0
021284284

ترفند های فوق العاده جهت بهینه سازی سایت

۲۱ نکته جهت بهینه سازی سایت:

۱٫ الگوریتم رتبه بندی گوگل را درک کنید.
بر کسی پوشیده نیست که گوگل دائما الگوریتم خود را تغییر می دهد. آنها همیشه اعلام نمی کنند که چه زمانی تغییر ایجاد شده است. بنابراین کمی رمز و راز باقی مانده است. این هنوز بزرگترین مانع موفقیت سئو است. Moz دارای سابقه تغییر الگوریتم Google است که به شما در تحقیق در مورد تغییرات کمک می کند. ابزار Google Webmaster Central نیز مرجع خوبی است.
۲٫ رمزگذاری SSL
رمزگذاری SSL ابزاری برای اسرار سئو، کوچک اما قدرتمند است که باید در نظر بگیرید. گوگل آن را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد و از آن زمان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. رمزگذاری SSL – یا “HTTPS” – امنیت وب سایت شما را افزایش می دهد. برای سئو بسیار عالی است و هنگام بازدید از وب سایت شما، اطلاعات بازدید کنندگان شما را ایمن نگه می دارد.
اگر یک وب سایت تجارت الکترونیکی دارید که به کاربران نیاز دارد تا
نام کاربری، گذرواژه و اطلاعات کارت اعتباری را برای انجام یک معامله وارد کنند، فعال کردن رمزگذاری SSL را فعال کنید. بازدید کنندگان وب سایت شما ممکن است ندانند که سایت شما با SSL رمزگذاری شده است، اما شما و موتورهای جستجو می خواهید وب سایت خود را خزش کنید. اجرای آن طولانی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید تماس با ارائه دهنده میزبان خود است.
۳٫ داده های ساختاری
چیزی که در لیست اسرار SEO ما وجود دارد، داده های ساختاری است. این کمک می کند تا Google تصمیم بگیرد که نتایج جستجو نمایش داده می شود. به این داده و کدهای ساختاری Schema نیز گفته می شود که منظور همان سایت Schema.org است. ترکیبی از رتبه بندی ها، تصاویر و مکان ها باعث بهبود رتبه سایت شما می شود و احتمال حضور در بالاتر از رقبای خود را افزایش می دهد.
۴٫ عنوان برچسب ها یا متا تگ Title
آیا هر صفحه در وب سایت شما برچسب عنوان دارد؟ اگر چنین شد، نگاه دقیق تری بیندازید. برچسب های عنوان باید زیر ۵۵ نویسه باشد. کلمات کلیدی باید با محتوای موجود در صفحه وب مطابقت داشته باشند. هرچه انتخاب کلمه کلیدی بهتر باشد، احتمالاً وب سایت شما هنگام جستجو بیشتر دیده خواهد شد. این یکی از اسرار اصلی سئو است که باید بدانید!
۵٫ متا تگ توضیحات یا متا تگ Description
بیایید نگاهی به برخی از متا تگ های SEO برای توضیحات وب سایت بیاندازیم متا تگ توضیحات شبیه به برچسب های عنوان است و نیاز کاربر را به راحتی برطرف خواهد کرد. این امر می تواند نرخ کلیک را بهبود بخشد و این باعث می شود رتبه بندی کلمات کلیدی نیز بهبود یابد. توضیحات متا نباید بیش از ۱۶۰ نویسه باشد.
۶٫ از سرفصل های H1 به طور صحیح استفاده کنید.
برچسب H1 فقط بخشی از متن جسورانه وب سایت نیست که عنوانی را ایجاد می کند. این مهمترین لیست اسرار SEO ماست. این تگ، یک انتظار را برای مطالبی که در ادامه می آید تعیین می کند. برای معرفی محتوا باید از عناوین H1 در بالای صفحات وب استفاده شود و همچنین باید یک کلمه کلیدی مربوط به وب سایت شما باشد. این فقط یک جستجوی اساسی برای وب سایت است که باید داشته باشید.
۷٫ برچسب های Canonical
از برچسب های Canonical باید در عنوان کدگذاری شما استفاده شود و یک نکته خوب دیگر از لیست اسرار بهینه سازی موتور جستجو ما است. این در اصل به گوگل می گوید که این واقعی ترین نسخه یک صفحه وب مربوطه است. از بین بردن کد سخت تر می شود و رقابت را از طریق وب سایت همسایه با همان کدگذاری حذف می کند. به عبارت دیگر، این به شما کمک می کند تا از محتوای تکراری در وب سایت خودداری کنید.
۸٫ نام همه تصاویر و برچسب ها
شما نه تنها برای بهبود تجربه کاربر در وب سایت خود، بلکه به این دلیل که تأثیر مثبتی بر سئو شما دارد، به تصاویر نیاز دارید. صرفاً داشتن تصاویر در وب سایت کافی نیست. برای کمک به رتبه بندی جستجوی گوگل، با نام فایل های خلاق و برچسب های alt همراه باشید که تصویر را توصیف می کند. این محتوا به Google و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا تصویر را تشخیص دهند. هرچه مربوط به جستجوی جستجو باشد، احتمالاً وب سایت شما نمایان می شود.
۹٫ وب سایت خود را برای صفحات کد خطای URL 404 بازرسی کنید.
استراتژی SEO شما ممکن است شامل پیوندهایی به وب سایت های دیگر یا صفحات موجود در وب سایت شما باشد. بعضی اوقات صفحات دیگر در دسترس نیستند و محتوا به طور دائم از یک وب سایت حذف می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازدید کنندگان وب سایت در صفحه خطای ۴۰۴ فرود می آیند. پیوندهای موجود در وب سایت خود را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که صفحات، بدون اطلاع شما حذف نشده است.
اگر پیوندهایی به سایر پست های وبلاگ یا وب سایت های خود را در محتوای خود گنجانده اید، آنها را نیز دو باره بررسی کنید.
اگر صفحات از بین رفته اند، پیوند را به منبع قابل اعتماد دیگری تغییر دهید.
اگر وب سایت شما دارای صفحه خطا است، آن را سفارشی کنید تا با طراحی وب سایت خود مطابقت داشته باشد.
بهتر است یک صفحه کد خطای ۴۰۴ سفارشی داشته باشید تا اینکه یک صفحه خالی داشته باشید. این پیام خوبی برای موتورهای جستجو یا بازدید کنندگان سایت ارسال نمی کند.
۱۰٫ نقشه سایت یا Sitemap را فراموش نکنید.
برای اینکه در نتایج جستجو نشان داده شوید، باید وب سایت شما ایندکس شود. یک پرونده robots.txt به شما کمک می کند صفحات مورد نظر خود را برای فهرست بندی و خزیدن توسط موتورهای جستجو مشخص کنید. بدون این، ممکن است صفحاتی در موتورهای جستجو ظاهر شوند که از رمز عبور محافظت می شوند یا برای پخش زنده آماده نیستند. نقشه سایت به موتورهای جستجو می گوید که چه صفحاتی در کجا قرار دارند و این امر باعث می شود وب سایت شما به درستی در موتورهای جستجو ظاهر شود. نقشه سایت شما هرچه دقیق تر باشد، خزیدن و ایندکس کردن به راحتی امکان پذیر است.
۱۱٫ ساختار URL خود را ارزیابی کنید.
یک URL مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. ساختار URL وب سایت شما مانند فرمول ریاضی است. اگر به درستی دنبال شود، جواب درست را به شما می دهد. مهم است که هر یک از نکات زیر را از URL های موجود خود حذف کنید:
حروف بزرگ
شخصیت های خاص
آدرس های اینترنتی شما نیز باید کوتاه و شیرین باشد. مردم می گویند URL های طولانی برای جستجوهای دم بلند مربوط به موضوع شما بهتر است، اما مراقب باشید. در حالی که این موضوع صحیح است، شما هنوز هم فرصتی برای بهینه سازی بزرگتر را از دست نمی دهید. URL های کوتاه که بر روی کلمه کلیدی اصلی شما می خواهید برای رتبه بندی متمرکز شوند، رتبه بندی آنلاین شما را به شدت ارتقا می بخشند.
۱۲٫ سرعت سایت خود را ارزیابی کنید.
تجربه کاربر بسیار مهم است و موتورهای جستجو نیز متوجه خواهند شد که اگر وب سایت شما مدت زمان طولانی برای بارگذاری دارد. آنها قادر نخواهند بود صفحات شما را خزش یا فهرست بندی کنندو در نتیجه، صفحات شما عملاً وجود ندارد.
وب سایت شما باید با توجه بازدید کننده شما طراحی شود. هیچ کس نمی خواهد مدت طولانی منتظر بماند تا یک صفحه بارگذاری شود و کند شدن سرعت سایت باعث می شود بازدید کنندگان از صفحه یک رقیب بازدید کنند. زمان بارگذاری وب سایت شما باید کمتر از دو ثانیه روی دسک تاپ و زیر یک ثانیه در تلفن همراه باشد. اگر وب سایت شما چهار ثانیه یا بیشتر بار دارد، می تواند باعث از بین رفتن کندی قابل توجه در ترافیک وب شود و در همان زمان رتبه Google شما را پایین بیاورد.
۱۳٫ موبایل فرندلی یا Responsive
امروزه طراحی موبایل برای هر وب سایت ضروری است. بیشتر افراد برای دسترسی به اینترنت از دستگاه های دستی استفاده می کنند و احتمال اینکه بازدید کنندگان وب سایت شما نیز همین کار را انجام دهند، شانس زیادی دارند. گوگل تلاش های SEO خود را روی موبایل متمرکز می کند. به تازگی برنامه شتاب موبایل صفحه (AMP) راه اندازی شده است که به موتور جستجوگر کمک می کند تا وب سایت های با کیفیت را نشان دهد.
با ارائه صفحات وب با کیفیت بالا از طریق جستجوی تلفن همراه، Google در تلاش است تا تجربه کلی کاربران را بهبود بخشد. وب سایت هایی که دارای نشانه AMP هستند بیشتر در نتایج جستجو از طریق تلفن همراه ظاهر می شوند. اگر وب سایت شما یکی از این موارد نباشد، به تلاش SEO شما آسیب می رساند.
۱۴٫ برای افزایش ترافیک ارگانیک نوع صحیح تحقیقات در مورد کلید واژه ها را انجام دهید.
دریابید که چه کلمات کلیدی قبلاً باعث ترافیک وب سایت شما شده است. اسکن SERP می تواند این کلمات کلیدی را برای شما مشخص کند. کلمات کلیدی SERP به شما نشان می دهد که چه چیزی ترافیک وب سایت شما را هدایت می کند و به شما در بهبود استراتژی کلی تحقیق کلمات کلیدی کمک می کند.
وب سایت شما همچنین باید برای کلمات کلیدی تجاری رتبه بندی کند. کلمات کلیدی اطلاعاتی مانند “بارگیری رایگان” یا “نحوه نصب” همیشه مؤثر نیستند. استفاده از عباراتی مانند “محصولات برتر برای” به شما کمک می کند مخاطبان خود را بهتر هدف گذاری کرده و بازدید کنندگان بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
۱۵٫ از کلید واژه های دم بلند استفاده کنید.
کلمات کلیدی دم بلند را در استراتژی بازاریابی محتوای خود پیاده کنید. عبارات گسترده درباره محصول یا خدمتی که می خواهید تبلیغ کنید لزوماً باعث ایجاد ترافیک زیاد به وب سایت شما نمی شود. چنین کلمات کلیدی به شدت توسط بازاریابان آنلاین استفاده نمی شود. با این وجود ، هنگامی که چنین کلمات کلیدی به درستی در محتوا بهینه شده اند، ترافیک کلی کمتری به همراه خواهند داشت اما مهارت های بیشتری به وب سایت شما می بخشد.
۱۶٫ کیفیت بیش از مقدار
محتوای در وب سایت باید منحصر به فرد و خلاق باشد. این باید به خوانندگان شما مربوط باشد و فقط برای اهداف SEO منتشر نمی شود. برای ایجاد محتوای مرتبط، آخرین روندها را تحقیق کرده و پست های وبلاگ جذاب را بنویسید. به مخاطبان خود یاد دهید که چگونه کاری انجام دهند و همیشه محتوای قدیمی را به روز کنید.
۱۷٫ ایجاد روابط، نه پیوندها
لینک سازی مهمترین مورد به کلیه اسرار SEO است که به اعتبار ساختمان در وب سایت شما با نمایش لینک های شما در سایر صفحات وب مربوط می شود. آنچه متخصصان و استراتژیست های سئو باید بجای ایجاد پیوند، ایجاد روابط تأثیرگذار و مشاغل محلی باشند. با اتصال مطالب خود با افراد واقعی و وب سایتهای واقعی، روابط درخشان تری را در رابطه طولانی مدت و بهتر ارتباط برقرار خواهید کرد.
۱۸٫ آنچه را که کار می کند و چه چیزی نیست را مشخص کنید.
ایجاد ارتباط پیوند تأثیرگذار و مشاغل محلی راهی عالی برای تقویت سئو وب سایت شما است. با این وجود ، یک تحلیل مناسب بینش مورد نیاز شما را فراهم می کند. ردیابی معیارهای سئو شما مهم است برای درک اینکه چه جنبه هایی از استراتژی پیوند SEO شما کار می کند – یعنی اینکه کدام لینک ها بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کنند.
هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید، می توانید برای بهره‌برداری از استراتژی سئو خود و بهره‌گیری از تلاشهای خود، تصمیمات بهتری بگیرید. برنامه های ارزان قیمت وجود دارد که می توانید بلافاصله آنها را استفاده کنید. به عنوان مثال، Google Analytics رایگان است، تنظیم آن آسان است و خیلی سریع نحوه تنظیم استراتژی سئو شما را تشخیص می دهد.
۱۹٫ بهینه سازی بیش از حد وجود دارد
بهینه سازی بیش از حد اثبات این است که بعضی اوقات چیزهای خوبی وجود دارد. بهبود رتبه خود برای برخی از کلمات کلیدی آنلاین ایده آل است، اما مثله کردن محتوای شما با پر کردن کلمات کلیدی در هر چیزی که می نویسید، یا ساختن پیوندهای زیادی با همان متن لنگر نه تنها غیر طبیعی به نظر می رسد بلکه به استراتژی SEO شما نیز آسیب می رساند.
۲۰- از حملات سئو خودداری کنید.
بازاریابان سئو متوجه می شوند که حملات منفی سئو با ادامه کار بر روی یک استراتژی رواج پیدا می کنند. بله، ممکن است رقبا سعی کنند وب سایت شما را مجازات کنند و وب سایت شما را از Google حذف کنند. این نوع از حملات منفی هنگامی اتفاق می افتد که رقبا هزاران بک لینک با کیفیت پایین به سایت شما می دهند. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق در وب سایت خود (و استراتژی SEO خود)، به بک لینک هایی که سایت شما دریافت می کند توجه داشته باشید. برنامه Monitor Backlinks در صورت پیوند دادن وب سایت دیگری به شما، هشداری را برای شما ارسال می کند، بنابراین می توانید یک حمله سئو را شناسایی کرده و آن را قبل از دیر کردن تغییر دهید.
۲۱٫ مخاطبان خود را فراموش نکنید.
وبلاگ نویسی برای SEO دارای دو طرف است: این امر به SEO کمک می کند .اما درگیر کردن مخاطبان و ترغیب آنها به ادامه وب سایت شماست. در مورد آنچه شما به عنوان یک خواننده می خواهید از وب سایت خود پس از بازدید از آن خارج شوید، فکر کنید. وقتی به نوشتن از منظر سئو فکر می کنید، تمام آنچه که در مورد آن فکر می کنید نوشتن برای رتبه های بالاتر است و به این ترتیب بیش از حد بهینه سازی محتوا خواهید رسید. با تمرکز بر اینکه هدف وبلاگ شما واقعاً چیست، بین این دو رویکرد تعادل مثبتی برقرار خواهید کرد.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی اصول بهینه سازی سایت با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴
 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *