0
021284284

برنامه نویسی رایانه

برنامه‌نویسی رایانه (اختصاری برنامه‌نویسی) فرایند طراحی و ساخت یک برنامه کامپیوتری قابل اجرا برای دستیابی به یک نتیجه محاسباتی خاص است. برنامه‌نویسی شامل کارهایی از قبیل: آنالیز، تولید الگوریتم‌ها، پروفایل دقیق الگوریتم‌ها و مصرف منابع و اجرای الگوریتم‌ها به زبان برنامه‌نویسی انتخاب شده (معمولاً به عنوان رمزگذاری است).

وظایف همراه و مرتبط با برنامه نویسی:

تست، اشکال زدایی، نگهداری کد منبع، اجرای سیستم‌های ساخت (build system) و مدیریت مصنوعات مشتق شده مانند کد ماشین برنامه‌های رایانه ای.

بررسی بازار کار برنامه‌ نویسی:

در حال حاضر تقاضای نیروی متخصص در زمینه برنامه‌نویسی بسیار مناسب و قابل قبول می‌باشد و اکثر سازمان‌ها با ورود به زمینه و بخش IT به نیروی متخصص در این زمینه نیاز خواهند داشت. در ایران طی سال‌های گذشته، میزان استخدام برنامه نویس کامپیوتر، مخصوصا آن گروهی که به زبان‌های برنامه نویسی تحت وب تسلط بیشتری داشته‌اند، با نرخ قابل قبولی در حال افزایش بوده است و به دلیل توسعه صنعت نرم افزار در داخل کشور پیش بینی می‌شود این روند همچنان ادامه یابد.

برنامه نویسی که در بخش دولتی استخدام شده باشد، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کند. در بخش خصوصی، درآمد برنامه نویس کامپیوتر با توجه به عوامل مختلفی از جمله میزان تجربه، تخصص مهارت و نوع توافق صورت گرفته با کارفرما تعیین می شود و لذا ارقام متفاوتی دارد. همچنین برنامه نویسانی که به صورت شخصی کار می کنند(Freelancer)، میزان درآمدشان به تعداد پروژه هایی که می گیرند، بستگی دارد.

این موضوع با نفوذ IT به بخش‌ها و شغل‌های مختلف موجود در ایران ادامه خواهد داشت، بنابر این با چنین رشد و پیشرفتی در آینده نیاز به برنامه‌نویس متخصص افزایش خواهد داشت.پس میتوانیم به این نتیجه برسیم که بازار کار برنامه نویسی بستگی به مهارت و تخصص برنامه نویس میتوانید متغییر باشد.

بررسی حقوق برنامه‌ نویس:

در بروزترین تحقیق صورت گرفته در اواخر سال ۱۳۹۵ توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه‌های مختلف شغلی که در سازمان‌ها وشرکت‌ها استخدام بودند، از نظر درآمد مورد بررسی قرار گرفته‌اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر در سمت های مختلف شغلی و در رده های مختلف سازمانی (کارشناس، سرپرست و مدیر) استخراج شده است.

میانگین حقوق ۵۰% برنامه‌نویسان عادی بین ۱٫۵ تا ۳ میلیون تومان می‌باشد، که به طور کلی میانگین حقوق ۲ میلیون را دارا می‌باشند

میانگین حقوق ۵۰% برنامه‌نویسان ارشد بین ۲ تا ۴٫۵ میلیون تومان می‌باشد، که به طور کلی میانگین حقوق ۳ میلیون را دارا می‌باشند.

میانگین حقوق ۵۰% مدیر فنی (مدیر برنامه‌نویسان ارشد) بین ۲٫۵ تا ۵ میلیون تومان می‌باشد، که به طور کلی میانگین حقوق ۳٫۷ میلیون را دارا می‌باشند.


جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی uml بر روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *