0
021284284

آَشنایی با ماساژ آروماتراپی

آروماتراپی چیست؟

عطرهای آرام بخش می توانند به طور مستقیم بر آمیگدال و هیپوکامپ، دو ساختار مغز که با تجربه حافظه و احساسات شما ارتباط دارند، تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که آروماتراپی می تواند بر چیزی بیشتر از احساس بو، برای ما تاثیر بگذارد. علاوه بر این، بسیاری از روغنهای ضروری حاوی ترکیباتی هستند که “ترپن ها” نامیده می شوند که توسط بدن بسیار سریع جذب می شوند. از این رو، متخصصین این فن، بر این باورند که عطرهای خاص می توانند بر عملکردهای خاص مغز تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، اسطوخودوس معمولا به عنوان یک روغن آرام بخش در نظر گرفته می شود؛ و تصور می شود روغن رزماری و لیمو بیشتر تحریک کننده است. دقیقا هنوز مشخص نشده است که آروماتراپی چگونه کار می کند،و ممکن است سایر تعاملات شیمیایی بین روغنهای اساسی و بدن شما نیز وجود داشته باشد که ممکن است به اثر آنها اضافه کند.

فواید آروماتراپی:

آروماتراپی یک درمان مکمل است. این درمانی برای بثورات یا بیماری نیست ، اما می تواند از درمان متداول شرایط مختلف پشتیبانی کند.

نشان داده شده است که کاهش می یابد:

حالت تهوع

درد بدن

اضطراب ، استرس و افسردگی

خستگی و بی خوابی

درد عضلانی

سردرد

مشکلات گردش خون

مشکلات قاعدگی

مشکلات یائسگی

طاسی یا ریزش مو

برخی از انواع پسوریازیس ممکن است با استفاده از آروماتراپی تسکین یابد، اما یک متخصص بهداشت و درمان باید استفاده و کاربرد آن را توصیه کند.

مشکلات گوارشی ممکن است با روغن نعناع  بهبود یابد، اما نباید خورده شود.

درد دندان و زخم های دهان را می توان با روغن میخک تسکین داد ، اما این نیز فقط باید بصورت موضعی اعمال شود و بلعیده نشود.

خطرات و عوارض آروماتراپی:

هر روغن ضروری دارای ترکیبات شیمیایی خاص خود است ، بنابراین صحبت با یک متخصص آروماتراپیست ، پرستار ، پزشک ، ماساژ درمان یا داروساز قبل از استفاده از روغن برای اهداف درمانی مهم است.

یک متخصص آموزش دیده می تواند نحوه استفاده از هر محصول را ارائه دهد و دستورالعمل های مناسبی را در مورد کاربرد یا رقیق کردن ارائه دهد.

برخی از محصولات زیبایی و خانگی مانند لوسیون ها ، لوازم آرایش و شمع ها حاوی محصولاتی هستند که به نظر می رسد روغنهای اساسی هستند اما در واقع رایحه های مصنوعی هستند.

 مانند داروها ، روغنهای اساسی باید با احتیاط مصرف شوند. مهم است که به دنبال مشاوره حرفه ای باشید و دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید.


جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی ماساژ آروماتراپی  بر روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *