0
021284284

معرفي كتاب فرمول‌ها و جدول‌های ریاضی

دپارتمان آموزش مجازي  و توسعه مطالعات شركت با رويكرد فرهنگ سازي كتاب و كتاب خواني اقدام به معرفي اين كتاب جهت آگاهي علاقه مندان به مطالع ي آن از سر فصل ها و محتويات نموده است. از كاربران گرامي خواهش ممند است در صورت مطالعه ي اين كتاب نظرات خود را جهت آگاهي مابقي اعضا از كفيت و مطالب آن در همين صفحه منتشر نمائيد.

نویسنده :

مورای اشپیگل
نویسنده :

سیمور لیپشوتز
نویسنده :

جان لیو
مترجم :

علی‌اکبر عالم‌زاده
ویراستار :

نیلوفر طایفی
♦ موضوع :
ریاضیات – فرمولها
ریاضیات – جدولها و نمودارها

♦ زبان کتاب : فارسی
♦ توضیح تکمیلی :
کتاب «فرمول‌ها و جدول‌های ریاضی» ثمره کوشش‌های علمی صاحبان اثر است که براساس نیازهای درسی دانشجویان و سرفصل‌های مصوب تهیه و پس از داوری علمی، طراحی و ویرایش در گروه‌های علمی و آموزشی، به چاپ رسیده است.
کتاب حاضر شامل مقدمات، فرمول‌ها، جدول‌ها و ضمایم است. این کتاب به دو قسمت «آ» و «ب» تقسیم شده که قسمت «آ» به فرمول‌ها اختصاص دارد و شامل 12بخش است.
ثابت‌ها، حاصل‌ضرب‌ها، فرمول‌های مقدماتی، هندسه، تابع‌های متعالی مقدماتی، حساب دیفرانسیل، انتگرال، معادلات دیفرانسیل، آنالیز برداری، سری‌ها، تابع‌ها، چند‌جمله‌ای‌های خاص، تبدیلات لاپلاس و فوریه، تابع‌های بیضوی و خاص، نامساوی‌ها، حاصل‌ضرب‌های نامتناهی، احتمال و آمار و روش‌های عددی عناوین بخش‌های دوازده‌گانه قسمت نخست این کتاب را شامل می‌شوند.
قسمت دوم کتاب به جدول‌ها اختصاص دارد و از هفت بخش تشکیل شده است. این بخش‌ها به مباحثی چون توابع لگاریتمی، مثلثاتی، تابع فاکتوریل و گاما، ضرایب دو جمله‌ای، توابع بسل، چند‌جمله‌ای لژاندر، انتگرال‌های بیضوی، جدول‌های مالی و احتمال و آمار می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *