این موضوع می تواند منجر به افزایش سهم بازار کسب و کار شما شود. به یاد داشته باشید که هزینه جذب مشتری جدید تا 7 برابر بیشتر از نگهداری مشتری فعلی شماست. لذا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار از این جهت نیز اهمیت دارد که داشتن رسانه ای که بصورت 24 ساعته به سوالات مشتریان پاسخگو باشد (نمایش اطلاعات تماس، پشتیبانی از طریق تیکت، نمایش دستورالعمل های استفاده از محصول، روش های نگهداری از محصول، روش های تعمیرات و . . . ) زیربنای مشتری محوری و تجربه گرایی به حساب می آید.

6. برندسازی:

بیایید وب سایت را با کاتالوگ مقایسه کنیم. کاتالوگ می‌تواند شامل تصاویر و متن باشد اما وب سایت می‌تواند از تصاویر، متون، فیلم، صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد؛ بنابراین امکان اطلاع‌رسانی جامع با محتوایی جذاب‌تر رابه ما و مشتریانمان می‌دهد. توجه نمایید کاتالوگ شما فقط به دست افراد محدودی میرسد و آنرا مشاهده و در اکثر مواقع از بین رفته و همیشه در دسترس نیست. در صورتیکه وب سایت همواره و در همه جا در دسترس بوده همان کاتالوگ سنتی را هم میتوانید به صورت یک فایل دیجیتال برای استفاده عموم و بدون هیچگونه هزینه چاپ مجدد در اختیار مخاطبین بسیار بیشتر قرار دهد. تمام برندهای بزرگ، چه در ایران و چه در سطح دنیا نقطه شروع شان برای برندسازی از طریق وب سایت بوده است.

7. جهانی شدن:

باید توجه داشت که امروزه یکی از ملزومات فعالیت بدون مرز، ایجاد یک وب‌سایت است. به کمک وب‌سایت می‌توان با افرادی خارج از مرزهای کشور به سهولت در ارتباط برقرار نمود و به معرفی خدمات و محصولات خود پرداخت. میزان سودآوری و درآمدزایی سایت‌ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد البته میزان فعالیت صاحبان سایت‌ها و بروزرسانی و رسیدگی به آن‌ها نیز اما امروزه شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین میباشد.

شاید حالا متوجه شده باشید که چرا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد.

bama step
tarahi veb
مقاله های کامپیوتر و اینترنت

طراحی وب

سئو چیست؟
مقاله های کامپیوتر و اینترنت

سئو چیست؟

[wp-rss-aggregator sources=”113551″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *