0
021284284

نکاتی برای دکوراسیون داخلی

سه عبارت معماری داخلی ، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی معمولا به غلط به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. گرچه هر سه بخش های مشترکی با هم دارند و هدف همه ی آنها بهبود کیفیت زندگی از طریق بهبود فضاست ، اما مترادف هم نیستند. تخصص معماری داخلی در مقیاس انسانی و در ارتباط با فضاهای عمومی و شخصی است. مباحث تخصصی مرتبط با معماری داخلی مباحثی چون روانشناسی رفتار ، ساختارها و خدمات پشتیبانی ، مواد و مصالح ساختمانی ، رسانه های ارتباطی ، ارگونومی و .. است.
در طرف مقابل دکوراتورها کسانی هستند که تنها با سطح ظاهری فضا سرو کار دارند. اغلب آنها دوره های تخصصی را گذرانیده و آموزش دیده اند. بسیار واضح است که علیرغم اشتراکات بسیار ، این سه رشته مترادف هم نیستند و در حوزه ای کاری متفاوتی فعالیت فعالیت می کنند. جامعه طراحان داخلی آمریکا ، طراح داخلی را چنین تعریف می کند: متخصصی برای طراحی فضاهای داخلی با عملکرد و کارایی بالا که تخصص خود را از طریق آموزش های رسمی کسب کرده است. مهمترین بخش حرفه ی یک طراح داخلی ، داشتن هنر و علم درک رفتار مردم به منظور ایجاد فضاهای کاربردی خلاقانه درون ساختارهایی ست که معماران داخلی طراحی کرده اند.
۷ اصل در طراحی داخلی:
۱٫ نور( عنصری که توان دیدن را به فرد می دهد) ۲٫ فرم( توده ی فیزیکی یک شی است که سه بعدی بوده و وزن دارد) ۳٫ فضا ( همان محدوده ی در دسترس کاربر است)۴٫ بافت ( مشخصه ای از یک شی ، که با لمس کردن یا دیدن به چشم می آید)۵٫ شکل ( خط بیرونی یک شی را تکیل می دهد) ۶٫ رنگ ( همان خاصیت بصری فرم است) ۷٫ حجم ( عنصر مهم طراحی داخلی است که بصورت اجسام توپر تو خالی نمایان گشته است).


اتاق غذاخوری
آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر وقت صرف غذا خوردن می کنید؟ مطمئنا احساسی که در این اتاق تجربه می کنید فوق العاده حائز اهمیت می باشد. بطور نمونه مرکز ثقل اتاق می تواند یک میز و صندلی های اطرافش باشد. برای اینکه این اتاق بتواند عملکرد خوبی داشته باشد چراغ سقفی نیز تعبیه می گردد.
البته هیچ چیز مانند پرتوی شمع به اتاق سرزندگی و احساس نمی بخشد. در واقع استفاده از شمع بر روی پایه های بلند اشتها را افزایش داده و سبب لذت از غذاخوردن می شود. انتخاب رنگ، زمان غذا خوردن بسیار حائز اهمیت است. مثلا رنگهای ملایم در روز زیبا ولی در شب اغلب بی روح و پریده رنگ است. نکته مهم دیگر این است که باید در کنار هر میز جای کافی برای تحرک آرنج و پاها وجود داشته باشد. همیشه ارتفاع میز و دسته های صندلی ها را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که دسته ها کاملا در زیر میز جا شوند. برای چیدمان این اتاق ارجحیت های خود را در هنگام مراجعه به یک رستوران مورد علاقه یادداشت کنید و در چیدمان فضای نهار خوری خود بگنجانید تا حتی الامکان خود را از غذای آماده بیرون دور نگه دارید.
اگر اتاق غذاخوری شما مستقل نمی باشد، می توانید گوشه ای از اتاق پذیرایی را به عنوان غذاخوری مورد استفاده قرار دهید. در این صورت طرح و رنگ اتاق پذیرایی در قسمت غذاخوری بسیار تأثیر گذار می شود. برای مثال نور سبز در این فضا اصلاً مناسب نمی باشد همچنین رنگ زرد در اتاق غذاخوری احساس هیجان ایجاد می کند. همچنین استفاده از رنگ های قرمز و نارنجی اشتها را افزایش می دهد.
نکته: بهتر است در کنار سالن غذاخوری بوفه ای برای نگهداری ظروف ایجاد گردد.
نکته: اگر اتاق غذاخوری در کنار نشیمن اصلی خانواده قرار دارد بهتر است روکش پارچه مبلمان و جنس سایر پوشش ها به گونه ای باشد که دوام آنها زیاد و همچنین نگهداری آنها آسان باشد
نکته: برای نورپردازی این فضا می توان از چراغ های ریل دار و یا کلید دیمری برای تنظیم نور استفاده کرد.
سالن پذیرایی
فضای زندگی شما بوم نقاشی شماست. فرصتی است تا شما علایق، احساسات و شخصیت خود را در آن ابراز کنید. فضایی است که شما عزیزان خود را در آن پذیرایی می کنید.
در چیدمان این فضا انتخاب مبلمان مناسب، باعث ایجاد فضایی جذاب می گردد. در طراحی اتاق پذیرایی همچنین باید به مواردی از قبیل قفسه های جاسازی شده برای کتاب، گچ بری ها، تهویه و پوشش پنجره ها دقت نمود.
نکته: در فضاهای مسکونی امروزی به علت کمبود جا می توان با استفاده از کاناپه تختخوابشو که خود طرح های گوناگون دارد اتاق پذیرایی را به اتاق مهمان تبدیل نمود.
نکته: مبلمانی که توازن خود را از راه تقارن برقرار می کند رسمی تر از مبلمان نامتقارن است.
نکته: اگر در منزل فضای نشیمن و پذیرایی یکی است، می توان با استفاده از مبلمان غیرسمی چیدمان آنرا انجام داد، در غیر اینصورت طراحی پذیرایی باید به گونه ای دعوت کننده باشد که میهمان در آن احساس آرامش کند.
نکته: از عناصری که باعث رسمی شدن اتاق پذیرایی می شود، می توان دایره های پارچه کوب با رنگ های لطیف و کاغذ دیواری قالی های شرقی، موکت های پهن و آویر روی پنجره را نام برد.
نکته: از عناصری که باعث غیر رسمی شدن اتاق پذیرایی می شود، می توان به بافت های خانگی، صنایع دستی، رنگ های شاد، دیوار آجر نما، چوب طبیعی، گلیم و کرکره اشاره کرد.


 
دکوراسیون داخلی
جهت ثبت نام در دوره آموزشی دکوراسیون داخلی بر روی تصویر فوق کلیک نمایید
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD ارسال می شود به آدرستان
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


اتاق خواب
جالب ترین اتاقها آنهایی هستند که معرف ذوق بصری ساکنان آنها می باشند. در واقع فردیت بخشیدن به اتاق امری است کاملا شخصی و خصوصی، اما اگر به دور و بر خود نگاه کنیم متوجه می شویم که اتاقهایی را که افراد صاحب آن با آثار هنری، میراث خانوادگی، عکسها و علائق خود دکور نموده اند، بسیار جذاب تر از اتاقهایی است که با خورده ریزهای بی نام و نشان که برای صاحب آن بیگانه است و معنای عاطفی ندارد.
اتاق خواب کودک
زمانی که پایه و اساس شخصیت ما شکل می گیرد، زمان کودکی ماست. لذا فضایی که ما در آن کودکی خود را سپری می کنیم بسیار حائز اهمیت می باشد. اعتماد به نفس و شهامت دو الگوی مهم شخصیتی هستند که وجودشان برای موفقیت مورد نیاز است. لازم است بدانیم که این دو خصوصیت که در زمان کودکی ما شکل می گیرند نیاز به فضایی خلاق، پر انرژی، با رنگهای متنوع و همچنین وجود هرگونه ایمنی دارد که کودک بی پروا و بدون وجود خطر آسیب دیدگی و صدمه جسمی، شهامت و خلاقیت خود را زندگی کند. لذا باید از استفاده پلکان، پنجره هایی با دست انداز کم، کف پوشهایی با بافت خشن و رنگهای تیره که آلودگی را نمایان نمی سازند، در چیدمان اتاق کودک خودداری نمود.
نکته: برای رنگ اتاق کودک می توان از رنگ های شاد و پرانرژی و در عین حال آرامش بخش استفاده کرد.
نکته: برای طراحی اتاق کودک بهتر است از پوسترهای رنگی که مورد علاقه کودک باشد یا موضوع مورد علاقه کودک استفاده نمود. برای مثال اگر کودک علاقه به هواپیما دارد می توان دیوارها را با رنگ آبی و سفید رنگ کرد و از کلکسیون هواپیماهای اسباب بازی و نورپردازی متناسب و مشابه به رنگ چراغ های هواپیما استفاده نمود.
نکته: اگر بافت پرده نرم باشد محیط اتاق لطیف شده و بهتر است که طرح، نوع و نقش آن از اشکال عروسکی و کارتونی باشد.
نکته: مناسب ترین وضعیت و موقعیت برای قرارگیری اتاق کودک در نزدیکی اتاق والدین است.
نکته: کفپوش اتاق کودک باید از نوع نرم و عایق حرارتی باشد. مانند موکت یا کفپوش های خاص اتاق کودک که کفپوش های PVC نمونه ای از آنهاست.
نکته: از آنجایی که کودک علاقه به نقاشی و نوشتن روی دیوار دارد دارد بهتر است قسمتی از دیواراتاق او را با کاغذ های رولی پوشاند.
نکته: برای راحتی و آرامش بیشتر در شب بهتر است از چراغ خواب یا آباژور در کنار تخت خواب کودک استفاده شود.
نکته: از نظر ایمنی توصیه می شود از تخت خواب لبه دار با کوسن برای محافظت از کودک در هنگام خواب استفاده شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *