0
021284284

دوره آموزشی مشاوره و هدایت آموزشی Educational counseling and guiding E-learningA

” مشاوره، مشورت و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ یک موضوع است که بین مراجع (کمک‌گیرنده) و متخصص (مشاور) انجام می‌گیرد. مشاوره در موضوعات و زمینه‌های مختلف علمی و برای اهداف گوناگون انجام می‌شود که در میان مردم، بیشتر جنبهٔ روان‌شناختی آن (مشاورهٔ روان‌شناسی) معروف است که هدف از آن بهبود وضعیت روحی–روانی و کیفیت‌بخشی به زندگی مراجع از جهت روانی‌است. مشاور، در مشاوره‌های خانواده، شغلی، تحصیلی و توان‌بخشی نیز از مهارت‌های روان‌شناختی کمک می‌گیرد . مشاوره اطلاعاتی و مشاوره ژنتیک نیز از انواع مشاوره‌اند که ارتباط مستقیم و مشخصی با روان‌شناسی ندارند.”

  • ایجاد ارتباطی مبتنی بر اعتماد و احترام با مراجعان
  • توافق با مراجعان برای موضوع صحبت جلسات مشاوره
  • تشویق مراجعان برای صحبت درباره احساسات شان
  • گوش دادن دقیق، پرسیدن سوال و درک شرایط و موقعیت مراجعان به منظور ارائه بهترین راهنمایی به آنها
  • همدلی و همراهی کردن با صحبت های مراجعان و دچار چالش کردن آنها در صورت نیاز
  • کمک به مراجعان در دیدن چیزها و اتفاقات به صورت واضح تر یا به شکلی متفاوت – زیرا روانشناسان با تئوری ها و علوم این حوزه آشنا هستند و قادر خواهند بود مسائل را از زوایای مختلف بررسی کرده و ذهن مراجعه کننده را نسبت به آن معطوف نمایند.
  • ارجاء مراجعان به منابع کمکی دیگر در صورت نیاز – ارجاع مراجعین به روانپزشکان، روانشناسان یا مشاوران تخصصی همچون مشاوران شغلی یا مشاوران ازدواج از جمله این اقدامات است
  • حفظ اسناد محرمانه مراجعین – زیرا مراجعین برای یافتن راهکار مناسب بسیاری از اتفاقات خصوصی زندگی خود را برای مشاور تعریف می کنند و مشاور باید نسبت به آنها حس مسئولیت زیادی داشته باشد.
  • در اکثر موارد مشاور، مشاوره حضوری با مراجعان دارد ولی گاهی نیاز است که با همسران، خانواده و همکاران آنها از طریق تلفن و اینترنت ارتباط برقرار کند.
  • توانایی ایجاد اعتماد و احساس راحتی در مراجعان به منظور دریافت اطلاعات مناسب جهت راهنمایی دقیق به آنها
  • مهارت های ارتباطی قوی مانند گوش دادن و صحبت کردن آرام و موثر
  • به چالش کشیدن مراجعان در جهتی مثبت – برای اینکه مراجعه کننده در فضایی قرار گیرد که بتواند مشکل و مسئله خود را به خوبی با مشاور درمیان گذارد
  • صبر، تحمل و حساسیت – زیرا درصدی از مراجعین دارای مشکلات
  • همدلی و نگرش غیر قضاوتی
  • توانایی کار با همه افراد با هر پیش زمینه ای
  • خود آگاهی و توانایی بررسی ارزش ها و تفکرات خودتان به منظور جلوگیری از تاثیر گذاری مراجعین بر افکار و عقاید علمی و اصولی شما
  • پایبندی به درستی و اصول اخلاقی به منظور ارائه مشاوره به مراجعین بر اساس اصول علمی و اخلاقی و عدم ورود به حریم شخصی و مسایل خصوصی آنها
  • در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

    به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

مشاور می تواند به صورت پاره وقت و تمام وقت در بخش های مختلف دولتی و خصوصی مانند مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز مشاوره، مدارس و دانشگاه ها و… کار کند. همچنین می تواند به طور مستقل اقدام به تاسیس مرکز مشاوره نماید.

با توجه به روند افزایش پیچیدگی های مختلف در جوامع و ارتباطات بین افراد و به دنبال آن شکل گیری مشکلات و معضلات مختلف، انتظار می رود نیاز مردم به حضور متخصصان و مشاوران برای رفع انواع مشکلات اعم از خانوادگی، روانی، تحصیلی و … روز به روز رو به افزایش باشد

unnamed file

آموزش مجازی مشاوره و هدایت آموزشی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مشاوره و هدایت آموزشی و اخذ مدرک معتبر مشاوره و هدایت آموزشی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

   یکی از سیاستهای اشتغال از شیوه های غیر مستقیم سیاستهای فعال بازار کار ارائه خدمات مشاوره آموزشی است که می تواند به همراه کار آموزی در مراکز اثرات فراوانی برای کارجویان ارتقای بهره وری شاغلین داشته باشد در حقیقت خدمات مشاوره آموزشی- شغلی ابزار مهمی برای مبارزه با بیکاری بلند مدت داشته باشد. ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی در حقیقت ایجاد ارتباط و پلی است بین بازر کار و بازار حرفه آموزی که با ارائه اطلاعات مناسب و به هنگام متقاضیان علاقمند و مستعد علاوه بر کمک به تصمیم گیری در انتخاب شغل مناسب از طریق انتخاب صحیح حرفه آموزشی، باعث اشتغال پذیری و سازگاری با شغل و محیطهای کار می شود.

[wp-rss-aggregator sources=”89189″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *