0
021284284

معرفی زبان HTML5

زبان HTML5 چیست ؟

HTML5 آخرین استاندارد مرورگر ها برای نمایش صفحات وب و تعامل با آنهاست. هدف HTML5 در ابتدا این بود که کار را برای برنامه نویسان و طراحان مرورگر در پیروری از استاندارد های آن راحت تر و کارآمدتر کند. ضمن اینکه تجربه کاربری بهتر،سریعتر،عرفی تر برای بازدید کنندگان دسکتاپ و موبایل فراهم کند.

تاریخچه زبان HTML5 :

HTML که ما امروزه آن را می شناسیم نسخه HTML4 است که ابتدا در سال ۱۹۹۷ منشتر شد. این بدین معنی است که شما ۱۵ سال است که از HTML4 استفاده می کنید. از زمان عرضه وب در سال ۱۹۹۱، HTML5 آخرین نسخه از استاندارد های وب در ۲۰ سال گذشته است.
HTML ابتدا در سال ۱۹۹۳ پدیدار شد و استندارد های عمومی آن مورد موافقت همگان قرار گرفت، در ذیل می توانید پروسه زمانی توافقات انجام شده را مشاهده کنید :
HTML 2.0: 1995
HTML 4.0: 1997
HTML 4.01: 2000
HTML 5: 2014

آنچه در مورد HTML5 باید بدانیم:

به یاد داشته باشیم که HTML5 بر پایه نسخه قبلی یعنی همان HTML4.01 ساخته شده است و برای استفاده بهتر از آن میتوانید از اطلاعات قبلی خود نیز بهره ببرید زیرا با یک زبان کاملا جدید و متفاوت روبرو نیستید. تنها کافیست که تغییرات آن را نسبت به نسحه های قبلی بخوبی بشناسید و از امکانات جدیدی که به HTML5 افزوده شده نهایت استفاده را ببرید.
اگر تاکنون با زبان HTML اشنا نبوده اید و بعنوان یک تازه کار قصد اشنایی و یادگیری آن را دارید پیشنهاد میکنیم که از HTML4.01 شروع کنید و زمانیکه مهارت کافی را کسب کردید به سراغ HTML5 بروید. در غیر اینصورت باید دویدن را قبل از راه رفتن یاد بگیرید که به احتمال کاری دشوار و زمانبر خواهد بود.
اگر شما بعنوان یک طراح سایت و کدنویس حرفه ای کار میکنید و هنوز از نسخه ۴ استفاده میکنید اشتباه بزرگی را مرتکب میشوید زیرا در حال حاضر HTML5 یک زبان کامل بشمار میرود و تمام مرورگرها آن را پشتیبانی میکنند، همچنین با توجه به تازه بودن آن زمان کافی برای تسلط و رقابت با دیگران را خواهید داشت ولی در آینده و پس از همه گیر شدن HTML5 ممکن است شما از رقبایتان عقب بمانید و زمان زیادی را برای جبران آن از دست بدهید.

علت برتری Html5 بر HTML چیست؟

۱- شامل جزئیات مدل‌های پردازش است تا پیاده سازی سازگارتری داشته باشد.
۲- نشانه گذاری برای اسناد در دسترس را گسترش، بهبود و توجیه می‌کند.
۳- نشانه گذاری و رابط برنامه نویسی کاربردی را برای برنامه‌های پیچیده تحت وب معرفی می‌نماید.
۴- کاندیدای بالقوه‎ای برای برنامه‌های کاربردی تلفن همراه کراس پلت فرم محسوب می‌شود.
۵- با در نظر گرفتن توانایی اجرا بر روی دستگاه‌های کم قدرت مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی و ساخته شده است به همین دلیل قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های تلفن همراه را دارد.
۶- پشتیبانی مرورگرهای اصلی از جمله Chrome ، Safari ، Firefox ، Opera ، IE از Html5 وجود دارد.
۷- با استفاده از CSS3 کار می‌کند و استفاده از W3C ویژگی‌های بیشتر و چشمگیری به آن افزوده است.
۸- به دلیل انعطاف پذیری بالا، برای برنامه نویسی‌های ساده و منطقی مناسب است.
۹- قابلیت کدگذاری ویدئو، صدا و تصاویر را دارد.
۱۰- درحال تبدیل شدن به یک استاندارد جدید می‌باشد.
در طراحی سایت به وسیله استانداردهای Html5، کاربران به آسانی و سرعت بیشتر به اطلاعات دسترسی پیدا میکنند، زیرا Html5 موجب client-storage database و در نتیجه امنیت اطلاعات می‌شود.
 

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی جامع زبان HTML5  با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *