0
021284284

آشنایی با ورزش های بندی TRX

TRX چیست؟
TRX یا Total Body Resistance Exercise عبارت است از یک بند چتر بازی و دو دسته که هیچ گونه کشی در آن بکار نرفته و بسیار محکم و مقاوم می باشد و فرد با آویزان شدن از آن و با وزن بدن خود, می تواند هرگونه حرکات و تمرینات کامل آمادگی جسمانی را بدون خطر انجام دهد.
TRX از ورزشهای رو به توسعه ای میباشد که در ده های اخیر و از سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شده است. در این ورزش افراد با استفاده از بندهایی که به یک سقف یا دیوار بسته شده است تمریناتی را که بر پایه وزن بدن و گاها تعادل میباشد اجرا میکنند. این تمرینات باعث میشوند تا بدن در شرایط مصرف انرژی بیشتری در مقایسه با بسیاری از رشته های دیگر ورزشی گردد. بهبود استقامت عضلات یکی از نکات مثبت در این سیستم تمرینی میباشد. ضمن اینکه عضلات کور نیز به صورت مناسبی میتوانند تقویت شوند.
تکنیک های تمرینات با TRX خصوصا برای حرکت دادن مرکز وزن بدن طراحی شده است که فعالیت عضلانی روی عضلات اصلی و عضلات جانبی را در هر تمرین دارد و بعلت قرار گرفتن وضعیت بدن و مقابله با جاذبه زمین و حفظ تعادل, اگر شما روی هر قسمتی از بدن کارکنید اعم از عضلات پا, دست , شکم و یا کمر و همچنین حرکات اسکات, پرس سینه, و غیره را انجام دهید, در هر حرکت سایر عضلات نیز درگیر می باشند, از این رو مقاومت بدن شما بسیار بالا خواهد رفت.
بعلت آویزان شدن از بند و حفظ تعادل، شما کالری زیادی را که از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در یک جلسه تمرینی می باشد را با توجه به نوع برنامه می سوزانید و در حرکات ابتدایی با TRX که با سرعت بالا طراحی شده می توانید, بدن خود را گرم کرده و چابکی زیادی داشته باشید, همچنین از طرفی در حرکات پایانی, می توانید از حرکات کششی استفاده کنید،به خاطر حرکات کششی، بدنی انعطاف پذیرتر خواهید داشت .این وسیله ورزشی تمام شرایط مهم که در آمادگی جسمانی لازم می باشد را از جمله (استقامت, مقاومت, چابکی, انعطاف پذیری و تعادل) را در یک زمان دارا می باشد.
در تمرینات با این وسیله ورزشی شما از نیروی جاذبه و حرکت استفاده می کنید تا بتوانید ازعضلات خود برای تغییرات در کل بدن کمک بگیرید. تمرینات با TRX قدرت و تعادل را یکجا انجام می دهد وسیستم عصبی بدن را کمک می کند, که شما خیلی سریع بدن خود را شکل داده و به نتیجه برسید .
TRX همزمانی: تعادل – انعطاف پذیری – استقامت و مقاومت بدن


 
 

جهت ثبت نام در دوره آموزشی ورزش های بندی TRX بر روی تصویر فوق کلیک نمایید

دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد

پس از پایان گواهی و مدرک معتبر دوره آموزشی ورزش های بندی TRX با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید

مشاوره رایگان: ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۱۳۰۰۰۱۶۸۸ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


مزایای تمرینات ورزش TRX
– طراحی سبک و کم حجم
– نصب آسان و راحت در هر مکان و زمان
– هر گونه تمرینات و حرکات لازم برای آمادگی جسمانی بدون نیاز به سایر وسایل
– همزمانی تمرینات و حرکات بطوری که در هر حرکت کل بدن درگیر می باشد
– بهبود , تعادل, انعطاف پذیری, چابکی, مقاومت و استقامت بدن با یک وسیله در یک زمان
– به حرکت درآوردن عضلات اصلی و عضله های جانبی و کوچک
– استفاده از وزن بدن در تمرینات و کاهش خطرات گرفتگی عضلات و مفاصل
– امکان استفاده برای هر گروه سنی, جنسی , سلامتی بدن وهر میزان آمادگی جسمانی افراد عادی و ورزشکاران حرفه ای
– برنامه های تخصصی برای ورزشکاران حرفه ای و رشته های ورزشی تخصصی
نصب وسیله ورزشی TRX
شما درهر سطح و با هر شرایط سلامتی و تناسب اندامی تنها با یک وسیله می توانید آنرا در هر جایی نصب کنید و امکان انجام تعداد بیشماری تمرینات ورزشی را دارید . طراحی سبک و کم حجم این وسیله استفاده از آن را در هر جایی از جمله پارکها, زمین ها و سالنهای ورزشی, آتش نشانی و حتی منزل و هتل را ممکن می سازد و شما می توانید این وسیله را در هر جا از جمله تیر ساختمان , درخت, درب منزل, ستون ها و یا چهارچوب فلزی نصب کنید.
امروزه استفاده وسیع این وسیله ورزشی در تمام نقاط و رشته های ورزشی بسیار چشمگیر می باشد چنانچه TRX برای هر رشته ورزشی بطور تخصصی, طراحی و برنامه خاص خود را دارد, از جمله رشته های تنیس – فوتبال – بسکتبال –قایق رانی –ورزشهای رزمی – شنا و غیره که با توجه به کمبود و نیاز آن رشته ورزشی, برنامه های آمادگی جسمانی آنها طراحی گردیده است . مثلا چنانچه می دانید تنیس بازان بعلت نوع ورزشی که دارند همیشه یک سمت بدنشان از طرف دیگر ضعیف ترمی باشد ولی با انجام برنامه های تخصصی مربوط به تنیس بازان, آنها این مشکل را به راحتی حل می نمایند.
در مقایسه با سایر ورزشهای با وزن بدن مثل صخره نوردی – شنا و ژیمناستیک ورزش TRX توانسته بهترین جایگاه را داشته باشد, چرا که شما قادرید این تمرینات را در هر جا و هر زمان و با هر شرایطی بدون نیازبه امکانات و بدون خطراتی مانند: سقوط یا پرت شدن و یا مشکلات گرفتگی عضلانی و غیره انجام دهید. بعلت مزایای گفته شده این وسیله توانسته نه تنها به عنوان ورزش اصلی آمادگی جسمانی ارتش – نیروی دریایی و باشگاههای ورزشی مطرح باشد, بلکه دربسیاری ازمشاغل از جمله مدیران و آتش نشانی ها , مدارس و امدادگران در مکان خود, به عنوان بهترین وسیله آمادگی جسمانی معرفی گردیده است. و بسیاری از تیم های معروف دنیا از جمله تیم فوتبال” لیورپول” و باشگاهای اروپا از این وسیله استفاده می کنند.
معرفی وسیله ریپ به عنوان یکی از مجموعه بند های ورزشی TRX
این وسیله یکی از وسایل TRX می باشد که شامل یک کش و میله فلزی است جهت یک سری تمرینات تخصصی طراحی گردیده و کمک بزرگی برای تمرینات آمادگی جسمانی بسیاری رشته ها بخصوص رزمی کاران می باشد, که با آن بسیاری تمرینات را می توان به راحتی و بدون خطر انجام داد. این وسیله ورزشی را می توان بصورت خصوصی و یا در کلاسهای عمومی حتی با موسیقی و ریتم خاص همراه با مربی انجام داد.
در ورزش فوق, برنامه و ستهای مشخصی در ثانیه و دقیقه از طرف مربی به کار آموز داده می شود و برنامه آن با توجه به شرایط جسمانی بدنی و سنی فرد از مبتدی تا پیشرفته به او داده می شود, بطوری که در تمام طول تمرینات, بدون نیاز به سایر وسایل جهت انجام تمام مراحل آمادگی جسمانی از جمله گرم کردن, حرکات مقاومتی و در پایان نیز با حرکات کششی, موجب سرد کردن بدن و انعطاف پذیری می گردد.
تمرینات کششی TRX انعطاف پذیری و قدرت تحرک بدن را بهبود می بخشد وشما می توانید حرکات کششی را در هردو حالت پویا و ایستا بر روی عضلات و تاندون ها قبل و بعد از تمرینات انجام دهید و دیگر نیازی به کسی, برای کشش بدن خود ندارید. چنانچه تمام حرکات کششی را می توانید به تنهایی و با یک وسیله انجام دهید و بدین وسیله از خطرات احتمالی در ورزش جلوگیری کرده و حرکات بدون درد را از طریق طیف وسیع و کاملی از حرکات توسعه دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *