0
021284284

انواع استراتژی های بازاریابی

تعریف استراتژی بازاریابی:

استراتژی بازاریابی توسط شرکت های مختلف برای جلب توجه مصرف کنندگان آن‌ها استفاده می شود. همچنین برای آگاهی مشتریان درباره ویژگی ها، مشخصات و مزایای محصولات شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. این اساسا متمرکز بر تشویق مشتریان هدف برای خرید محصولات و خدمات خاص است. استراتژی های بازاریابی ممکن است کاملا نوآورانه باشند و یا می توان آن‌هایی که قبلا توسط تجارت‌های دیگر استفاده شده را مورد آزمون مجدد قرار داد. استراتژی های بازاریابی موثر کمک می کند تا در رقابت پیشی بگیرید.

انواع مختلف استراتژی بازاریابی:

۱: تعیین جمعیت و بازار هدف:
تعیین جمعیت هدف یک گام ضروری در انتخاب استراتژی بازاریابی شما است. این اطلاعات جمعیتی مناسب را ارائه می دهد که در انتخاب مناسبترین طرح بازاریابی برای کسب و کار شما کمک می کند.
۲: مخاطبان خود را آزمایش کنید:
ایجاد یک فرآیند فرضی خرید برای تست مخاطبانتان موثر خواهد بود. هنگامی که رفتار خرید مخاطبان را در نظر می‌گیرید، می توانید استراتژی بازاریابی مناسب تری را انتخاب کنید.
۳: استراتژی های بازاریابی را در نظر بگیرید:
وقتی اطلاعات جمعیت شناسی را بدست آوردید؛ دانش، نگرش و رفتار مشتریان را نیز بررسی کنید. اگر اطلاعاتتان کامل شود می توانید استراتژی بازاریابی مناسب تری را انتخاب کنید.
۴: استراتژی ها را ارزیابی کنید:
هنگامی که استراتژی های بازاریابی را در نظر گرفته اید و آن‌هایی را که قابل استفاده هستند پیدا کردید. آن‌ها را بررسی کنید، اعمال کنید و سپس طریقه عملکرد آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید. این فرآیند باید برای اهداف آزمایشی باشد و از استراتژی مناسب و سازنده استفاده شود.

دو نوع اصلی از استراتژی بازاریابی عبارتند از:

بازاریابی سازمانی B2B
بازاریابی از تجارت به مصرف کننده B2C
شایع ترین نوع بازاریابی، بازاریابی از تجارت یا کسب و کار به مصرف کننده است.
۱- تبلیغات پولی
این امر شامل رویکردهای متعددی برای بازاریابی است. شامل روش های سنتی مانند مدیاها و تبلیغات رسانه های چاپی می باشد. همچنین یکی از شناخته شده ترین روش های بازاریابی، بازاریابی اینترنتی است. این شامل روش های مختلف مانند PPC- پرداخت به ازای هر کلیک- و تبلیغات پولی گوگل ادوردز می شود.
۲- بازاریابی موضوعی
بازاریابی موضوعی، بازاریابی خدمات و محصولات یک شرکت را به یک علت یا مسئله اجتماعی مرتبط می کند. این نیز به عنوان بازاریابی ارتباطی شناخته شده است.
۳- بازاریابی ارتباطی
این نوع بازاریابی اساسا بر روی مشتری مداری متمرکز است. بهبود روابط موجود با مشتریان و بهبود وفاداری مشتری از اصلی ترین اهداف این نوع بازاریابی است.
۴- بازاریابی پنهانی
این نوع استراتژی بازاریابی بر بازاریابی محصولات تمرکز دارد در حالی که مشتریان از استراتژی بازاریابی بی اطلاع هستند. همچنین به عنوان بازاریابی در خفا نیز شناخته می شود.
۵- بازاریابی کلامی یا دهان به دهان
این نوع بازاریابی کاملا بر این مبنا است که شما چه احساسی را به مردم می دهید. به طور سنتی مهم‌ترین نوع استراتژی بازاریابی است. هنگامی که شما خدمات با کیفیت را به مشتریان ارائه می دهید، احتمال دارد آنها شما را خود بخود تبلیغ کنند.
۶- بازاریابی اینترنتی
همچنین به عنوان بازاریابی ابری شناخته می شود. این نوع بازاریابی معمولا در اینترنت اتفاق می افتد. تمام آیتم‌های بازاریابی در اینترنت به اشتراک گذاشته می شود و از طریق روش های مختلف تبلیغ می شود.
۷- بازاریابی معاملاتی
فروش، چالش برانگیزترین قسمت بازاریابی است. حتی برای بزرگترین خرده فروشان، فروش همیشه دشوار است، به ویژه هنگامی که اهدافی با حجم بالا وجود دارد. با این حال با استفاده از استراتژی های بازاریابی جدید، فروش آنقدر سخت نیست. در بازاریابی معاملات، خرده فروشان مشتریان را تشویق می کنند تا با کوپن‌های خرید، تخفیف و شرکت در رویدادهای بزرگ خریداری کنند. این باعث افزایش شانس فروش و ایجاد انگیزه مخاطبان هدف برای خرید محصولات تبلیغاتی می شود.
۸- بازاریابی گوناگون
بازاریابی را با سفارشی کردن و ادغام استراتژی های بازاریابی مختلف، و جذب مخاطبان گوناگون اداره می کند. این روش جنبه های مختلف مانند فرهنگ، عقاید، نگرش ها، دیدگاه ها و دیگر نیازهای خاص مشتریان یا مخاطبان را پوشش می دهد.
در کل به عنوان جمع‌بندی می‌توانیم بگوییم که استراتژی های بازاریابی، محصولات و خدمات را ارتقاء می دهند. آنها همچنین استراتژی را برای هدف قرار دادن مخاطبان و حصول اطمینان از پیشرفت مناسب کسب و کار محدود می کنند.

درآمد بازاریاب:

به طور میانگین درآمد بازاریاب‌های حضوری نسبت به بازاریاب‌های تلفنی به دلیل سختی کارشان بیشتر است و در بعضی موارد با در نظر گرفتن سقف فروش ممکن است روزانه برای گروه‌های ۲ تا ۳ نفره حاضر در غرفه‌ها تا یک میلیون تومان درآمد داشته باشد.
نکته قابل توجه این است که بازاریاب‌های حضوری علاوه بر فروش محصولات، به دلیل تبلیغات گسترده محصولات در محیط‌های شلوغ نمایشگاهی و مجتمع‌های تجاری برای شرکت‌ها نقش به سزایی دارند، از این رو شرکت‌ها تمایل زیادی به استخدام این بازاریاب‌ها دارند.
در این میان بازاریابی شبکه‌ای نیز چند سالی است رونق پیدا کرده و مصرف کنندگان یک محصول از یک شرکت تولیدکننده می‌توانند بازاریاب محصولاتی باشند که خود مصرف می‌کنند و پورسانت دریافت کنند.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی استراتژی بازاریابی بر روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *