0
021284284

بهترین رشته های ریاضی

بهترین رشته های ریاضی

ریاضی علم نظم است و هدفش جست و جو و یافتن درک نظم نهفته در پدیده هاست. که ابزار اصولی این علم، مفاهیمی است که به ما کمک میکند این نظم را توصیف کنیم. کار علم ریاضی، قانونمند کردن تجربیاتی است که در مخلوقات مشاهده می‌شود. و همچنین علم مدل‌دهی به سایر علوم است. زبان مشترک نظریات علمی علوم مختلف، علم ریاضی است.
همه ی انسان ها در زندگی روزمره خود به مقدار زیادی از دانش ریاضی استفاده می کنند. از طرفی ریاضیات پایه علوم و مهندسی است و همه رشته هایی که پایه علمی دارند به نوعی با ریاضی درگیر هستند و از آن استفاده می‌کنند و هر چقدر که یک شغل تخصصی تر شود به ریاضی بیشتر وابسته می شود مثلا مهندسی الکترونیک از آنالیز تابعی و فرایندهای تصادفی استفاده می‌کنند یا برنامه‌ریز از مطالب آماری استفاده می‌کنند. پس به دلیل این اهمیت تربیت افراد متخصص در علم ریاضی بسیار حائز اهمیت است زیرا پیشرفت تکنولوژی نیاز به دانش ریاضی دارد.

پرطرفدارترین رشته های ریاضی:

بسیاری بر این باورند که رشته های ریاضی – فیزیک تنها محدود به رشته های مهندسی می باشند ، در صورتی که این باور درست نیست و دانش آموزانی که رشته ریاضی را در دوران تحصیل خود انتخاب نموده اند ، می توانند پس از شرکت در کنکور سراسری در رشته هایی همچون حسابداری ، اقتصاد ، مدیریت ، آمار و… به تحصیل بپردازند.
اما اگر به دنبال بهترین و پردرآمدترین رشته های ریاضی می باشید ، بدون شک با رشته های مهندسی مواجه خواهید شد. این رشته های پرمتقاضی عبارت اند از:
مهندسی برق
مهندسی کامپیوتر
مهندسی مکانیک
مهندسی عمران
مهندسی صنایع
مهندسی معماری

موقعیت شغلی بهترین رشته های ریاضی:

بسیاری بر این باورند که اغلب رشته های مهندسی به خصوص رشته های پرطرفدار مانند مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق به دلیل تقاضای زیاد اشباع شده اند و نمی توانند درآمد بالایی داشته باشند. اما حقیقت این است که اگر تنها به عنوان یک فرد عادی و صرفا به دلیل داشتن مدرک دانشگاهی بخواهید در هر زمینه ای نه تنها مهندسی به فعالیت بپردازید ، موفق نخواهید شد و قطعا به دنبال آن ، درآمد بالایی هم نخواهید داشت. بنابراین در قدم اول علاقه و پس از آن کسب تجربه ، خلاقیت ، مهارت و به روز نگه داشتن اطلاعات در زمینه شغلی خود ، از عوامل مهم درآمدزایی در تمامی رشته های تحصیلی می باشند.

بازار کار رشته مهندسی برق:

مهندسی برق به نوعی پرمتقاضی ترین رشته ریاضی محسوب می شود که هر ساله داوطلبان زیادی تمایل به تحصیل در این رشته دارند. این رشته توانایی محاسبات ریاضی و فیزیک را می طلبد ، بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید لازم است که در دروس مذکور مهارت های لازم را داشته باشید و همچنین تسلط بر زبان انگلیسی را هم در این رشته نمی توان نادیده گرفت. مهندسی برق دارای چهار گرایش مخابرات ، الکترونیک ، کنترل و قدرت می باشد که هر یک از آن ها در زمینه کاری مربوطه ، مهارت ها و توانایی های ویژه خود را می طلبد.
فارغ التحصیلان مهندسی برق با توجه به گرایش خود می توانند در انواع کارخانجات خودروسازی ، ذوب آهن ، نیروگاه های برق ، سازمان های فعال در حوزه مخابرات ، صنایع نظامی و دفاعی ، شرکت های تولید کننده بردهای الکترونیکی و… به فعالیت بپردازند. تسلط به نرم افزارهای مربوطه و آشنایی با اطلاعات و تکنولوژی روز دنیا در هر یک از گرایش ها دارای اهمیت ویژه ای در میزان درآمد افراد می باشد. همچنین داشتن خلاقیت ، تجربه و سرمایه لازم می تواند زمینه کارآفرینی در این رشته را فراهم سازد.

بازار کار رشته مهندسی عمران:

مهندسی عمران همواره از گذشته تا کنون از رشته های محبوب ریاضی محسوب می شود. زمینه های کاری این رشته عبارت اند از ساخت انواع تونل ها ، پل ها ، سدها ، راه ، ساختمان و شبکه های آب و فاضلاب که فارغ التحصیلان مهندسی عمران می توانند در بخش های مربوط با حوزه های فوق در شرکت های دولتی و خصوصی به فعالیت بپردازند. کار در دانشگاه ها به عنوان هیئت علمی و همچنین فعالیت در مراکز علمی و پژوهشی به شرط داشتن تحصیلات عالی در رشته مذکور ، مانند بسیار از رشته های دیگر امکان پذیر می باشد.
تسلط به نرم افزارهای کامپیوتری و ساخت و ساز ، داشتن دانش کافی نسبت به قوانین مربوطه به ویژه مقررات ایمنی و استاندارد ، مهارت کافی در ریاضیات و علم مهندسی از جمله توانایی های یک مهندس عمران به حساب می آیند که بهره مندی از آن ها می تواند خیال شما را بابت فعالیت در رشته مورد نظر تا حد زیادی راحت کند.

بازار کار رشته مهندسی صنایع:

می توان گفت حوزه کاری مهندسی صنایع تلفیقی از مهندسی و مدیریت می باشد. گستردگی فعالیت های شغلی در رشته مذکور را می توان یکی از عوامل موثر در پرطرفدار بودن آن دانست. فرصت های شغلی بسیاری برای مهندسان صنایع در انواع مراکز و کارخانجات صنعتی ، تولیدی و خدماتی فراهم می باشد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در زمینه هایی مانند صنعت بیمه ، کشت و صنعت ، خدمات مشاوره ای ، کارخانجات ، شرکت های هواپیمایی و… مشغول به کار شوند.
تقریبا در تمامی مواردی که نیاز به مدیریت ، هدایت ، برنامه ریزی و ارتقا بهره وری احساس می شود ، حضور یک مهندس صنایع می تواند حائز اهمیت باشد. از جمله مهارت های مهندسین صنایع می توان به داشتن خلاقیت و نوآوری ، تسلط به نرم افزارهای مربوطه ، توانایی تجزیه و تحلیل ، دانش علمی مناسب در زمینه های فیزیک ، آمار و ریاضی اشاره کرد.

و در اخر

ریاضیات مهندسی:

ریاضیات مهندسی، شاخه‌ای از ریاضیات کاربردی در مورد روش‌ها و تکنیک‌های ریاضی است، که اغلب در حوزه‌های مهندسی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریاضیات مهندسی یک شاخه میان‌رشته‌ای است، که نیازهای مهندسین را در مباحث عملی، نظری و کاربردی (مانند فیزیک مهندسی و زمین‌شناسی مهندسی و غیره) پوشش می‌دهد.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی ریاضی مهندسی بر روی تصویر فوق کلیک نمایید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به ادرستان ارسال میشود.
همچنین پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *