0
021284284

نکات مهم در مکالمه زبان انگلیسی

معرفی زبان انگلیسی:

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های هندواروپایی از شاخهٔ زبان‌های ژرمنی غربی است که اولین بار در انگلستان در عهد آنگلوساکسون‌ها مورد استفاده قرار گرفت و انگلیسی باستان شکل گرفت. بعدها پس از تهاجم سزار به بریتانیا و سپس حمله نرمن‌ها به انگلستان، انگلیسی میانه شکل گرفت و بعدها با تبدیل انگلستان به پادشاهی متحد و سپس امپراتوری بریتانیا، توسط مستعمره‌سازی در نقاط و قاره‌های مختلف و تشکیل بزرگترین امپراتوری جهان، و سپس دستاورد‌های ایالات متحده آمریکا در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ویژگی سادگی دستور زبانش‌ موجب شد تا درنهایت انگلیسی نو به یک زبان میانجی در جهان تبدیل شود.

برخی از نکات مهم و موثر در زمینه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی:

زبان گوشی خود را به انگلیسی تغییر دهید.
منوی انگلیسی گوشی تلفن همراه شما، منبع خوبی از کلمات پرکاربرد است. بسیاری از افراد، برای استفادهٔ راحت‌تر از گوشی خود، منوی آن را به زبان فارسی تنظیم می‌کنند. اما شما که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، بهتر است از منوی انگلیسی استفاده کنید.
این کار دو علت اصلی دارد. یکی اینکه عبارت‌های فارسی داخل فهرست‌های گوشی‌ها گاهی اوقات به درستی ترجمه نشده‌اند. افرادی به استفاده از منوهای انگلیسی زبان گوشی‌ها عادت دارند اصلا نمی‌توانند با منوی فارسی کار کنند! دوم اینکه عبارت‌ها و جمله‌های داخل پیغام‌های گوشی شامل کلمات بسیار پرکاربردی هستند که یادگرفتنشان برای تقویت مکالمه و گرامر شما هم بسیار مفید است.
ویدئوهای یوتیوب را دنبال کنید.
این روش، یک‌راه بسیار آسان و مفرح برای یادگیری سریع زبان انگلیسی مخصوصاً برای تقویت مهارت شنیداری (Listening) و تلفظ‌ (Pronunciation) است. در Youtube، برای همه افراد با زمینه‌های کاری و علاقه‌های مختلف چیزی برای تماشا کردن وجود دارد. پس کافی است چیزی پیدا کنید که به آن علاقه دارید! علاقه به محتوا و کاربرد زبان انگلیسی، سرعت پیشرفت شما را بسیار بالا خواهد برد. قبلا درباره فواید یادگیری زبان انگلیسی با فیلم صحبت کرده‌ایم و دیگر به جزئیات بیشتر نخواهیم پرداخت.
هنگامی‌ که ویدیوهای انگلیسی‌ زبان یوتیوب را مشاهده می‌کنید، صرفاً یک بیننده نباشید. بلکه به تلفظ، لهجه، عبارات، اصطلاحات و میزان رسمی (formal) بودن در مکالمات توجه کنید.
با انگلیسی‌ زبانان ارتباط برقرار کنید.
یکی از بهترین روش‌های یادگیری سریع زبان انگلیسی، ارتباط و مکالمه با افراد انگلیسی‌ زبان است.
برای ارتباط با افراد انگلیسی زبان یا باید در خارج از کشور زندگی کنید، یا آن افراد دور و بر شما باشند و یا اینکه به شکل آنلاین با آنها ارتباط داشته باشید. اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی‌ می‌کنید، به شما تبریک می‌گوییم چون یکی از بهترین ابزارهای یادگیری زبان انگلیسی را در دست دارید! ارتباط روزمره با انگلیسی زبانان مثل خرید از فروشگاه‌، کار در یک محیط انگلیسی زبان، دیدن فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و … به شما کمک زیادی می‌کنند.
به انجمن‌های آنلاین مورد علاقه خود به زبان انگلیسی سر بزنید و تلاش کنید نظر دهید
شاید اندکی این نکته عجیب به نظر برسد، اما یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان و قواعد آن این است که در یک محیط مانند انجمن آنلاین یا forum انگلیسی زبان در حیطه کاری خود سر بزنید و سعی کنید با دیگران صحبت کنید. بزرگترین حسن این ابزار این است که شما لازم نیست در لحظه پاسخ دهید و فرصت دارید جملات خود را درست کنید. در مراحل اولیه یادگیری این بهترین روش برای ساختار دادن به جملات و یادگیری از دیگران است. نکته مهم دیگر که این موضوع را جذاب می‌کند حس نیاز به پاسخ است که به شما انگیزه می‌دهد تا سریع‌تر یک پاسخ خوب برای حرف دیگران دست و پا کنید. جر و بحث در این انجمن‌ها، جنگ بر اثبات عقیده، دفاع از عقیده شخص دیگر یا حمله به یک نظر مخالف همگی یک موتور انگیزشی برای شما خواهند بود که بیشتر و بیشتر بنویسید، دایره لغات خود را بزرگتر کنید و تا جایی پیش بروید که استدلالهای پیچیده را به زبان انگلیسی بنویسید. حتما این نکته را امتحان کنید و از نتایج آن متحیر شوید.
گرامر و کلمات را آنلاین یاد بگیرید
اگر حس می کنید که باید از پایه شروع کنید، سایت های مختلف زیادی وجود دارند که می توانند برای تان مفید باشند. بر خلاف کتاب ها اغلب شان مجانی هستند!
سایت English at Home ، یک پیشنهاد عالی برای افراد مبتدی است و به بخش های مختلفی مثل مکالمه(یادگیری مکالمه)، کلمات و گرامر(یادگیری گرامر) تقسیم شده است. قسمت مکالمه به طرز شگفت انگیزی مفید و کاربردی است، چون به شما می گوید از کدام عبارت ها و اصطلاحات استفاده کنید. تمرین های ساده و انتخابی متنوعی برای تقویت گرامر، درک مطلب و کلمات در این سایت وجود دارند. هم چنین تعداد زیادی از مقالات با لحن طنزآمیز نوشته شده اند!
به دنبال تبادل اطلاعات باشید.
اگر در کلاس‌های آموزشگاهی شرکت می‌کنید، حتماً با همکلاسی‌هایتان گروه تشکیل دهید و ساعاتی را در هفته با هم درس بخوانید. اگر به‌ صورت خودآموز به یادگیری زبان انگلیسی اقدام کرده‌اید، از روش‌های مجازی برای تبادل اطلاعات استفاده کنید. تبادل‌ نظر در سایت‌های آموزش زبان انگلیسی یا گروه‌های مجازی، از روش‌هایی هستند که می‌توانید از طریق اینترنت، به تبادل اطلاعات بپردازید.
به دیکشنری وابسته نباشید.
داشتن یک دیکشنری خوب و استاندارد ایده بسیار خوبی است، اما به شرطی که از آن به صورت صحیح استفاده شود. در هنگام خواندن متن یا دتماشای فیلم، سعی کنید معنی کلمات جدید را حدس بزنید. با توجه به متن، جمله و کلمات اطراف هر کلمه می‌توانید قدرت حدس خود را تقویت کنید. از این طریق می‌توانید وابستگی خود را به دیکشنری کم کنید.
با تسلط به این مهارت، می‌توانید در مواقعی که فرهنگ لغت در دسترس خود ندارید، مفهوم متن یا مکالمه را درک کنید. این کار در آزمون‌های بین المللی مثل آیلتس هم بسیار به دردتان خواهد خورد.
مرور قبل از خواب را فراموش نکنید.
یکی از بهترین روش‌های یادگیری بهتر زبان انگلیسی، مرور قبل از خواب است. همیشه در کنار تختخواب یا داخل گوشی موبایل خود، جزوه یا برنامهٔ آموزشی زبان انگلیسی داشته باشید. مرور قبل از خواب، باعث می‌شود در طول شب، اطلاعات جدید، به‌صورت کتابخانه طبقه‌بندی‌شده و بازیابی اطلاعات برای مغز راحت‌تر و سریع‌تر باشد.
انگلیسی را همچون یک مهارت یاد بگیرید
همان‌طور که می‌دانید مهارت‌ها را نمی‌توانید از روی کتاب و به‌صورت تئوری یاد بگیرید بلکه باید آن تئوری‌ها را به صورت عملی هم تمرین کنید. برای یادگیری زبان انگلیسی نیز سعی کنید در طول روز و در موقعیت‌های مختلف، از زبان انگلیسی استفاده کنید. به‌طور مثال اگر دوستی دارید که در حال یادگیری زبان انگلیسی است، می‌توانید همیشه با هم به زبان انگلیسی صحبت کنید. این کار یکی از بهترین تکنیک‌ها در آموزش مکالمه انگلیسی است
از اشتباه کردن نترسید.
بسیاری از زبان‌آموزانی که مهارت و جرئت مکالمه انگلیسی را ندارند، از اشتباه و سوال کردن در کلاس فرار کرده‌اند. بسیاری از آموختنی‌ها از لا به لای همین سوالات و خطاهای زبان‌آموزان به وجود می‌آید. این را مطمئن باشید فقط شما نیستید که احتمال خطا و اشتباه دارید، بلکه تمامی کسانی که در کنار شما نشسته‌اند، ممکن است اشتباه کنند.
به یاد داشته باشید: این که سر کلاس به عنوان زبان آموز نشسته‌اید یعنی قطعا نمی‌توانید بدون اشتباه انگلیسی صحبت کنید. اگر قرار بود اشتباه نکنید، می‌توانستید به عنوان استاد در کلاس حضور داشته باشید (هرچند استادان هم انسان هستند و ممکن است اشتباه کنند)!

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی مکالمه زبان انگلیسی بر روی تصویر فوق کلیک کنید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *