0
021284284

معرفی و کاربرد های نرم افزار ایلاستریتور

ایلاستریتور چیست؟

نرم افزار ایلاستریتور یا Adobe Illustrator، یک نرم افزار کاربردی برای ایجاد طرح های خلاقانه، نقاشی، تصاویر و آثار هنری در یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز یا مک او اس است. این نرم افزار اولین بار در سال ۱۹۸۷ منتشر شد و همچنان در فواصل زمانی معین به روز رسانی های جدید از آن به بازار عرضه می شود. این نرم افزار جزئی از مجموعه Adobe Creative Cloud است و توسط شرکت ادوبی تولید و توسعه داده می شود.

نرم افزار ایلوستریتور و قابلیت های شگفت انگیز آن:

ایلاستریتور به صورت گسترده ای توسط طراحان گرافیک، طراحان وب، هنرمندان و تصویرگران حرفه ای در سراسر جهان برای ساخت آثار هنری با کیفیت فوق العاده مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های اختصاصی این نرم افزار را به یک راه ساده برای ایجاد تصاویر پیچیده تبدیل کرده است.
2 1 - آشنایی با نرم افزار ایلوستریتور و قابلیت های آن

کاربرد های ادوبی ایلاستریتور:

همانطور که گفته شد از ایلاستریتور برای ایجاد انواع تصاویر دیجیتال و چاپی، از جمله کارتون ها، نمودار ها، گراف ها، چارت ها، لوگو ها و تصاویر استفاده می شود. Illustrator همچنین امکان تبدیل و تغییر در متون را به روشهای مختلف فراهم می سازد. به این ترتیب Illustrator یک ابزار کاربردی برای ایجاد کارت پستال، پوستر و سایر طرح های تصویری است که با استفاده از ترکیب متن و تصاویر ساخته می شوند. آموزش ایلوستریتور به شما کمک خواهد کرد که وارد بازار کار حرفه ای این نرم افزار شوید.
توانایی ایلاستریتور برای قرار دادن متن در اطراف یک منحنی یا path، به ویژه برای هنرمندان و طراحان لوگو بسیار کاربردی است. علاوه بر این از ایلوستریتور برای ساخت صفحات وب و همچنین طراحی آیکون ها و رابط کاربری برنامه های مختلف استفاده می شود.
تصاویر تولید شده در ادوبی به شکل وکتور هستند به همین دلیل می توان از آن ها به راحتی از آن ها در اندازه های مختلف استفاده کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد آموزش ایلوستریتور را صرفا برای این آغاز می کنند که از تولیدات این نرم افزار در نرم افزار های دیگر استفاده کنند.

هماهنگی ایلوستریتور با سایر نرم افزار های ادوبی:

همانطور که گفته شد ایلاستریتور دارای ابزار های زیادی برای تصویرگری و بروز خلاقیت است. پنل ها و ابزار های اختصاصی در ایلاستریتور به شما اجازه می دهند هر آنچه در ذهن خود دارید را به بهترین شکل به یک تصویر فوق العاده تبدیل کنید. به همین دلیل تصاویر خلق شده در ایلاستریتور کاربرد های بسیار زیادی دارد و معمولا در نرم افزار هایی مانند فتوشاپ و ایندیزاین نیز از آن ها استفاده می شود.
ادوبی با ایجاد Adobe Creative Cloud این امکان را فراهم کرده است تا فایل های لایه باز و طرح های لایه باز ایلاستریتور را به سادگی در سایر نرم افزار های خود وارد کنید. برای مثال، کاربران معمولا یک قطعه اولیه از آثار هنری را در Illustrator ایجاد می کنند و سپس آثار هنری را به فتوشاپ وارد و تغییرات نهایی را در آن ایجاد می کنند.
کاربر Illustrator همچنین می تواند یک تصویر ایجاد کند و آن را به InDesign منتقل کند تا آن را در یک کتاب یا مجله قرار دهد.
علاوه بر این در Adobe Creative Cloud این امکان فراهم شده تا فایل لایه باز تصویر Illustrator را به After Effects برای ساخت یک انیمیشن وارد کنید. به این ترتیب فایل لایه باز و طرح لایه باز ایلوستریتور کاربرد بسیار زیادی دارند و همانطور که گفته شد آموزش ایلوستریتور می تواند به افراد مختلف کمک کند تا حتی در مشاغل دیگر نیز موفق شوند.

مقایسه ایلاستریتور با فتوشاپ:

یکی از مهمترین ویژگی های Adobe Illustrator این است که کیفیت آثار هنری ایجاد شده با استفاده از Illustrator مستقل از وضوح صفحه ای است که در آن نمایش داده می شود. این موضوع به این معنی است که یک تصویر ایجاد شده در Illustrator می تواند بدون کاهش کیفیت بزرگ یا کوچک شود. این یک ویژگی مهم آثار هنری برداری یا وکتور است که از خطوط، قوس ها و سایر موارد برای نمایش تصویر استفاده می کند.
برای مقایسه، عکس های ویرایش شده با استفاده از ابزارهایی مانند Adobe Photoshop، وابسته به رزولوشن هستند، و زمانی که یک تصویر بزرگ شود کیفیت تصویر کاهش می یابد. گرافیک برداری یا وکتور شامل یک مجموعه چند ضلعی است که تصویر را تشکیل می دهند، که به نوبه خود از بردار ها تشکیل شده اند. هر وکتور دارای مشخصاتی است که مکان آن را در صفحه مشخص می کند.
موقعیت وکتور ها را می توان با فرمول های ریاضی شناسایی کرد، به این ترتیب زمانی که اندازه تصویر تغییر می کند موقعیت جدید را محاسبه و طبق همان فرمول اندازه همه اجزای تصویر بدون افت کیفیت تغییر می کند.
در فتوشاپ این ویژگی با تکنولوژی شبکه های پیکسلی جایگزین شده است. در واقع برای رندر تصاویر در فتوشاپ از پیکسل ها استفاده می شود. به همین دلیل به این فایل ها رستور می گویند.
زمانی که شما تصاویر را درون فتوشاپ بزرگ می کنید، می توانید پیکسل های بیتمپ آن را مشاهده کنید. به این ترتیب کیفیت تصاویر کاهش خواهد یافت. به این ترتیب برای ساخت تصاویر بسیار بزرگ مانند بیلبورد ها بهتر است ای تصاویر ایجاد شده در ایلوستریتور استفاده شود.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی نرم افزار Illustrator با مشاورین ما در تماس باشید:
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *