0
021284284

اهمیت مدیریت اماکن ورزشی

اهمیت مدیریت اماکن ورزشی:

اهمیت مدیریت اماکن ورزشی به عنوان یک رکن اساسی در خدمت نیروهای انسانی و در پیشبرد اهداف سازمان موثر است. نیروی انسانی زمانی قادر به انجام امور محوله است که از حداقل امکانات و تجهیزات برخوردار باشد. در یک باشگاه ورزشی برای دستیابی به اهداف مورد نظر علاوه بر مربی متخصص و با تجربه و شاگردان مستعد و پرکار به امکانات مناسب در آن رشته ورزشی مورد نظر نیز نیاز است. طبیعی است هر اندازه امکانات مناسب‌تر باشد، نیروی انسانی سازمان از این امکانات بهره بیشتری خواهد برد و به همین ترتیب اگر از امکانات مادی بر اساس برنامه تنظیمی و به طور صحیح استفاده شود، بهره‌وری مطلوب اتفاق می‌افتد و این نکته قابل توجه است که هر سازمان زمانی نزول پیدا می‌کند که امکانات مادی و منابع انسانی در مسیر مناسب هدایت نشوند.

نقش تربیت‌بدنی در فضاهای ورزشی:

آحاد افراد جامعه در جستجوی فضای ورزشی استاندارد و عالی هستند و این در حالی است که بخشی از وظایف مدیران و مسئولان تربیت بدنی جامعه تمهید و پیش‌بینی امکانات، وسایل و تجهیزات ورزشی مورد نیاز حال و آینده است. بنابراین نقش تربیت‌بدنی در فضاهای ورزشی شهرهای مختلف می‌تواند زمینه‌ساز رشد اجتماعی و دستیابی به سایر اهداف تربیت بدنی باشد.
طبق گزارشات، بررسی‌ها و تحقیقات بعمل آمده در زمینه های بعمل آمده در زمینه‌های مختلف تربیت بدنی و ورزش، اکثر محققین به نبودن یا کمبود امکانات ورزشی و یا مشکل غیر استاندارد بودن وسایل ورزشی اشاره دارند لذا مدیریت اماکن و تاسیسات ورزشی می‌تواند در کاربرد دانش مدیریت در این بخش، زمینه‌ی بهره‌برداری موثر و استفاده‌ی بهینه، حفظ و نگهداری تاسیس و احداث فضاهای ورزشی استاندارد را فراهم سازد. چرا که ابزار و وسایل ورزشی به همراه فضا و موقعیت آموزش مناسب، موثرترین مولفه جهت نیل به اهداف تربیت بدنی می باشند.
در یک نگرش سیستمی و جامع در بخش تربیت‌بدنی، وجود منابع مادی، تسهیلاتی، مالی و انسانی در کنار همدیگر مهم هستند و خلاء و نقصان هر یک از این منابع میتواند موجب عدم دسترسی به اهداف برنامه گردد.

اماکن ورزشی و خطرات آنها:

مسئولیت مدیران ورزشی شامل رعایت و توجه به شرایط ایمنی اماکن ورزشی می­باشد. بررسی آیین­ نامه­ ها، اساس نامه ­ها و مقررات ورزشی مختلف نشان می­دهد که مربیان یا سرپرستان وظیفه دارند در بررسی و بازرسی شرایط مکانی که ورزشکار در آنجا به فعالیت ورزشی مشغول است، دقت کافی به عمل آورند تا عاری از هر خطری باشد. البته اماکن ورزشی و مسئولیت آن از جنبه قانونی منحصر به فضاهایی نیست که فعالیت ورزشی در آن جریان دارد، بلکه کلیه محل­هایی که با فعالیت­های ورزشی مربوط می­گردند، هر چند که استفاده از آنها ورزشی نباشد در محدوده این بحث قرار می­گیرند مانند رختکن ورزشکاران یا جایگاه تماشاگران.
بنابراین نقش سرپرستان، مدیران اماکن ورزشی و مسئولین ادارات تربیت بدنی بیشتر خود را نمایان می‌سازد زیرا رفع معایب فنی یا ساختمانی این اماکن بر عهده ایشان می­باشد. در عین حال بیان مطلب بدان معنی نیست که معلمین یا مربیان ورزشی فاقد هرگونه مسئولیتی در خصوص نواقص و معایب اماکن ورزشی هستند زیرا این یک قاعده کلی است که قصور در انجام وظایفی که ارتباط مستقیمی با ایمنی اماکن ورزشی دارند از نظر حقوقی هرگز نمی­تواند تقصیر را از عهده مربی یا معلم ورزشی که علی­رغم علم به نواقص، به دانش آموزان یا ورزشکاران خود در آن محل­ها اجازه فعالیت می­دهد، مرتفع نماید.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی مدیریت اماکن ورزشی با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *