0
021284284

تسهیل دریافت ویزا برای دانشجویان بین المللی

معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه دانشجویان بین المللی دانشگاه با مکانیزم های جهانی جذب می‌شوند،گفت: معاونت بین الملل دانشگاه از اجرای برنامه های مشترک اساتید و دانشکده ها با دانشگاه های خارج از کشور حمایت می کند.
دکتر حسن زاده در نشست بررسی چالش های اساتید دانشگاه در زمینه تدریس به دانشجویان بین المللی با بیان اینکه تدریس به زبان انگلیسی مقطع علوم پایه رشته های دندانپزشکی و پزشکی برای دانشجویان بین المللی از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: این دانشجویان همزمان زبان فارسی را فرامی گیرند تا هنگام ورود به مقطع بالینی مشکلات کمتری داشته باشند.
وی با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران از معدود دانشگاه‌هایی است که دانشجویان خود را با استفاده از مکانیزم‌های جهانی پذیرش دانشجو جذب می‌کند، افزود:اغلب دانشگاه های کشور از طریق شورای بورس مشترک وزارت بهداشت و وزارت علوم نسبت به جذب دانشجویان بین المللی اقدام می کنند در حالی دانشجو خود با دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد تعامل شده، اساتید را انتخاب می کنند و هزینه تحصیل را می پردازند.
حسن‌زاده همچنین درباره نحوه جذب دانشجویان PhD by Research و PhD by Course خاطرنشان کرد: کمیته پذیرش تاکنون دیدگاه مدیران گروه های آموزشی را درباره تعیین نوع PhD مورد تدریس جویا شده است.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی مدون می‌توان از چالش‌های پیش روی تدریس به دانشجویان بین‌المللی کاهش داد،افزود: مشخص کردن برنامه آموزشی دانشجویان بین المللی قبل از ورود آنها به دانشکده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی تعیین اساتید راهنمای آموزشی در بدو ورود دانشجویان بین المللی را موضوعی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: معاونت بین الملل دانشگاه از اجرای برنامه های مشترک اساتید و دانشکده ها با دانشگاه های خارج از کشور حمایت می کند.
به گفته حسن زاده مسائل حقوقی مربوط به دانشجویان بین المللی دوره دستیاری که با بیماران سر و کار دارند نیز به سرعت پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *