0
021284284

همه چیز در مورد نقاشی با مداد رنگی

معرفی و ویژگی های نقاشی با مداد رنگی:

مداد رنگی نوعی مداد است که اثر رنگی برکاغذ به جای می گذارد. مغز استوانه ای شکل بیشتر انواع مداد رنگی از ترکیب رنگدانه، موم و نوعی خاصی از خاک رس به نام کائولین تشکیل شده است.

محبوب ترین تکنیک نقاشی:

نقاشی با مداد رنگی به دلیل ماهیت و ویژه گی های خاص مداد رنگی یکی از سریع ترین، ساده ترین و به تبع پرکاربردترین و مجبوب ترین تکنیکها نقاشی به شمار می رود. مداد رنگی ها برخلاف مداد های سیاه از نظر نوع به دسته های زیادی تقسیم نمی شوند.

انواع و ویژگی های مداد رنگی:

تنها تقسیم بندی مداد رنگی ها با توجه به خشک و یا چرب بودن مغز آن ها است. مداد رنگی ها دارای ویژه گی های خاصی مانند قابلیت حمل آسان، استفاده آسان، پاک شدن آسان و غیره هستند که منجر به افزایش میزان کاربرد آن ها شده است. یکی دیگر از ویژه گی های نقاشی مداد رنگی قابلیت استفاده بر روی انواع مختلف کاغذ با انواع مختلف بافت می باشد، البته به جز کاغذ های گلاسه.

کاغذهای مناسب مداد رنگی:

مناسب ترین انواع کاغذ برای نقاشی مداد رنگی عبارتند از کاغذ بوچر، کاغذ اشتنباخ فابریانو ،کانسون و بسیاری انواع دیگر که با توجه به طرح مورد نظر انتخاب می شوند.

تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی:

تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی مداد رنگی عبارتند از کاغذ یا مقوا در ابعاد مورد نظر ، تخته شاسی مناسب، مداد رنگی در رنگ های متنوع ، مدل نقاشی ، پاکن و تراش. نقاشی با مداد رنگی علیرغم سرعت بالا، سهولت کاربرد و تجهیزات ساده و ابتدایی در صورت اجرای حرفه ای می تواند به یکی از زیباترین تکنیک های هنر نقاشی تبدیل شود.

کاربردهای نقاشی مداد رنگی:

نقاشی با مداد رنگی علاوه بر این خود به عنوان یک هنر مستقل ارزشمند به شمار می آید در بسیاری از رشته های دیگر نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال طراحان لباس در طراحی های اولیه خود با استفادهاز مداد رنگی ایده خود را در معرض نمایش خواهند گذاشت. طراحان دکوراسیون داخلی، معماران، گرافیست ها و کلیه افرادی که با مبحث طرح و رنگ درگیر هستند نیازمند آشنایی با اصول و تکنیک ها نقاشی مداد رنگی هستند.

سبک های مختلف نقاشی مدادرنگی:

هنر نقاشی بامداد رنگی دارای دو سبک اصلی است که درادامه به صورت مختصر به آن ها اشاره خواهیم کرد :
۱) سبک خطی : سبک خطی شامل استفادهاز خط و خطوط در جهات متفاوت است . این خطوط می توانند به صورت مورب، موازی، روی هم رفته و غیره به منظور ایجاد طرح اصلی و با توجه به سلیقه و مهارت نقاش به کار برده شوند.
۲) سبک سایه پردازی : سبک سایه پردازی در این روش خط و خطوط ایجاد شده بوسیله مداد به صورتی در یک جهت و کنار هم قرار می گیرند که در هم محو شده و اثری از آنها به چشم نخورد. دراین سبک حجم، بعد و غیره را با استفاده از کم و زیاد کردن شدت رنگ و نو ر به تصویر می کشند.

هنگام رنگامیزی می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

بعضی وقتها در قسمتهایی که لازم باشد روی رنگهای مدادرنگی با پنبه یا نوک انگشت ویا هر وسیله دیگر میکشند. چرا که رنگ ها داخل هم محو شوند، که این بیشتر برای پس زمینه ها استفاده می شود. البته خیلی از استادان با این کار موافق نیستند و ترجیح میدهند رنگها واضح و شفاف در کار خودنمایی کنند.
روش های رنگ گذاری در نقاشی با مداد رنگی را می توان با هم تلفیق کرد. این ترکیب، باید به صورتی انجام بگیرد که چندگانگی در اثر پدید نیاورد. خراش دادن کاغذ باتیغ، پاکن زدن، کشیدن مدادرنگی سفید برای ملایم کردن رنگها و استفاده از محوکن کاربرد مدادرنگی را تنوع میبخشد. همچنین مدادرنگی را می توان با وسایل دیگر نظیر پاستل یا آبرنگ نیز ترکیب نمود.
در نقاشی با مداد رنگی میتوان آبرنگ، ایربراش و «ماژیک محو کن» را با مدادرنگی ترکیب کرد. مداد آبرنگی نیز ابزار دیگری برای این کار است.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی نقاشی با مداد رنگی با مشاورین ما در تماس باشید:
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *