0
021284284

اموزش خدمات کافی نت

اموزش خدمات کافی نت

کافی‌نت محلی است که در آن چندین دستگاه کامپیوتر متصل به اینترنت وجود دارد که برای مراجعه‌کنندگان امکان استفاده از این خدمات را فراهم می‌کند. البته این روزها اغلب استفاده‌کنندگان از اینترنت معمولاً در خانه یا محل کارشان چنین امکانی را دارند و کمتر سراغ کافی‌نت می‌روند، هرچند که با وجود همین وضعیت، مشتریان کافی‌نت‌ها نیز کم نیستند.
البته گسترش کافی‌نت‌ها در شهر‌های کوچک بسیار زیادتر است. در عین حال فقط تهران وضعیت متفاوتی دارد که تعداد کافی‌نت‌ها در آن کم است و به جز تهران در دیگر شهرها تقریباً در اغلب خیابان‌های مرکزی شهر حداقل چند کافی‌نت شلوغ می‌توان پیدا کرد.


امکانات و تجهیزات مورد نیاز :

برای راه‌اندازی یک کافی‌نت پس از پیدا کردن یک مغازه مناسب و در دسترس و گرفتن مجوز‌های لازم باید تعدادی کامپیوتر خریداری نمود. اصلاً لازم نیست که مونیتور فلات یا بزرگ تهیه کنیم. مونیتورها می‌توانند دست‌دوم و حتی مدل‌های قدیمی باشند، درخصوص کامپیوتر نیز به همین صورت.حالا می‌بایست با یک مرکز سرویس‌دهی اینترنت قرارداد بست که این موضوع خیلی مهم است.

بالا بودن سرعت اینترنت و قطع نشدن آن ازجمله نکاتی است که باعث جذب مشتری می‌شود. اگر مشتری‌های کافی‌نت با سرعت پایین مواجه شوند بالطبع کمتر سراغ آن محل بازمی‌گردند.علاوه بر بالا بودن سرعت اینترنت که موجب جلب توجه مشتریان می‌شود.

طراحی داخلی، تمیز بودن محیط و حتی خوش‌بو بودن آنجا باعث می‌شود که به نوعی آن کافی‌نت پاتوق شود. برخورد خوب صاحب کافی‌نت نیز بسیار مهم است. بعضی از مشتریان کافی‌نت با صاحب مغازه رفاقت می‌کنند و به واسطه همین رفاقت عادت می‌کنند که هرازگاهی به کافی‌نت سر بزنند. حتی اگر کاری هم نداشته باشند، بنابراین رها کردن کافی‌نت به حال خودش و گذاشتن کارمند در آنجا عوض کردن دائمی کارمندان اصلاً اتفاق خوبی نیست.

شرایط محیطی

یک کافی‌نت را خیلی راحت می‌توان به محیطی مناسب تبدیل کرد و در آنجا یک فضای صمیمی ایجاد نمود، برای ایجاد چنین وضعیتی باید زمینه‌های مختلفی ایجاد کرد که ازجمله آنها مثلاً سرو چای، قهوه یا بستنی برای مشتری‌هاست یا نزدیک بودن کافی‌نت به یک کافی‌شاپ است و احتمالاً در صورت امکان ایجاد یک کافی‌شاپ در گوشه‌ای از کافی‌نت. فروش نوار، کتاب و CD در کافی‌نت نیز رفت و آمد‌ها را بیشتر می‌کند. در عین حال در یک کافی‌نت می‌توان خدمات دیگری چون فاکس یا فروش کارت هم ایجاد کرد که همه اینها در رفت و آمد بیشتر مشتری‌ها و به پاتوق شدن آنجا کمک می‌کند.

هزینه و سرمایه گذاری

برای راه‌اندازی یک کافی‌نت تقریباً ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است که البته اگر پرمخاطب و پرمشتری بالغ بر ماهی یک میلیون تومان درآمد ایجاد می‌شود. گرچه درآمد یک کافی‌نت می‌تواند مناسب و خوب باشد اما در عین حال مشکلات خاص خودش را هم دارد. به عنوان مثال شلوغ بودن کافی‌نت مسائل خاص خودش را دارد که صاحب کافی‌نت باید مطمئن باشد از طرف اماکن یا محل‌های دیگر مورد خطاب قرار نگیرد.

خلاقیت تو کار کافی نت مهمه:

اغلب کافی‌نت‌ها با شرایط تقریباً یکسانی کار می‌کنند اما خلاقیت در هر کاری باعث موفقیت می‌شود. در کار کافی‌نت‌داری هم اگر فرد پرکار و خلاق باشد می‌تواند درآمد بیشتری ایجاد کند. به عنوان نمونه فروش کارت یا راه‌اندازی جشنواره یا تخفیف‌های مناسب و همچنین دکوراسیون متفاوت می‌تواند در این راستا موثر باشند. البته هرچه سرمایه‌گذاری در این کار بیشتر باشد بالطبع درآمد هم بالاتر می‌رود، مثلاً وجود سیستم‌های پیشرفته‌تر قطعاً در جلب توجه مشتری‌ها می‌توانند مفید‌تر باشند.


مدیر کافی نت
جهت ثبت نام در دوره اموزشی مدیر کافی نت بر روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

مکان مناسب برای راه اندازی کافی نت و خدمات کامپیوتری:

مکان راه اندازی کافی نت که قراره کسب و کارت رو توش بالا بیاری خیلی خیلی مهمه.

دنبال چه جور جایی باید باشی؟ این کسب و کار بیشتر در مناطق پایین شهر جون داره… چرا ؟

خب معلومه بیشتر افرادی که با اینترنت سرو کار ندارن و کارهای اینترنتی خودشون رو برون سپاری میکنن این مناطق هستن و گرنه اگه شما این مغازه رو تو یه شهرک بالاشهر بزنی نتیجش مثل پایین شهر نمیشه.

چرا که اونا اکثرا کارای اینترنتی که چه عرض کنم تو مسائل روز کاملا وارد هستند و ازمن و شما بیشتر سر در میارن و سری در ارزهای دیجیتال و ترید کردن دارند اگر هم مکانی که برای راه اندازی کافی نت در نظر میگیرید در نزدیکی مدرسه یا دانشگاه باید میتواند باعث افزایش درآمد شما شود، چرا که این قشر از جامعه برای انجام کارهای روزمره زیاد به این محل ها سر میزنند.

از لحاظ متراژی هم برای شروع میتونی یه مغازه از ۱۵ تا ۲۵ متر رو برای کارت در نظر بگیری که پاخور و ظاهر مناسبی داشته باشه.

سایت های موردنیاز کافی نت:

*سازمان سنجش       sanjesh.org 

*صندوق بازنشستگی   reg.pnu.ac.ir

*وام ازدواج                    ve.cbi.ir

*فیش حقوق بازنشستگان      fish.ir

*فروش بلیط قطار                raja.ir

* بنیاد آموزش مجازی ایرانیان    iranelearn.com

لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خدمات کامپیوتری:

۱-کامپیوتر یا لپ تاپ مناسب

لازم نیست که حتما ۱۰ تا سیستم برای راه اندازی کافی نت بخری و شبکه کنی و کلی داستان دیگه…

یه سیستم خوب که خودت داشته باشی کافیه، اگه تونستی یکی دو تا سیستم معمولی کارکرده هم برا مغازه بگیری که خوبه.

اما دیگه کافی نت ها مثل قدیم نیست چون کسی که بلده با سیستم کار کنه؛ یا سیستم داره و یا حداقل موبایل داره و میتونه کاراشو رو انجام بده پس نیازی نیست که بیاد و تو کافی نت ما بشینه.

پس امروزه کسایی که میرن کافی یا نمیتونن کارهایی اینترنتی خودشون رو انجام بدن و یا اینکه حوصلشو نداره پس تو باید تو این کارا حرفه ای باشی.

۲- اینترنت پر سرعت

یکی از مهمترین وسایل برای راه اندازی کافی نت یا خدمات کامیپوتری یک ADSL خوب و اینترنت پرسرعت هستش؛ چرا که هم خودت دائما به اینترنت نیاز داری و هم برخی از مشتری ها به خاطر بالا بودن سرعت اینترنت کافی نت ها به این مراکز مراجعه می کنند مثلا در هنگام انتخاب واحد دانشگاهی مسئله سرعت بسیار مهم میشه.

۳- میز و صندلی

در بدو راه اندازی کافی نت و خدمات کامیوتری به دنبال چند عدد صندلی و میز شیک ومناسب برای خودت و مشتری ها باش تا هم خودت موقع کار کردن احساس راحتی کنی و هم مشتری ها در هنگام انتظار سختی نکشن.

حتما هم نیاز نیست زیاد هزینه کنی میتونی به صورت کارکرده از دیوار تهیه کنی که هزینت رو خیلی پایین بیاره.

۴- وسایل سرمایشی و گرمایشی در کافی نت

تو زمان خاصش باید به فکر زمستان و تابستان هم باشی و تجهیزات مناسب سرمایشی و گرمایشی مثل کولر و بخاری و .. رو برای مغازه در نظر بگیری تا هم خودت اذیت نشی و هم مشتری هات احساس بهتری داشته باشن.

۵- اسکنر و پرینتر

داشتن پرینتر و اسکنر در راه اندازی کافی نت بسیار برای شما مناسب خواهد بود، چرا که هم خروجی کار را میتوانید برای مشتری پرینت بگیرید و هم این که مشتری هایی که برای انجام کارهای مربوطه مراجعه میکنند که به راحتی آنها را پذیرا خواهید بود.

چگونه کافی نت خود را پرطرفدار کنیم؟

*موسیقی ارام و ملایم محیط به نحوی که مزاحم کسی نشود

* استفاده کردن از صندلی های راحت که ارتفاع مناسب داشته تا کاربر را خسته نکند

*استفاده کردن از زیرپایی مناسب برای استراحت پاها

*به سیستم سرمایشی و گرمایشی محیط توجه شود

*محیط دارای تهویه مناسب باشد

*استفاده از هدست های راحت که گوشی های بزرگ دارند برای جلوگیری از آسیب به گوش

*قسمت های مختلف برای استفاده های مختلف از هم جدا شود

*تهیه منو برای پذیرایی با نوشیدنی های گرم و سرد که کار کردن را لذت بخش تر کند(هزینه آن جداگانه پرداخت میگردد)

*گذاشتن جشنواره های تخفیف برای مشتریان ثابت

*گذاشتن سطل زباله در کنار هر میز

*ارائه اینترنت رایگان در روز تولد شخص


 

گرفتن مجوز راه اندازی کافی نت:

۱- مراجعه به صنف یا اتحادیه خدمات رایانه ای استان

۲- مدارکی هویتی (کارت ملی و شناسنامه اصل و کپی از تمام صفحات)

۳- شش قطعه عکس سه در چهار

۴- اصل و کپی مدرک تحصیلی(در برخی از استان ها حداقل مدرک کاردانی ذکر شده است.)

۵- واریز هزینه ورودی و حق عضویت اتحادیه(زیر ۵۰۰ هزار تومان میشه)

۶- تکمیل فرم عضویت

۷- گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد

کسب مجوز راه اندازی کافی نت در استان های مختلف متفاوت بوده هر چند در بسیاری از موارد مانند مدارک بالا یکی می باشد اما برای کسب اطلاعات دقیق تر به اتحادیه استان خود مراجعه نمایید و یا به سایت اینترنتی اتحادیه مراجعه نمایید.


ایده های مهم درآمدزا برای خدمات اینترنتی و کامپیوتری و کافی نت ها:

برای موفقیت در هر کسب و کار داشتن خلاقیت و ایده های جانبی در کار امری ضروری ست و ضامن موفیت شماست کسب و کار خدمات اینترنتی کامپیوتری و کافی نت هم از این قاعده مستثنی نبوده و ایده های زیادی را در این کسب و کار میتوان به کار گرفت.

 ۱- پشت مغازت کارهایی رو که میتونی انجام بدی رو با یه گرافیک خوشگل بزن. مثلا: ثبت نام یارانه، فروش سهام عدالت ، ثبت نام ماشین و لاستیک و مسکن ملی احراز هویت، انجام تحقیق اینترنتی ، نصب ویندوز.

 ۲- اگه مغازت جا داشت میتونی کنارش لوازم التحریر هم بیاری که سود خوبه داره، یه مقدار مداد، پاک کن، تراش، خودکار،برگه آچار سفید و رنگی و پوشه و … حتما و حتما تو مغازه شما فروش خواهد رفت.

۳- یه نام مناسب برای مغازت انتخاب کن و سعی کن که تبدیل بشی به برند محل که هر کسی کار کافی نت داشت سراغ خودت بیاد؛ حرفه ای کار کن و با بقیه متفاوت باش از همین اول یکی دو میلیون بده برای خودت ثبت برند کن تازه به کارت ارزش هم میده برای ثبت برند: ثبتداک بهترین جاست

۴-حتما دستگاه کپی و پرینتر هم تونستی تو دم و دستگاهت باشه مطمئن باش که برای انجام این کارها سراغت میان.

۵- میتونی کارهای تایپ و ترجمه متون بگیری(در صورت تسلط) تا مواقعی که مشتری نداری مشغول باشی و از زمانت به درستی استفاده کنی و کسب درآمد کنی.

۶- توی دوره غیرحضوری مدیر کافی نت ، بنیاد آموزش مجازی ایرانیان شرکت کن و مدرکشو بگیر و حتما قاب کن بزن به دیوار که همه بدونن تو تو کارت جدی و حرفه ای هستی.

۷- از پوسترهای زیبا متناسب با تکنولوژی و کامپیوتر تو مغازه خدمات اینترنتی خودت استفاده کن.

۸-فضای مجازی رو جدی بگیر و برای خودت کانال و پیج داشته باش و آدرسش رو جلوی دید مشتری بزن و خبرهای مهم که مربوط به کافی نت و کسب و کارت میشه رو اونجا قرار بده.

۹- از همین ابتدا با بنیاد آموزش مجازی ایرانیان همکاری کن هر کی اومد اونجا ترقیبش کن آموزش مجازی ببینه و مدرک بگیره و کارهای ثبت نامشونا خودت براشون انجام بده برای همکاری در فروش دوره های آموزش مجازی بنیاد روی این لینک کلیک کن و از بقیه متفاوت شو، خیلی پول در میاری کنار کارت و همه هم ازت ممنون میشن.

۱۰- کاری کن که مشتری هات احساس راحتی کنند مثلا موزیک ملایم با صدای خیلی کم تو مغازت پخش باشه و با مشتری ها برخورد مناسب و گشاده رویی داشته باش.

برای انجام کارهای فوق مطمئن شوید که اتحادیه مخالفت نخواهد کرد و برای شما جریمه ای در پی نخواهد داشت، اما به شخصه بسیار از موارد بالا را در کافی نت های شهر ها و محل های مختلف دیده ام که خروجی مناسبی را در پی داشته است.

دیدگاه کاربران
  • بهار 26 آبان 1400

    مطالبتون واقعا عالی و آموزنده بود سپاسگذارم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *