0
021284284

آشنایی با زبان اسپانیایی

معرفی زبان اسپانیایی:

زبان اسپانیایی یا کاستیلی زبانی از خانوادهٔ زبان‌های رومی و یکی از پُرگویشورترین زبان‌های جهان است.[۴] طی آمار سال ۲۰۱۴ میلادی زبان اسپانیایی با ۴۷۰ میلیون نفر گویشور زبان مادری، دومین زبان پرگویشور جهان بعد از زبان چینی است. کشور مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی‌زبان از لحاظ شمار گویشوران است.
در سال ۱۹۹۹، اسپانیایی زبان مادری ۳۵۸ میلیون نفر و مجموعاً ۴۱۷ میلیون گویشور بوده‌است.[۸] در حال حاضر این ارقام به ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون نفر افزایش یافته‌اند. در ایالات متحده آمریکا حدود ۲۰ درصد جمعیت به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و زبان اسپانیایی زبان دوم کشور است.

تاریخچه:

زبان اسپانیایی کاستیلی در اواخر قرن سوم پیش از میلاد توسط رومی‌ها وارد شبه جزیره ایبری شد؛ و پس از مدتی بیشتر زبان‌های بومی آن منطقه مانند باسکی را کنار زد. این زبان از گروه رومی زبان‌های ایتالیک یا لاتین می‌باشد و از اسپانیا و از طریق سیاست‌های استعماری پادشاهی اسپانیا در قرون وسطی و مناطق تحت سلطهٔ اسپانیا مانند آمریکای لاتین و برخی نقاط قاره آفریقا و آسیا کشیده شد. نخستین رمان شناخته شده در جهان را دن کیشوت می‌دانند که اثر یک اسپانیایی بنام سروانتس در قرون وسطی می‌باشد. این زبان مدت‌ها تحت فشار زبان عربی به سر می‌برد و واژگان بیشماری را از زبان عربی پذیرفته‌است.

ترفند های یادگیری زبان اسپانیایی:

۱٫ دایره واژگان خود را گسترش دهید
کلمات اساس شکل گیری هر زبانی هستند. اصلا مهم نیست که در ابتدای کار هیچ واژه‌ی اسپانیایی بلد نیستید. حال، یک شیوه‌ی کاربردی برای یادگیری واژگان زبان اسپانیایی، یادگیری آنها به مرور و حین خواندن متون است. سعی کنید زبان اسپانیایی را در زندگی روزانه خود دخیل کنید و کلمات و عباراتی که مناسب می‌دانید را استفاده کنید.
با اینحال، از آنجایی که ما وقت کمی داریم، مسیر را باید مستقیم برویم.
نکته کلیدی اینجاست…
مطالعاتی بر روی تکرار واژه‌های اسپانیایی نشان داده‌اند که تقریبا ۱۰۰۰ واژه اسپانیایی حدود ۸۷٫۸ درصد از کلماتی که اسپانیایی زبان‌ها بر زبان می‌رانند را شکل می‌دهند. این به معنی آن است که شما باید حدود ۱۰۰۰ واژه را یاد بگیرید تا ازینرو بخش عمده‌ای از تمام چیزهایی که در این زبان می‌شنوید را متوجه شوید.
با انجام دیگر مواردی که در این مقاله آمده است، شما بصورت طبیعی واژگان مفید و کاربردی زیادی را یاد خواهید گرفت. اما برای سرعت دادن به فرآیند، بهتر است در سایت memrise ثبت نام کنید و دوره‌ی first 5000 words in spanish را بگذرانید.
۲٫ یک دوره‌ی خودآموز را برای یادگیری اسپانیایی پیدا کنید
موثرترین شیوه برای یادگیری اساس اسپانیایی معمولا از طریق خواندن متون مختلف است.
می‌توانید یکی از کتابهای زیر را برای شروع به فرآیند یادگیری اسپانیایی انتخاب کنید.
Teach Yourself Spanish
Colloquial Spanish
Assimil Spanish with ease
به این سه کتاب نگاهی بیاندازید و یکی را انتخاب کنید. مطمئن شوید که سی دی صوتی نیز همراه آنها است!
مردم اغلب متعجب می‌شوند وقتی بهشان می‌گویم با یک کتاب تمرین کار کنند، اما واقعیت این است که این کتابها هرچیزی که برای یادگیری زبان اسپانیایی به عنوان یک مبتدی نیاز دارید را در خود دارند. پس چرا از آنها استفاده نکنیم؟ مطالعه کتاب کارها بصورت روزانه و خیز گرفتن به سمت پیشرفت در عرض ۴-۶ هفته بسیار مفید است.
توصیه می‌کنم که وقت زیادی را صرف انجام تمامی تمارین این کتابها نکنید. سعی کنید بیشتر بر دیالوگ‌های خواندن، یادگیری واژگان و فهمیدن گرامر متمرکز شوید.
۳٫ یک سایت آموزش آنلاین اسپانیایی پیدا کنید
اگر میخواهید اسپانیایی را سریع یاد بگیرید، نباید وقت را تلف کنید تا زمانش برسد و صحبت کنید.
سایت iTalki بهترین مکان برای پیدا کردن مدرسان آنلاین است؛ پس سعی کنید سری به آنجا بزنید و معلمی را برای خود دست و پا کنید.
شما در این سایت گزینه‌های متعددی پیش روی خود دارید و می‌توانید معلمی را انتخاب کنید که همزمان می‌تواند چند زبان را صحبت کند. سعی کنید ۴-۵ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه در این کلاسها شرکت کنید.
حال به جای پرسیدن از معلم خود برای آموزش اسپانیایی به شما، از شما می‌خواهم که از او درخواست ویژه‌ای داشته باشید:
در هر بخش، بر صحبت کردن (مکالمه) تمرکز کند و نه مطالعه
مکالمات خود را بر اساس تمارین موجود در کتاب کارها متمرکز کنید.
سعی کنید موضوعات، گرامر و کلمات جدیدی را از کتاب کارها یاد بگیرید. از زمان مطالعه‌ی خود برای تمرین صحبت کردن بر سر این موضوعات استفاده کنید. با انجام این کار، شما به سرعت استاد چیزهایی خواهید شد که هر روزه مشغول مطالعه آن هستید. و میتوانید از آنها در صحبت کردن استفاده کنید.
۴٫ زیاد خودتان را درگیر گرامر نکنید
یکی از بزرگترین دام‌هایی که زبان آموزان اسپانیایی درگیر آنند این است که می‌خواهند گرامر اسپانیایی را به طول کامل و بی عیب و نقص یاد بگیرند.
حالا، از آنجایی که یادگیری اصول و اساس از اهمیت بالایی برخوردار است، شما می‌توانید به راحتر گرامر اسپانیایی را نیز یاد بگیرید، مخصوصا اگر پیش زمینه‌ی گرامر انگلیسی را داشته باشید.
و به هیچ وجه نیازی نیست که تمامی پیچ و خم گرامر را برای انجام مکالمات روزانه یاد بگیرید. (من حتی الانم بعضی اوقات قاطی می‌کنم و مثلا کلمات ser/estar را اشتباه استفاده می‌کنم، ولی معمولا آدمهای مقابلم اشتباه من را متوجه می‌شوند و در حقیقت اتفاق عجیبی پیش نمی‌آید!).
نمی‌خواهم اینجا اهمیت گرامر اسپانیایی را زیر سوال ببرم، اما نکته اینجاست که حساسیت زیاد بر سر گرامر می‌تواند شما را دلسرد و از زبان زده کند. قرار نیست شکسپیر شوید، شما میخواهید قادر باشید که صحبت کنید!
گرامر را در حین کار بخوانید و زمان عمده‌ی خود را بر دایره لغات و صحبت کردن متمرکز کنید.
۵٫ تا جایی که می‌توانید اسپانیایی بخوانید
به عنوان یک تازه وارد در زبان اسپانیایی، خواندن برای شما سخت خواهد بود چون هنوز به اندازه کافی کلمات را نمی‌دانید. با اینحال، به محض اینکه توانایی خواندن را پیدا کردید، شما باید خواندن اسپانیایی را به کاری روزانه تبدیل کنید. بدین طریق شما کلمات را سریعتر یاد می‌گیرید و گرامر را به شیوه‌ای طبیعی می‌فهمید و درک می‌کنید. دیدن استفاده شدن از گرامر در متن بسیار به یادگیری شما کمک می‌کند. اگر می‌توانید، نسخه صوتی متن را نیز در اختیار داشته باشید و سعی کنید همزمان با خواندن متن به صوت آن نیز گوش دهید.
این کار به شما به ایجاد ارتباط مابین کلمه نوشته شده و به زبان آورده شده کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود سخنان افراد محلی را بهتر درک کنید. زمانی که هنوز در سطوح اولیه یادگیری زبان هستید، شاید یادگیری منابع درست برای خواندن کمی سخت باشد ولی با جست و جو و تحقیق می‌توانید منابع درست را پیدا کنید.
اگر گنجاندن تمام کارهای مورد نیاز برای انجام در یک روز سخت است، و میخواهید خواندن کتاب مانع مطالعه شما نشود، سعی کنید خواندن متن را به قبل از خواب به تعویق بیاندازید. سعی کنید بیشتر بر خواندن تمرکز کنید و سعی کنید که کتاب را خیلی موشکافانه مطالعه کنید.
۶٫ اسپانیایی را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید
این توصیه شاید کمی بی معنی به نظر برسد. اما، در حقیقت، یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ممکن است. اگر مثلا برای مدت سه ماه است که مشغول خواندن و مطالعه زبان اسپانیایی هستید، در بعضی اوقات به نظر می‌رسید که در حال انجام کار طاقت فرسای مشق نوشتن هستید. ازینرو ممکن است کتاب را دور بیاندازید و خود را به جلوی تلویزیون برسانید.
پس کمتر به فکر پیدا کردن زمان برای مطالعه زبان اسپانیایی باشید، و به جای آن این کار را به چیزی تبدیل کنید که بخشی از زندگی روزانه شما شود. این باعث می‌شود که استرس کمتری به شما دست بدهد و فرآیند یادگیری لذت‌بخش‌تر باشد.
حال چگونه اسپانیایی را به بخشی از زندگی تبدیل کنیم؟
سعی کنید دوز روزانه خود از تلویزیون، یوتیوب و اخبار را پیدا کنید.
سعی کنید به جوامع محلی اسپانیایی و رویدادهای آنها ملحق شوید.
به کلاسهایی بپیوندید که به اسپانیایی ارائه می‌شود (یوگا، سالسا، طراحی).
به رویدادها و دورهمی‌هایی بروید که در آن افراد علاقمند به یادگیری اسپانیایی حضور دارند.
۷٫ برای یادگیری اسپانیایی به خارج سفر نکنید!
تا حالا فکر کرده‌اید :«آخ اگه میشد برم اسپانیا یا آمریکا جنوبی، فوری میتونستم به زبانشون مسلط بشم!».
من تابحال در هفت کشور زندگی کرده‌ام و جالب است که به شما بگویم، یادگیری یک زبان جدید در خانه بسیار ساده‌تر است.
برای مثال، اینطور نیست که اگر به کشورهای اسپانیایی سفر کنید مردم همیشه کنار شما خواهند بود و به شما کمک می‌کنند زبان خود را تقویت کنید! در اینجور مواقع بیشتر شما را یک توریست در نظر می‌گیرند و حتی به زبان انگلیسی با شما صحبت می‌کنند!
زمانی که در خانه هستید، شما می‌توانید به خوبی فرآیند یادگیری را کنترل کنید و آن را گسترش دهید. زمانی که احساس کرده‌اید به سطح خوبی از زبان رسیده‌اید، می‌توانید سفری تفریحی به یکی از این کشورها بروید و از سفرتان لذت دو چندانی کسب کنید. اما هنوز وقت آن نیست.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی زبان اسپانیایی بر روی تصویر فوق کلیک کنید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *