0
021284284

آموزش طراحی محصول دیجیتال: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی طراحی محصول دیجیتال

طراحی محصول همان تبدیل یک ایده ذهنی به یک محصول جهت ارائه به مشتری می باشد. مرحله اول برای طراحی محصول، یک ایده ساده ذهنی میباشد که بعد از بررسی، تحلیل و پالایش دقیق تبدیل به یک محصول موفق برای ارائه به مشتری خواهد شد. علاوه بر تسلط داشتن به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری، برای طراحی محصول دیجیتال به توانایی آنالیز کسب‌وکار و اطلاعات در حوزه مدیریت و بازاریابی محصول نیاز پیدا خواهید کرد. دانشی که در دوره طراحی محصول دیجیتال به دست خواهید آورد.

به بیان ساده و واضح، محصول دیجیتال هر محصولی است که در یک قالب نامشهود مانند یک فایل وجود دارد که می‌توان آن را دانلود، پخش و یا در رسانه‌ها فیزیکی ترجمه کرد( مانند کتاب الکترونیکی.)

مزایای فروش محصول دیجیتال آن است که نیازی به تضمین کیفیت و بیمه محصولات، در هنگام فروش فایل ندارید.

دوره اموزش مجازی طراحی محصول دیجیتال برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک طراحی محصول دیجیتال را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی طراحی محصول دیجیتال : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی طراحی محصول دیجیتال و اخذ مدرک معتبر طراحی محصول دیجیتال را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

تعریف محصول دیجیتال:

کالا و یا محصولی که نامشهود است کالا یا محصول دیجیتال نام می‌گیرد. کالاهای دیجیتال مانند وبینار، نرم افزارهای آموزشی، اپلیکیشن‌های موبایل، قالب سایت، فونت، طرح گرافیک، طرح‌های لایه باز و… را می‌توان بخشی از کالاهای دیجیتال به حساب آورد. پس به طور کلی کالاهای دیجیتال به کالاهای نامشهود اطلاق می‌گردد و ماهیت آن‌ها باعث می‌شود در شبکه، آن‌ها را دانلود کرد. مالکیت و مسائل حقوقی در این کالاها به عنوان حق کپی رایت شناخته می‌شود. به عبارتی مالک حقوقی یک کالای دیجیتال شخصی است که اقدام به خلق آن فایل می‌کند و اجازه حق استفاده از آن کالا را به گروه و اشخاص مورد نظر خود طبق شرایط و مقررات خود خواهد داد. کالای دیجیتال حاصل تجربه و دانش و آگاهی متولی کالا است و بنابر رضایت او دیگران حق استفاده از آن را خواهند داشت.

چه چیزی محصول دیجیتال نیست؟

هر محصول از چند فیچر(Feature یا ویژگی) اصلی تشکیل می‌شود، اما فیچر محصول نیست. هر فیچر ارزشی را به محصول اضافه می‌کند، اما ارزش آن به تنهایی به مشتری و کسب و کار قابل ارائه نیست و باید در کنار چند فیچر دیگر بنشیند تا ارزش آن انتقال‌پذیر باشد. یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید: آیا جستجو بین کالاها، بدون داشتن صفحه‌های توضیحات کالا یا قابلیت اضافه کردن کالا به سبد و در نهایت خرید آن‌، به درد کسی می‌خورد؟

محصول دیجیتال می‌تواند صورت‌های مختلفی داشته باشد: وبسایت، اپلیکیشن، پلاگین روی یک اپلیکیشن دیگر یا هر صورت دیگری. اما این صورت‌ها محصول نیستند. محصول آن هسته‌‌ی ارزشمندی است شامل فیچرهای مختلف، که مسئله‌ای از مشتری حل می‌کند و صورت‌های مختلف محصول، تنها روش‌های مختلفی برای انتقال این ارزش تولید شده به مشتری هستند. پس اگر وبسایت یا اپلیکیشنی دارید که هیچ مسئله‌ای را حل نمی‌کند، در واقع هیچ محصولی ندارید!

با استفاده از محصول، تجربه‌ای از آن برای کاربر شکل می‌گیرد، اما تجربه‌ی کاربری محصول نیست. طراحی یک تجربه‌ی کاربری خوب، به ارزش پیشنهادی و فیچرهایی که طراحی کرده‌اید جان می‌بخشد و آن را برای مشتری قابل لمس می‌کند، اما به تنهایی برای او خلق ارزش نمی‌کند. چند اپلیکیشن زیبا، سریع و آسان در استفاده می‌شناسید که بعد از ۱۰ دقیقه امتحان کردن، یک گوشه رهایش کرده‌اید و مدت هاست از آن استفاده نمی‌کنید؟

مزایای کالای دیجیتال در تجارت الکترونیک:

همان‌طور که در ابتدا اشاره گردید ماهیت کالای دیجیتال منجر گردیده تا این کالاها به سادگی در شبکه قابل دانلود باشند. به راحتی و با استفاده از چند کلیک ساده می‌توان پول این محصولات را پرداخت کرده و در حداقل زمان ممکن و بدون هیچ گونه زحمتی از آن‌ها استفاده کرد. از مزایای دیگر این کالاها این است که این کالاها نیاز به هیچ گونه انبار فیزیکی جهت نگهداری ندارند و نیازی به انبار گردانی نیز ندارند در نتیجه هزینه نگهداری آن‌ها تقلیل خواهد یافت. کالای دیجیتال به دلیل ماهیت دیجیتالی آن فاسد نمی‌شود و تمامی مسائل گفته شده از مزایای این گونه کالاها محسوب می شوند.

 

معایب کالای دیجیتال در تجارت الکترونیک:

در مقابل مزایای کالای دیجیتال، آن‌ها دارای معایبی نیز می‌باشند. از معایب کالاهای دیجیتال می‌توان به کپی برداری راحت، قروش مجدد کالا توسط خریدار قبلی، انتشار کالا بدون اجازه و رضایت مالک از معایب این گونه کالاها محسوب می‌شود. مصرف کنندگان کالای دیجیتال و اشخاصی که نیاز به این کالاها دارند همواره ترجیح می‌دهند محصولی را که دارای پشتیبانی است خریداری نمایند. زیرا اینگونه کالاها در صورتی که از آن ها پشتیبانی نشود به زودی کارایی خود را از دست خواهند داد. یا خریداران فایل صوتی یک خواننده که همواره طرفداران آن خواننده با خرید فایل صوتی خواننده محبوبشان از خواننده محبوبشان پشتیبانی خواهند کرد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *