0
021284284

هنر آینه کاری

معرفی هنر آینه کاری:

آینه‌کاری از تزیینات معماری اسلامی است که از دیرباز در ساختمان‌ها و اماکن مقدس و مذهبی استفاده می‌شد و در ردیف صنایع‌دستی قرار دارد.
ایرانیان در اجرای آینه‌کاری بسیار موفق بوده و در تمامی کشورهای جهان برای نصب و اجرای آینه‌کاری در فضاهای داخلی از استادکاران ایرانی دعوت به عمل می‌آید.

آشنایی با سطح آموزشی و مهارت ها:

هنرجویان در این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی، پنج استاندارد مهارت شغلی را گذرانده و در انتهای هر استاندارد به توانایی ذیل دست می‌یابند:
۱- طراحی نقوش ختایی و اسلیمی: در این استاندارد که در پایه‌های دهم اجرامی شود، هنرجو می‌تواند ضمن رعایت اصول ایمنی و بهداشتی پس از آماده سازی امکانات طراحی، با شناختی که از تعریف، مفهوم و گروه‌بندی نقوش ختایی و اسلیمی دارد، نسبت به طراحی آنها اقدام و در کادر معین و با ترکیب‌بندی قابل قبولی کار را انجام دهد.
۲- طراحی نقوش هندسی: در این استاندارد که در پایه‌های دهم اجرامی شود، هنرجو می‌تواند ضمن رعایت اصول ایمنی و بهداشتی پس از آماده‌سازی امکانات طراحی، با شناختی که از تعریف مفهوم نقش مایه‌های هندسی دارد، واگیره گره را ترسیم و با تکرار و قرینه‌سازی آن اصلی گره را اجرا و رنگ‌آمیزی کند.
۳- طراحی نقوش جانوری: در این استاندارد که در پایه‌های دهم اجرا می‌شود، هنرجو می‌تواند ضمن رعایت اصول ایمنی و بهداشتی پس از آماده‌سازی امکانات طراحی، با شناختی که از تعریف نقوش جانوری دارد، نسبت به طراحی نقوش حیوانات و پرندگان مختلف مورد استفاده در نگارگری و تشعیر اقدام و ترکیب‌بندی نماید.
۴- طراحی نقوش فرنگی: در این استاندارد که در پایه‌های دهم اجرا می‌شود، هنرجو می‌تواند با ترسیم اشکال هندسی اصلی و ثانویه و طراحی گل‌ها، انواع غنچه‌ها و برگ‌های طبیعی رایج در نقاشی‌های گل و مرغ، نقوش زیبا و بدیعی را خلق کند.
۵- آینه‌کاری: در این استاندارد که در پایه‌های یازدهم و دوازدهم اجرا می‌شود، هنرجو می‌تواند با استفاده از ابزارهای برش آینه، بر اساس طرح‌های سنتی و تزیینی آینه را برش داده و در ساخت تابلوهای تزیینی به‌کار برد یا طرح‌های رایج در آینه‌کاری ابنیه، دیوار و سقف اماکن مختلف را اجرا کند.

آینده تحصیلی و بازار کار:

هنرجویان بعد از فراغت از تحصیل می‌توانند در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، دانشگاه آزاد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یا فوق‌لیسانس در دانشگاه دولتی و در رشته و گرایش معماری ادامه تحصیل دهند.

آینده شغلی و بازار کار: فارغ‌التحصیلان می‌توانند به عنوان آینه‌کار حرفه‌ای برای اجرای دکوراسیون داخلی منازل مجلل، اماکن مذهبی و مقدس و همچنین مجموعه‌ عظیم آستان قدس رضوی یا ساخت اجزای داخلی ساختمان با آینه و هنر تذهیب مشغول به‌کار شود.


جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی آینه کاری روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *