0
021284284

معرفی زبان پی اچ پی PHP

معرفی:

PHP یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی اپن سورس است که برای طراحی برنامه های تحت وب سمت سرور ( Server Side ) ، به کار می رود .
سمت سرور بودن به این معناست که صفحات PHP ابتدا توسط سرور PHP ( که می تواند از نوع Apache یا IIS ) باشد ، پردازش شده و سپس خروجی به صورت کدهای HTML و جاوا اسکریپت ، برای اجرا به مرورگر کامپیوتر کاربر ارسال می شود . به عبارت دیگر وظیفه اجرای صفحات PHP به عهده کامپیوتر سرور وب هاست سایت آن می باشد . ( برخلاف HTML یا جاوا اسکریپت که اجرای آنها توسط خود مرورگر کاربر انجام می شود ) .
PHP مخفف عبارت Hypertext PreProcessor به معنای پیش پردازنده فرا متن می باشد که در سال ۱۹۹۴ توسط رسموس لردورف ایجاد شد و سپس توسط سایرین توسعه و گسترش پیدا کرد .
ساختار زبان PHP بسیار شبیه به زبان c و در نسخه های جدید شبیه به جاوا می باشد و به همین دلیل از محبوبیت فراوانی برخوردار است . از مشهورترین نرم افزارهای ساخته شده با PHP می توان به جوملا ، WikiMedia و یا Mambo اشاره کرد . سایت های فراوانی در جهان براساس زبان PHP نوشته شده اند و هر روز نیز بر تعداد آنها اضافه می شود . از مهمترین آنها می توان به ویکی پدیا اشاره کرد .
پی‌اچ‌پی امکان استفاده از انواع مختلفی از پایگاه‌های داده را از جمله MySQL، اوراکل، IBM DB۲ ،Microsoft SQL Server ،PostgreSQL و SQLite با دستورهایی ساده فراهم می‌سازد. پی‌اچ‌پی روی بیشتر سیستم‌عامل‌های معروف از جمله لینوکس، یونیکس، ویندوز و Mac OSX و با اغلب کارگزارهای وب (Web Server) معروف، قابل اجراست.

مزیت های PHP :

PHP یک ابزار اپن سورس و رایگان است و به همین دلیل هاست هایی که میزبانی آن را انجام می دهند ، بسیار ارزانتر از هاست های .Net هستند .
پی اچ پی بر روی تمامی پلتفورم های معروف مثل Windows , Linux و iOs اجرا می شود .
PHP یک زبان ساخت یافته بوده و یادگیری آن بسیار ساده است .
ابزار کار با PHP همگی اپن سورس بوده و استفاده از آنها رایگان هستند .

برای استفاده از PHP به چه نیاز دارید ؟

برای استفاده و اجرای صفحات PHP شما باید سرور آپاچی ( Apache ) یا IIS را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید . یا اینکه صفحه خود را بر روی یک سرور که از PHP پشتیانی می کند ، اجرا نمایید .

ساختار زبان PHP:

به تازگی توسط چندین وب سایت ترافیک بالا مورد استفاده قرار گرفته‌ است. همچنین توسط توسعه دهندگان در سراسر جهان برای توسعه طیف گسترده‌ای از وب سایت و برنامه‌های وب استفاده می‌شود. برنامه نویسان این گزینه‌ها را برای ایجاد وب سایت‌های کوچک و ساده با استفاده از کد PHP به HTML دارند. منابع و ابزار ارایه‌شده توسط چارچوب‌های مختلف آن برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب بزرگ و پیچیده در مدت‌زمان کوتاه‌تر را می توان در هر زمان استفاده کرد.

php یا java script؟

شاید مهم‌ترین زبانی که با این مقایسه میشود جاوا اسکریپت باشد. توسعه مدرن نیازمند این است که در هر پروژه حداقل کمی جاوا اسکریپت برای توسعه جانبی مشتری و تعامل با آن، استفاده کند. استفاده از JS در سرور نسبتا آسان شده‌است.
جاوا اسکریپت مانند PHP، گاهی ظاهر زیبایی ندارد اما در دهه گذشته به شدت مورد استفاده قرار گرفته است، برای استفاده از این زبان، در صورتی که شما تخصص داشته باشید، میتوانید از کتابخانه ها در آن استفاده کنید. در غیر این صورت، جاوا اسکریپت انتخاب بهتری است.

منظور از فریم ورک Php چیست؟

به طور کلی فریم ورک ها (Framework) مجموعه ای از کدهای از پیش برنامه نویسی هستند . به زبان ساده تر برنامه نویسان حرفه ای کدها و نیازهای برنامه نویسان مبتدی را در فریم ورک های خود پیاده سازی و برنامه نویسی می کنند که اینکار کار را برای برنامه نویسان مبتدی آسان می کند
از فریم ورک ها می توان به سرعت بخشیدن به طراحی سایت، حصول اطمینان از دیده شدن مسائل امنیتی در اسکریپت ها، بدون خطا بودن کدها و … اشاره کرد
. در عین حال، وقتی که برای طراحی سایت از یک فریم ورک استفاده می کنیم، با محدودیت هایی هم رو به روی می شویم که از آن جمله می توان به این نکته اشاره کرد که اگر فریم ورک مد نظر دارای مشکل امنیتی باشد، سایت شما هم از جانب هکرها مصون نخواهد بود.پس این نکته را در مورد انتخاب فریم ورک مورد علاقه خود قرار دهید فریم ورکی مطمئن و با امنیت بالا را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

انواع فریم ورک های php

فریم ورک zend php
یکی دیگر از فریم ورک های قدرتمند در PHP، Zend Framework می باشد که فریم ورکی با امنیت بالا . این فریم ورک اساسا یک فریم ورک ساخته شده با زبان PHP است که از API های بسیاری از پیشگامان برنامه های مبتنی بر وب از جمله Google، Amazon، Yahoo، Flicker و … بهره می برد که این فریم ورک را برای توسعه برنامه های تجاری بسیار مطلوب و مناسب کرده است
فریم ورک Phalcon php
در میان کلیه فریم ورک های پی اچ پی، فریم ورک فالکون لقب سریع‌ترین فریم ورک را به خود اختصاص داده است. لذا اگر در صدد طراحی سایت هستید که سرعت لود آن برای شما مهم باشد، گزینه پیش روی شما فریم ورک Phalcon خواهد بود. فالکون به عنوان اکستنشن C برای پی اچ پی برنامه نویسی شده است . با توجه به این که این فریم ورک با زبان بسیار قدرتمند C کد نویسی شده است، نه تنها سرعت آن بسیار بالا است، بلکه منابع سخت افزاری اندکی نیز استفاده می کند. از آنجا که موتور جستجوی گوگل امروزه سرعت لود شدن سایت‌ها را به عنوان یکی از عناصر دخیل در نتایج جستجوی کاربران محاسبه می کند، لذا استفاده از فریم ورک هایی که سرعت لود شدن طراحی وب سایت شما را بهبود بخشند
فریم ورک CakePHP
CakePHP سال ۲۰۰۵ توسط یک برنامه نویس لهستانی بنام Michal Tatarynowicz برنامه نویسی شد که هدف اصلی آن یک چهارچوب کاربردی و سریع در php بود برنامه نویسان حرفه ای کمک کردند که این فریم ورک توسعه یابد و در سال ۲۰۰۶ نیز اولین نسخه از آن CakePhp . cakephp یک framework با قابلیت گسترش سریع برای php است که از الگوهای عمومی شناخته شده کد نویسی آن همانند Active Record، Association Data Mapping، Front Controller و از معماری MVC پیروی می کند. هدف اولیه این فریم ورک ایجاد یک فریم ورک ساخت یافته است که برنامه نویسان مبتدی PHP بتوانند برنامه های قدرتمند تحت وب را به سرعت گسترش دهند، بدون این که از انعطاف پذیری آن کاسته شود و این بسیار مفید هست
فریم ورک Laravel
لاراول( Laravel ) یک فریم‌ورک php است که توسط تیلور اوتول(Taylor Otwell) کد نویسی و توسعه یافته است.در توسعه‌ی این فریم‌ورک بسیاری مفاهیم و روش‌های موجود در دیگر فریم‌ورک‌ها و زبان‌ها گردآوری شده‌اند. لاراول مجموعه‌ای از بهترین روش‌ها و ابزارها در یک بسته است. فریم‎ ورک لاراول ، برنامه‎ نویسی برنامه‎ های کاربردی تحت وب با زبان PHP را بسیار ساده‎تر می کند و کمک بسزایی برای انجام پروژه ‎های PHP و طراحی سایت با php و توسعه آسان آن‎ها می‎ کند. لاراول توسط آسان سازی کارهای معمول مانند احراز هویت، روتینگ، sessionها ، کار با بانکهای اطلاعاتی و … که تقریبا در تمامی سایت های php استفاده می‌شوند، مسائل و مشکلات ناشی از توسعه را هم برای توسعه دهنده و هم برای کارفرما کاهش می دهد.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی برنامه نویسی به زبان PHP با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *