0
021284284

روانشناسی عمومی چیست؟

منظور از روانشناسی عمومی چیست؟

رشته روانشناسی عمومی (general psychology) در رابطه با بررسی ذهن می باشد و شامل مسائلی مانند شناخت، درک، رفتار و احساس می شود. روانشناسی تقریبا از زمانی که مردم شروع به فکر کردن به سایر افراد کردند وجود داشته است.

اهمیت روان شناسی عمومی:

از آنجا که انسان ها برای انجام کلیه امورات روزمره زندگی خود با هم نوعان خود در ارتباط هستند ، به منظور برقراری روابط خوب با آن ها الزاما باید از ایشان شناخت کافی داشته باشیم تا بتوانیم در مقابلشان عکس العمل های مناسب نشان دهیم و این مهم میسر نمی شود مگر از طریق علم روان شناسی عمومی . امروزه درسراسر دنیا در اکثر رشته های تحصیلی، روان شناسی به عنوان یکی دروس اصلی یه دانشجویان ارائه می شود . زیرا که انسان در هر کجای این کره خاکی که باشد با سایر هم نوعان خود در ارتباط است و چگونگی این ارتباط پایه و اساس کلیه مراودات و معاملات بعدی خواهد بود .

هدف از روانشناسی عمومی:

روان شناسان عمومی برای کسب دانش بالینی به صورت حرفه ای تعلیم دیده اند و این انگیزه در آنها وجود دارد تا بدین وسیله به سایر افراد کمک کنند تا خود را با مشکلات مختلف زندگی وفق دهند. آن ها خدمات متنوعی را از قبیل روان درمانی و سنجش ارائه می دهند و از تکنیک های مختلفی که مورد حمایت تحقیقات و نظریه ها هستند استفاده می کنند. به ویژگی ها، ارزش ها، شرایط و اهداف فردی که به آن ها مراجعه می کند توجه ویژه ای دارند. رشته روانشناسی عمومی یکی از رشته های بسیار گسترده و فرار است یعنی با انواع مختلفی از افراد با مشکلات گوناگون سر و کار دارد.برخی از افراد با مشکلاتی مانند انواع افسردگی، برخی اضطراب و برخی عصبی دست و پنجه نرم می کنند. همچنین برخی افراد از شرایط مزمنی که بر سلامت بدنی یا زندگی روزه مره ی آن ها نیز تاثیر دارد رنج می برند. برخی از مراجعه کنندگان از مشکلات کوتاه مدتی که امکان غالب شدن آن ها را بر موقعیت هایی مانند ناامیدی، مشاغل جدید، مشکلات مالی و…سلب می کنند برخوردار می باشند. اساسا، روان شناسان در رشته روانشناسی عمومی می توانند با افرادی که در یک موقعیت سرشار از انواع استرس هستند، از یک بیماری مزمن یا مشکلی مانند اعتیاد رنج می برند. افرادی که با موانعی برای رسیدن به اهداف خود رو به رو هستند کار کنند.

دلایل بالا بودن درامد روانشناسی عمومی:

لایحه جدید مراقبت مقرون به صرفه چشم انداز مراقبت سلامتی را تغییر داده است
بسیاری از روان شناسان به سن بازنشستگی رسیده اند
بدبینی نسبت به مسائل مربوط به سلامت ذهن کاهش یافته است یعنی احتمال مراجعه افراد به روان شناس بیشتر شده است.

مسیر شغلی روانشناسی عمومی:

کلینیک های خصوصی، که می توانید آن را خود به تنهایی یا با همکاری تیمی از روان شناسان و برخی متخصصان و حتی افرادی که در زمینه های مختلفی از مسائل مربوط به سلامت کار می کنند اداره کنید.
مدارس، به ویژه اگر دارای مدرک روان شناسی مدرسه که یک مدرک کارشناسی ارشد است باشید.
دانشکده ها و دانشگاه ها که در آن ها به سایر روان شناسان آموزش می دهید. برای دستیابی به این شغل داشتن مدرک دکترا الزامی است.
کلینیک های سلامت ذهن و سلامت اجتماعی
شرکت ها و سایر سازمان های خصوصی
خانه های پرستاری، مراکز مراقبت از سلامتی طولانی مدت یا کلینیک های توان بخشی.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی روانشناسی عمومی روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *