0
021284284

نمونه قرارداد مبایعه نامه قطعی ملک 2

مبایعه نامه قطعی

فروشنده : خانم / آقای : …………………….. فرزند آقای …………… و نام مادر خانم: ……… دارای شناسنامه شماره : ……………………………. صادره از: …………………….. متولد……….. ساکن : ………………………………………………………………

 خریدار : خانم / آقای :          ………………….. فرزند آقای: …………… و نام مادر خانم: …………… دارای شناسنامه شماره : ……………………… صادره از : ……………………. متولد : ………….. ساکن : ………………………. ……………………. ………………..

مورد معامله : تمامت ششدانگ یک باب خانه مسکونی دارای پلاک ……………… فرعی  ازاصلی به مساحت ………………….. متر مربع واقع در تهران بخش …………………… مورد ثبت سند مالکیت شماره …………………. مورخ …………………….. صفحه ………….. جلد …….. بشماره چاپی …………………. صادره بنام خانم / آقای : ……………………………. انتقالی مع الواسطه به فروشنده طبق سند رسمی شماره     ……………… مورخ ………………. دفترخانه ……………… تهران و با جمیع توابع شرعیه و لواحق عرفیه آن بدون استثناء عرصتاً و اعیاناً به انضمام برق شماره پرونده …………………. و آب شماره اشتراک ……………….. و گاز شهری شماره شناسائی  ………………………… و یکرشته تلفن شماره ………………….. منصوبه های در آن اعم از حق الاشتراک ها و ودایع احتمالی مربوطه .

قیمت : مبلغ ………………………….. ريال رایج که مبلغ ……………………………..ريال از آن نقداً طی چک شماره          …………………… مورخ ……………. عهده حساب جاری ………….. بانک ……………… تسلیم فروشنده گردیده و مابقی که مبلغ …………………….ريال است بر ذمّه خریدار دین ثابت است که در تاریخ …………………….. و همزمان با تنظیم و امضای سند رسمی مفاد این مبایعه نامه قطعیه به فروشنده بپردازد .

کافه خیابات خصوصاً خیار غبن هر چند فاحش از متبایعین اسقاط گردیده و به اظهار صیغه مبایعه قطعیه جاری شده است .

منابع مورد معامله قبلاً به کسی واگذار نشده و با قرار مبیع در تصرف فروشنده است که متعهد گردیده مورد معامله را در تاریخ   /   /   13 صحیحاً و سالماً تخلیه کرده و در مقابل اخذ رسید به خریدار تحویل دهد و در صورت عدم تحویل
بموقع ، فروشنده نیز علاوه بر تخلیه و تحویل مورد معامله ملزم به تأدیه روزانه
مبلغ ………………………….. ريال به عنوان خسارت تأخیر تخلیه و تحویل و وجه التزام به خریدار می باشد و خریدار محق به مراجعه از طریق مراجع رسمی جهت تخلیه و تحویل مبیع و وصول وجه التزام مزبور از تاریخ سررسید مرقوم می باشد و فروشنده اقرار نمود که از افراد ممنوع المعامله نمی باشد .

تذکاریه : 1- کلیه مالیات ها اعم از مالیات تعاون ملی ، مالیات مستغلاتی ، مالیات اراضی بایر و مالیات نقل و انتقال و عوارض شهرداری به عهده فروشنده و هزینه محضر اعم از حق الثبت و حق التحریر و بهای اوراق و پاداش احتمالی کارکنان دفترخانه بالمناصفه بعهده طرفین است . 2- تاریخ و ساعت حضور در دفترخانه جهت تنظیم و امضای سند رسمی مفاد این مبایعه نامه قطعیه ساعت               صبح روز …………….. مورخه ………………………. ماه یکهزار و سیصد و ………….. …………….. 13 شمسی و در دفترخانه اسناد رسمی شماره …………………………. ………….. تهران واقع در خیابان ………………… …………………….. ………………. می باشد که طرفین ملزم به حضور در آن و اجرای مفاد متن می باشند . 3- دریافت مفاصا حساب های مالیاتی و عوارض و اخذ پاسخ استعلامیه های دفترخانه و سایر مجوزات مربوطه و ارائه آن بدفتر خانه مزبور قبل از وقت حضور فوق الذکر با فروشنده است . 4- بنا به اصل مالکیت خریدار که طبق این مبایعه نامه قطعیت یافته خریدار حق انتقال مورد معامله را جزئاً یا کلاً دارد بنابر این نسبت بمورد انتقال اخیر الذکر قائم مقام خریدار مالکیت خواهد داشت که طبیعتاً متعهد به اجرای مفاد این مبایعه نامه قطعیه در قسمتی که مالکیت اومحرز گردیده ، می باشد . 5- طرفین اعم از فروشنده و خریدار ضمن عقد لازم حاضر و ضمن العقد خارج لازم که با قرار عقد خارج لازم فی مابین آنان بطور شفاهی منعقد شده متعهد و ملتزم به اجرای تمامی مفاد این مبایعه نامه قطعیه گردیده و می باشند . 6- تأدیه بدهی های احتمالی ناشی از آب و برق و گاز و تلفن منصوفه تا روز تخلیه و تحویل به عهده فروشنده است والاّ خریدار حق دارد آنرا پرداخته و با ارائه قبوض مثبته از فروشنده مطالبه و وصول کند . 7- ضمان درک از تاریخ زیر لغایت پنجاه سال شمسی بعهده فروشنده می باشد .

این مبایعه نامه در 2 نسخه متحد المتن و متحدالاعتبار تنظیم و امضاء شده و مبادله گردید .

تاریخ : ……………………… ماه یکهزار و سیصد و……………………………….13 شمسی .

محل امضاء فروشنده :                                                   محل امضاء خریدار :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *