0
021284284

درباره ي رشته موسيقي

دپارتمان آموزش مجازی شرکت جهت علاقه مندان به این دوره ی آموزشی توضیحاتی در این رابطه ارائه داده است. جهت ثبت نام در این دوره کوتاه مدت آموزشی و دریافت گواهینامه آموزشی معتبر در این زمینه به قسمت ( ثبت نام دوره ) مراجعه فرمائید. ( در نظر داشته باشيد احتمال دارد بر طبق نظر استاد مربوطه سرفصل ها  و يا محتواي دوره ها با آنچه در اين صفحه به صورت كلي شرح داده شده است متفاوت باشد.)
 رشته موسيقي
تناسب روح آدمی برای پذیرش سخن، حسن سلوک و رفتار، همراهی نظم و نثر، شعر و ادبیات یا سایر فعالیت های اجتماعی، هنری و فرهنگی با موسیقی آنقدر موزون و هماهنگ است که گوئی اگر انسان نبود موسیقی خلق نمی شد.
موسیقی لطافت خود را وامدار ابزارالات برقی و پیشرفته نمیداند صدای موزون و هم آهنگ پرندگان و ریزش و خروش آب رودخانه ها و موج دریاها و بسیاری از عناصر طبیعی بسیاربسیار در این زمینه تاثیر گذار بوده است .
دراین رشته ذوق هنری وجوهره وجودی انسان ها می تواند حرف اول را بزند و در هنرستان در سه گرایش نوازندگی ساز ایرانی، مبانی آهنگ سازی و نوازندگی ساز جهانی می توانید به عنوان هنرجو پدیرفته شوید. هنرجویان در طی دوران تحصیل با مبانی فیزیک صوت و آزمایشگاه، مبانی نظری و ساختارموسیقی ایرانی، تاریخ و ساختارموسیقی جهانی، سازشناسی ایران و جهان، هماهنگی عمومی و تخصصی، همراهی سازبا آواز ایرانی سرایش و تربیت شنوائی، پیانو عمومی- ساز دوم، آواز گروهی گروه نوازی. ارکستر موسیقی ملی/ جهانی، سازتخصصی ایرانی/ جهانی و آشنائی با شعر آشنا می شوند.
يك نكته مهم : چون دروس تخصصي رشته موسيقي از سوم راهنمايي و سال اول دبيرستان شروع مي شود لذا داوطلبان بايد از سال اول راهنمايي و گاها از اول راهنمايي به اين رشته وارد شوند و تعداد هنرستانهاي اين رشته محدود است
 چگونه مي توان به هنرستان موسيقي رفت
هنرستان موسیقی از سال اول راهنمایی شروع و پایان آن سوم دبیرستان می باشد که مجموعا 6 سال است و در آن دروس تخصصی آموزش داده می شود و هنرجو را عملا برای ورود به بازار کار آماده می کند.
هنرستان موسیقی دختران به عنوان  تنها هنرستان در تمام ایران خواستاران بسیار زیادی دارد و ورود به آن نیاز به شرایط خاصی دارد. قبل از ورود به دوره راهنمایی، دوره دو ماهه شامل دروس سلفژ و تئوری موسیقی تدریس می شود و داوطلبان پس از گذراندن این دوره باضافه ساز تخصصی خود که تمرین کرده اند، در پایان دوره آزمونی را می گذرانند و با تشخیص استادان در مورد درست بودن نوع ساز تخصصی به هنرستان راه می یابند
اطلاعيه ثبت نام هنرستان موسيقي سال 90-89
هنرستان موسیقی هرساله از میان علاقه مندان هنرموسیقی، تعداد محدودی هنرجو را ازطریق آزمون ها و دوره های خاص می پذیرد که در سال جاری پیش ثبت نام هنرجویان برای سال تحصیلی 90-89 از 15 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت. اسماعیلی در مورد شرایط ثبت نام گفت: پذیرش هنرجو دراین هنرستان تنها از میان متقاضیانی است که در خرداد ماه 89 درمقطع پنجم ابتدایی و با معدل 19 به بالا و نمره انضباط 20 فارغ التحصیل می شوند و هیچ پذیرشی در مقاطع دیگر تحصیلی ندارد. مدیر هنرستان موسیقی افزود: از متقاضیان واجد شرایط، آزمون استعدادیابی شامل سنجش شنوایی موسیقی،سنجش ریتم و توان جسمی توسط شورای فنی هنرستان بعمل می آید. سپس برای افراد پذیرفته شده در آزمون، دوره ای به مدت 8 جلسه برای دروس آشنایی با تئوری موسیقی، سلفژ و سازشناسی برگزارمی شود و پس از آن آزمون نهایی بعمل آمده و افرادی که نمره قبولی را اخذ نمایند جهت تحصیل در هنرستان پذیرفته شده و برای تعیین ساز به شورای فنی هنرستان معرفی می گردند. وی در پایان یادآور شد: برای متقاضیان ،ضرورتی نسبت به آشنایی و شناخت قبلی با موسیقی وجود ندارد و پس از پذیرفته شدن ، از سطح ابتدایی شروع به فراگیری می نمایند. ضمنا تحصیل در رشته موسیقی برای اخذ دیپلم نیاز به 6 سال تحصیل در دو مقطع 3 ساله راهنمایی و متوسطه دارد و همچنین امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان موسیقی در دوره های عالی(کاردانی و کارشناسی) وجود دارد.
صنعت و بازار كار
زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
مربی آموزشی سازهای ایرانی و جهانی
فعالیت در کارگاه ساز سازی و ارزیاب ساز
مربی آموزشی پیانو
فعالیت در استودیو های ضبط موسیقی
برنامه ریز و اجرا کننده ی موسیقی فیلم
آفرینش سرود ها و آهنگ ها
آهنگ سازی
فعالیت در گروه کر به عنوان خواننده آواز گروهی
اجرای ارکستر موسیقی به عنوان نوازنده یا سرپرست گروه
برنامه ریز و اجرا کننده ی صحنه های موسیقی ( تئاتر و نمایش )
و…….
آينده علمي اين رشته :هنر جويان اين رشته مي توانند در دوره هاي كارداني  آموزشکده های فنی –كارشنـــــاســي و كارشناسي ارشد دانشگا ههاي ايران  و دكترا در دانشــگا ههاي  خارج كشور  در گروه هنر رشته هاي موسيقي به ادامه تحصيل بپردازند.
 آينده شغلي اين رشته‌:براي كساني كه مهارتهاي لازم را در بخش هــاي مختلف اين رشه بدست آورند بــــازار گار خوب و مطلوبي در شهرهاي بزرگ كشور وجود دارد بايد علاقه مندان توجه داشته باشند براي موفقيت در اين رشته به روابط اجتماعي قوي و داشتن استعداد هنري و پشتكار و صبر و حوصله نياز است . كساني كه تحت تاثير شهرت ستاره هاي موسيقي به اين رشته علاقه مند مي شوند بهتر است قبل از ورود به اين  رشته با مشاوران و دست اندر كاران اين رشته مشورت نمايند . اگر شخص بتواند در آينده به شهرت برسد آينده شغلي موفقي خواهد داشت استخدام در اين رشته در راديو وتلويزيون  ،اداره ارشاد ، آموزش و پرورش ، آموزش عالي  انجام مي پذيرد.

دیدگاه کاربران
  • Mani 4 دی 1400

    سلام من می‌خواهم خواننده شوم باید چیکار کنم آیا میتونم برم هنرستان موسیقی یا خیر کلاس نهم هستم و صدای عالی هم دارم اگه جواب بدین ممنون میشم

  • Abolfazl Zamanpour 21 دی 1400

    سلام
    من کلاس نهم هستم و شش سال به طور حرفه ای گیتار می زنم ، و آینده ی خودم رو در موسیقی می بینم
    میخواستم دو تا سوال بپرسم
    اول اینکه معدل این رشته چند باید باشه ؟
    دوم اینکه می توانم در هنرستان ثبت نام کنم؟

  • سعید 4 فروردین 1403

    داداش بیا این شمارمه پی تیم گیتار زنم خواستی بزنگ۰۹۰۳۶۳۸۷۸۸۱

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *