0
021284284

معرفي كتاب از خدا بپرس (نگرش موضوعی به محتوای قرآن مجید)

دپارتمان آموزش مجازي  و توسعه مطالعات شركت با رويكرد فرهنگ سازي كتاب و كتاب خواني اقدام به معرفي اين كتاب جهت آگاهي علاقه مندان به مطالع ي آن از سر فصل ها و محتويات نموده است. از كاربران گرامي خواهش ممند است در صورت مطالعه ي اين كتاب نظرات خود را جهت آگاهي مابقي اعضا از كفيت و مطالب آن در همين صفحه منتشر نمائيد.
نویسنده : پرویز مصلی‌نژاد
نویسنده : مهدی قدمی
♦ موضوع :
قرآن – طبقات آیات
قرآن – فهرست مطالب
♦ ناشران :
سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
♦ زبان کتاب : فارسی
توضیح تکمیلی :
تاريخچه: موج اهانت به قرآن كه از شهريور ماه سال 89 از سوي تندروهاي امريكايي به راه افتاد جرقه يي براي طرح پروژه ي علمي دانشگاهي در خصوص معرفي متفاوتي از قرآن توسط دكتر پرويز مصلي نژاد مدرس ترجمه ي متون اسلامي و دانشجوي وي آقاي مهدي قدمي به صورتي علمي و كاربردي براي جامعه ي جهاني بود. چراكه به نظر مي رسيد تاكنون نسبت به معرفي آيات اين كتاب ارزشمند كوتاهي هايي انجام گرفته البته در حوزه ي قرائت و حفظ آيات فعاليت هاي شگرفي در كشور انجام شده اما بي احترامي به اين كتاب مقدس و همچنين پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد (ص) طي اين سه سال به بهانه سالروز واقعه 11 سپتامبر، نيازمند اهتمام بيشتر جهت معرفي علمي اين گنجينه ي دانش بشري در عرصه ي جهاني است.
تحقيقات و مطالعات ابتدايي در خصوص نحوه انجام كار براي چندين ماه از سوي نامبردگان به طول انجاميد. پس از انتخاب نام كتاب به زبان فارسي و انگليسي و طراحي ساختار آن به روش رسانه يي و مخاطب پذيري، كار بررسي هر آيه و چينش آن براساس تفاسير و اسناد در ساختار طراحي شده از دو سال پيش و بدون حمايت مالي آغاز گرديد.
اين كتاب كه با همكاري يازده نفر از اساتيد و ساير دانشجويان طي دوسال تدوين شده است در هفته گذشته جهت طي مراحل چاپ تحويل ناشر شد.
از خدا بپرس
کداميك از كتب مقدس الهي مي توانند به مهمترين ترين و بيشترين سوالات انسان پاسخ دهند؟ آيا دانشمندان با بررسي آيه ي چهارم سوره ي قيامت در قرآن به تفاوت اثر انگشت در انسانها دست پيدا كردند، يا با بررسي آيه ي چهلم سوره ي ياسين به گرد بودن زمين، و يا با بررسي آيه ي هفتادو نهم سوره ي نحل راز پرواز در آسمان را دريافتند؟ در واقع با اندكي تفكر در آيات قرآن كريم كه بيش از 1400 سال از نزول آن مي گذرد مي توان پاسخ خيلي از پرسش ها را دريافت.
به زودي انتشار كتاب “از خدابپرس” به كمك انديشمندان و متفكران حوزه هاي گوناگون خواهد آمد تا با نگاهي دقيق تر به آيات قرآن، به راهكارهاي علمي و عملي اين كتاب آسماني در عرصه هاي مختلف زندگي بشر پي ببرند. محققان دانشكده خبر طي دو سال با بررسي موضوعي 6236 آيه ي قرآن و چينش اين آيات به ترتيب شان نزول در هفت حوزه ي تاريخي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي، علمي، حقوقي و اخروي با متن عربي و ترجمه هاي فارسي و انگليسي مدعي ارايه ي پاسخ به بيشترين سوالات انسان در عرصه هاي مختلف زندگي هستند.
اشاره به عناوين آفرينش زوج ها در حوزه ي علمي، كم فروشي در حوزه ي اقتصادي، چشم چراني در حوزه ي فرهنگي، طلاق در حوزه ي حقوقي، حكومت داري در حوزه ي سياسي، پيامبران در حوزه ي تاريخي و بهشت در حوزه ي اخروي تنها معرف بخشي از صدها عنوان موجود در فصول مختلف اين كتاب است كه بي ترديد با تفكر و تدبر در آنها مي توان استفاده ي كاربردي از قرآن كريم را جهت بهتر زيستن مد نظر قرار داد.
اين كتاب هزار صفحه يي كه توسط انتشارات بين الملل سازمان تبليغات اسلامي به چاپ خواهد رسيد قرار است در بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي قرآن رو نمايي شود.
ويژگي هاي كتاب از خدا بپرس
– اين كتاب داراي دو عنوان است عنوان فارسي و عنوان انگليسي
– طرح روي جلد (دوتا روجلد هم فارسي و هم انگليسي)
– وجود سه زبان عربي، ترجمه فارسي و انگليسي در هرصفحه به صورتي جذاب
– بدون وضو هم مي توان اين كتاب را مطالعه نمود.
– ويرايش صحيحي از ترجمه انگليسي قرآن را داراست.
– ترجمه ي فارسي آن برگرفته از ترجمه ي استاد ابوالفضل بهرام پور است.
– داراي معني عناوين سوره ها به فارسي و انگليسي است.
– 48 عنوان تاريخي- 10 عنوان اقتصادي- 35 عنوان سياسي- 53 عنوان فرهنگي- 47 عنوان علمي- 25 عنوان حقوقي- 9 عنوان اخروي كه در نهايت 227 عنوان
– حدود 2 سال از ابتداي طرح تحقيقي

دیدگاه کاربران
  • شیوا عباسی 18 آبان 1393

    دوست دارم تربیت فرزندانم بر اساس قران باشد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *