0
021284284

آموزش محاسبات ساخت و ساز: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی محاسبات ساخت و ساز

دوره آموزشی محاسبات ساخت و ساز دانش پذیران را با محاسبات ضروری برای کسب اطمینان از تحویل به‌موقع پروژه‌ و با بودجه پیش‌بینی‌شده، آماده می‌سازد.در این دوره محاسبات کاری ساخت و ساز روزانه در سبکی آسان برای آموزش،ارائه شده است.

 
به جهت به روز نگهداری این دوره منبع آموزشی در قالب زبان اصلی ارائه میگردد لذا آشنایی به زبان انگلیسی جهت شرکت در این دوره توصیه میگردد.

آموزش مجازی محاسبات ساخت و ساز : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی ترمیم بتن و اخذ مدرک معتبر ترمیم بتن را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
unnamed file

مهندس محاسب سازه وظیفه تهیه نقشه محاسب را در پروژه های عمرانی برعهده دارد،

دوره آموزشی محاسبات ساخت و ساز دانش پذیران را با محاسبات ضروری برای کسب اطمینان از تحویل به‌موقع پروژه‌ و با بودجه پیش‌بینی‌شده، آماده می‌سازد.

دوره آموزش مجازی محاسبات ساخت و ساز برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک محاسبات ساخت و ساز را اخذ نمایید.

یکی از وظایف مشاورین املاک حرفه‌ای ارائه مشاوره ساخت، خرید یا فروش است. یکی از توانایی‌های ضروری برای مشاورین املاک در این خصوص، توانایی تحلیل سود ساخت و ساز است. در این مقاله روش تحلیل سود ساخت مسکن را با توجه به نسبت قیمت زمین به آپارتمان بررسی می‌کنیم.

چه عواملی در سود ساخت مسکن موثر هستند؟

به طور کلی می‌توان گفت ۳ عامل زیر تعیین کننده سود ساخت هستند:

  1. قیمت زمین
  2. هزینه ساخت
  3. قیمت نوساز

به عبارت دیگر، سود ساخت با استفاده از فرمول زیر قابل محاسبه است:

سود ساخت = (قیمت زمین + هزینه ساخت) – قیمت نوساز

همانطور که می‌بینید، زمانی سود ساخت افزایش می‌یابد که قیمت نوساز بالاتر بوده، قیمت زمین و هزینه ساخت پایین‌تر باشد. با توجه به این حقیقت که هر چه قیمت نوساز بالاتر باشد، قیمت زمین نیز بالاتر خواهد بود، در نتیجه موضوع نسبت قیمت زمین به آپارتمان به امری تعیین کننده تبدیل می‌شود.

پیش از اینکه به این مسئله بپردازیم، موضوع هزینه ساخت را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

بررسی تاثیر هزینه ساخت در سود ساخت و ساز

به طور کل هزینه ساخت را می‌توان به دو بخش تقسیم‌بندی کرد:

  1. هزینه ساخت تا پایان مرحله سفت کاری
  2. هزینه ساخت مربوط به نازک کاری

هزینه ساخت تا مرحله سفت کاری تقریبا در نقاط مختلف یکسان است. یعنی این هزینه در جاهای مختلف شهر تفاوتی ندارد. عاملی که می‌تواند روی هزینه ساخت اثر گذار باشد، هزینه مربوط به مرحله نازک کاری است.

طبیعتاً اگر زمین مورد نظر در پایین شهر باشد، منطقی است که پایین‌ترین هزینه نازک کاری را برای ساخت و ساز در نظر بگیریم. همچنین اگر زمین در مناطق مرفه نشین و بالا شهر باشد، می‌توان برای نازک کاری هزینه بیشتری صرف کرد.

به عنوان مثال اگر در حال حاضر کف هزینه ساخت و ساز ۲ و نیم میلیون تومان به ازای هر متر مربع باشد، برای ساخت یک خانه کاملا خوب (از نظر نازک کاری) می‌توان این هزینه را تا ۴ میلیون تومان و برای یک خانه لاکچری می‌توانید این رقم را مثلا تا ۷ میلیون تومان افزایش دهید.

نکات مهم در محاسبه هزینه ساخت و ساز:

برای محاسبه هزینه کلی ساخت در فرمولی که بالاتر به آن اشاره کردیم، باید مراقب باشید که قیمت هر متر مربع ساخت را در متراژ زمین ضرب نکنید. فرمول درست برای محاسبه هزینه ساخت عبارت است از:

هزینه ساخت = هزینه هر متر مربع ساخت × زیربنای مفید

زیربنای مفید نیز با توجه به ۳ فاکتور زیر بدست می‌آید:

  1. متراژ کلی زمین
  2. درصد ساخت زمین
  3. تراکم

برای محاسبه زیربنای مفید می‌توانید از این فرمول استفاده کنید:

زیربنای مفید = تراکم × (متراژ کلی زمین × درصد ساخت زمین)

مثلا اگر زمین مورد نظر ۳۰۰ متر بوده و ۶۰ درصد اجازه ساخت داشته باشد و تراکم آن ۴ باشد، زیربنای مفید به این ترتیب محاسبه می‌شود:

۷۲۰ = ۴ × (۳۰۰ × ۶۰٪)

با فرض اینکه هزینه ساخت هر متر مربع ۳ میلیون تومان است، هزینه کل ساخت که باید در فرمول سود ساخت قرار گیرد معادل ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به درصد ساخت زمین را حتما مطالعه کنید، تا از تاثیر آن در سرمایه‌گذاری آگاه شده و نکات مهم در خصوص مسئله کارشناسی و انتخاب زمین را به طور کامل بیاموزید.

همانطور که می‌بینید، از یک طرف امکان مانور کمی روی هزینه ساخت و ساز وجود دارد. از طرف دیگر قیمت نوساز منطقه عاملی است که کنترلی بر آن نداریم. در نتیجه می‌توان گفت قیمت زمین، عاملی کلیدی در بررسی سود ساخت است.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”100998″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *