0
021284284

معرفی زبان سی پلاس پلاس و قابلیت های آن ++C

آشنایی با زبان سی پلاس پلاس:

++C توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ دانمارکی در سال ۱۹۷۹ درآزمایشگاه‌های بل (Bell Labs) ساخته شد و هدف او از ساخت این زبان بهبود زبان c بوده است و آن را در ابتدا C” با کلاس ” (C With Classes) نام‌گذاری نمودند ولی در سال ۱۹۸۳ به ++ c تغییر نام داد. برنامه نویسی c++ یک زبان برنامه نویسی سطح میانی,همه منظوره، چند رگه و شی گرا است منظور از سطح میانی یعنی دارای قابلیت های زبان برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین است. این زبان برنامه نویسی دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌ نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌ نویسی شیءگرا، برنامه‌ نویسی جنریک است.

کتابخانه های استاندارد ++C

در ابتدا باید بدانید استاندارد های c++ شامل دو قسمت هسته زبان و کتابخانه های استاندارد می باشد. این برنامه ها از کلاس ها و توابع تشکیل شده اند . برنامه نویسان برای نوشتن کد های خود نیاز به توابع و کلاس هایی دارند که در اکثر موارد مشابه هستند پس کتابخانه های استاندارد c++ مجموعه از توابع و کلاس ها را جمع اوری کرده است و باعث افزایش کارایی و سرعت میشود. همچنین کتابخانه ها باعث یادگیری اسانتر زبان میشوند.کتابخانه استاندارد ++C شامل کتابخانه استاندارد C با یک سری تغییرات برای بهبود عملکرد ان است. فایل برنامه ها با زبان c++ در اکثر موارد با پسوند های cppیا cxx ذخیره می شوند.

موارد مورد استفاده از ++C چیست؟

این زبان را بایستی از دو جنبه داخل ایران و خارج از ایران مورد بررسی قرار داد چون این دو مقوله ۱۸۰ درجه با یک دیگر متفاوت هستند.در داخل ایران از این زبان تنها به صورت اکادمی و اموزشی استفاده می کنند به صورتی که این زبان را تنها به دانشجویان و دانش اموزان اموزش می دهند ولی استفاده کاربردی از ان ندارند اما این مسئله در خارج از ایران کاملا متفاوت است.در خارج از ایران علاوه بر این که این زبان را اموزش می بینند از این زبان به صورت عملی نیز استفاده می کنند یعنی بیشتر برنامه ها و اپلیکیشن های انها با این زبان است و در زندگی روزمره خود با ان سروکار دارند. از جمله موارد استفاده از این زبان : سخت افزار های رباتیک در انواع صنایع، صنعت فضایی، سیستم های معماری و بانکی، صنعت خودرو سازی، صنعت بازی سازی، سیستم های کامپیوتری ، سیستم های خانگی و یا سیستم های رباتیک و هوش مصنوعی، تجهیزات مجهز به حسگر ها و هوش مصنوعی در علم پزشکی، نرم افزار های مهندسی و همچنین سیستم عامل ها و بسیاری از موارد دیگری که میتوان نام برد توسط زبان سی پلاس پلاس برنامه نویسی و پیاده سازی شده اند.

ویژگی‌های زبان برنامه‌نویسی ++C

-تأثیر گذارترین و قدرتمندترین زبان برنامه‌نویسی در دنیای کامپیوتر و جهان است.
-سی یک‌زبان سطح میانی است؛ یعنی اینکه هم به زبان ماشین و هم زبان انسان نزدیک است.
-زبان برنامه‌نویسی سی یک‌زبان ساخت‌یافته و قابل‌حمل است.
سرعت بسیار بالایی دارد.
قدرت و انعطاف‌پذیری خوب و بالایی دارد.
-زبان برنامه‌نویسی سیستم است و برای برنامه‌های سیستمی طراحی‌شده است.
-زبان کوچکی است و تعداد کلمات کلیدی آن انگشت‌شمار است.
-این زبان نسبت به حروف حساس است و حروف کوچک را می‌شناسد.

++C همان C است؟

حتما این سوال برای شما پش آمده است که ایا زبان c با c++یکسان است یا با هم تفاوتی دارند؟ باید گفت هم بله و هم خیر! زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس بسط یافته و پیشرفته تر از سی است و به زبان دیگر میتوان گفت این دو مجزا از هم هستند.یکی از ویژگی های قابل توجه زبان c++ پیاده سازی ساده تر ان است به این معنی که شاید نوشتن یک قطعه کد به زبان c زحمت بیشتری نسبت به نوشتن همان قطعه کد به زبان c++ داشته باشد.علاوه بر این ها مسائل کلاس ها توابع مجازی ارث بری مدیریت خطا و … در زبان سی پلاس پلاس معرفی شدند.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی زبان برنامه نویسی ++C با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *