0
021284284

آموزش حرفه ای مدیریت کافی شاپ ( مستر باریستا) Coffee Shop Management Professional (Master Barista)E-learningA

مستر باریستا به کسی گفته می شود که تخصص‌ش قهوه بوده وبه صورت حرفه‌ای به آماده کردن قهوه‌های مختلف مشغول است.  باریستا در اصل شخصی (خانم یا آقا) حرفه ای است که در کافه مسئولیت تهیه نوشیدنی های گرم و سرد بر پایه اسپرسو را بر عهده دارد. امروزه در بسیاری از کافه ها باریستا، نوشیدنی گرم و سرد بر پایه قهوه و یا حتی غیر از آن را نیز تهیه می کند.
شغل مستر باریستا برای افرادی مناسب است که توانایی انجام چند کار همزمان و انعطاف پذیری بالایی رو داشته باشند.برای باریستا شدن فرد باید بتواند انواع مختلف قهوه ها را درست کند و همچنین نیاز به کار تجربی و تمرین زیاد دارد. یک باریستا علاوه بر دانش و تخصص باید علاقه بسیار زیادی به قهوه داشته باشد. هیچگاه از یادگیری دست نکشد و بتواند از خلاقیت، ابتکار و سرعت عمل خود خصوصا در زمان های شلوغ کافه استفاده کند.
اهمیت به کیفیت سفارش و مواد اولیه آن جزو ضروری ترین ویژگی های یک باریستا حرفه ای است. از سویی در کنار تمام مهارت ها و تجربه یک باریستا خوب دارای تعامل در کار تیمی و اخلاق خوب است اما شاید یکی از مهمترین و ارزشمند ترین ویژگی های یک باریستااهمیت به قهوه است. حتی بهترین قهوه جهان درصورت عصاره گیری و بی توجهی باریستا نابود می شود. پس حفظ کیفیت و اصالت طعمی قهوه شاید مهمترین وظیفه یک باریستا است .

باریستا به کسی گفته می شود که تخصص‌ش قهوه بوده و به صورت حرفه‌ای به آماده کردن قهوه‌های مختلف مشغول است.

تهیه قهوه و نوشیدنی‌های گرم منوی کافه به صورت حرفه‌ای و تخصصی

دوره آموزش مجازی حرفه ای مدیریت کافی شاپ ( مستر باریستا) برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مدیریت کافی شاپ ( مستر باریستا) بگیرید.

unnamed file

آموزش مجازی مدیریت کافی شاپ : امکان ثبت نام در دوره مجازی

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مدیریت کافی شاپ و اخذ مدرک معتبر مدیریت کافی شاپ را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

باریستا کاربلد با امکانات و قابليت‌هاي دستگاه آسیاب قهوه و دستگاه اسپرسو آشنا بوده زيرا اين دستگاه‌ها مهمترين ابزار کار او است و با این دستگاه‌ها می‌تواند قهوه‌های حرفه‌ای و با کیفیت تهیه کند.

در ادامه موضوع باریستا کیست باید اشاره کنیم که مهارت هاي يک باريستاي حرفه اي خيلي بيشتر از تهيه قهوه اسپرسو با کيفيت است. يک باريستا می‌تواند کيفيت و طعم قهوه‌های مختلف را تشخيص دهد او تخصص لازم براي ترکیب انواع قهوه بر اساس سليقه مشتري را دارد درنتیجه بهتر از هر کسی مي تواند قهوه باب ميل مشتري را به وي ارائه دهد.

یکی دیگر از مهارت‌های اصلی باریستا فوم گیری و تهيه انواع نوشيدني هاي بر پايه اسپرسو مانند کاپوچينو، لاته، ماکیاتو، موکا و … است. یک باریستای خوب به جز موارد ذکر شده تخصص و مهارت در تهيه انواع دیگر قهوه مانند: قهوه فرانسه و ترک را هم دارد.

معمولا باريستا مهارت لاته آرت یا طراحی روی قهوه و تهیه نوشیدنی‌های سرد مانند: آیس کافی‌ها، موکتل‌ها، فراپه‌ها و … را نيز دارد.

هوه‌چی یا باریستا (به انگلیسی Barista) به شخصی گفته می‌شود که در قهوه‌خانه نوشیدنی‌های با پایهٔ اسپرسو را آماده کرده و تحویل می‌دهد.[۱] هر چند این پیشه، پیشه رسمی ثبت نشده‌است، بیشتر کافی‌شاپ‌ها برای آنکه نشان دهند دارای دستگاه اسپرسو هستند، از این واژه استفاده می‌کنند. همه ساله مسابقات جهانی باریستا برای انتخاب تبحر آن‌ها برگزار می‌شود. این مسابقه برای نخستین‌بار در کشور نروژ پایه‌گذاری شد. باریستاها پس از پیروزی در کشور خود انتخاب و به مسابقه بین‌المللی اعزام می‌شوند.

باریستا به کسی گفته می‌شود که تخصص‌ش قهوه بوده وبه صورت حرفه‌ای به آماده کردن قهوه‌های مختلف مشغول است. باریستا در اصل شخصی (خانم یا آقا) حرفه‌ای است که در کافه مسئولیت تهیه نوشیدنی‌های گرم و سرد بر پایه اسپرسو را بر عهده دارد.

امروزه در بسیاری از کافه‌ها باریستا، نوشیدنی گرم و سرد بر پایه قهوه یا حتی غیر از آن را نیز تهیه می‌کند. لباس باریستاها معمولاً با یک ژاکت، جلیقه یا پیشبند (اپرون) از دیگر کارکنان کافه متمایز می‌شود. یک باریستای خوب باید به‌طور دقیق بداند که مثلاً برای تهیه یک شات اسپرسو با توجه به نوع قهوه، نوع روست (برشته) و نوع آسیاب آن، از چه مقدار دما و فشار آب و چه مدت زمانی باید استفاده کرد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”84980″]