0
021284284

آموزش مدیریت کسب و کار DBA

این مقاله آموزشی جهت آشنایی  دانشجویان  آموزش مجازی در رابطه با  مدیریت کسب و کار  ارائه گردیده است، امیدوار است کلاس های مجازی، آموزش های از راه دور، مقالات آموزشی، کتاب های معرفی شده و کلیه ی فعالیت های خدماتی ما برای شما عزیزان مفید واقع گردد.
 مدیریت  (DBA)
 علم مدیریت بعنوان راهکار اساسی برتری سازمانها مدتهاست که مد نظر صاحبان صنعت و تجارت قرار گرفته است . البته بدیهی است که برای  در اختیار داشتن ابزارهای عملی برای ارزش آفرینی در سازمانها علم مدیریت به تنهایی راه گشا نخواهد بود و این نقطه تولدDBA می باشد. DBAمخفف عبارت Doctor of Business Administration  مدیریت حرفه ای کسب و کار و به منظور افزایش توانایی حرفه ای مدیران اجرایی عالی رتبه طراحی شده است. در این دوره بیش از مباحث نظری به موارد رفع  چالشهای مدیران و ارائه راهکارها می پردازد و بر روی ویژگی های فردی و آماده نمودن فرد به عنوان یک برند شخصی قدرتمند برنامه ریزی می کند.
DBA چیست؟
DBA برابری آکادمیک PhD  می باشد و به منظور افزایش توانایی حرفه ای مدیران اجرایی عالی رتبه طراحی شده است. عمده فعالیت دانشجویان DBA براساس تحقیق و پژوهش های کاربردی در حوزه کاری و سازمانی مشاغلشان می باشد. به همین منظور دانشگاه لندن به منظور ارتقای سطح دانش وافزایش قابلیت های مدیران ارشد و مدیران اجرایی اقدام به برگزاری دوره های دکترای مدیریت  کسب وکار DBA جهت توسعه تمرینهای مهارتی و تخصصی فرد، نموده است.
دکترای  مدیریت راهبردی کسب و کار(DBA)
دنیای مدیریت و کسب و کار درمعرض تغییرات سریع قرار دارد. مدیران ارشد به منظور سازگاری ثمربخش و رقابت پذیری در بازار می بایست  علاوه بر تجارب مدیریتی، به دانش کاربردی و مهارتی در حوزه مدیریت نیز مجهز گردند. آماده نمودن مدیرانی با انگیزه و جویای موفقیت در  سمت های مدیریتی ارشد از اهداف دوره DBA می باشد.
مباحثی که  تدریس می گردد:
اصول مدیریت حرفه ای:(مطالعات پیشرفته در مدیریت)
تقسیم کار- اختیار و مسئولیت – انضباط – وحدت فرماندهی- تبعیت منافع فرد از منافع عمومی- تمرکز- انتظام سازمانی- ثبات و دوام خدمت کارکنان- وحدت دستور – سلسله مراتب – نوآوری- تقویت مبانی کار جمعی و گروهی- استخراج اصول مبتنی بر افکار و اندیشه ها. دانشپذیران طی این دوره با این فرایندها  آشنا خواهند شد.
رفتارسازمانی و منابع انسانی پیشرفته:
بهبود کیفیت و بازدهی (مدیریت کیفیت جامع)- بهبود مهارت پرسنل و کارکنان – گوناگونی نیروی کار و انتخاب و انتصاب نیروی مناسب – واکنش در برابر جهانی شدن – آمادگی تفویض اختیار – نوآوری و ایجاد تغییر- تغییرات سرسام آور و نقش آن در منابع انسانی- ایجاد زمینه وفاداری کارکنان-  بررسی نیروی کار دوگانه – ارزیابی بهبود رفتار کارکنان از نظر اخلاقی
رفتارسازمانی و منابع انسانی پیشرفته:
بهبود کیفیت و بازدهی (مدیریت کیفیت جامع)- بهبود مهارت پرسنل و کارکنان – گوناگونی نیروی کار و انتخاب و انتصاب نیروی مناسب – واکنش در برابر جهانی شدن – آمادگی تفویض اختیار – نوآوری و ایجاد تغییر- تغییرات سرسام آور و نقش آن در منابع انسانی- ایجاد زمینه وفاداری کارکنان-  بررسی نیروی کار دوگانه – ارزیابی بهبود رفتار کارکنان از نظر اخلاقی
دانش و مهارتهای نوین رهبری در سازمان: (توسعه کسب وکار و تصمیم گیری)
استفاده از دانش فنی-  ارائه مدل مدیریتی طراحی شده خاص سازمان – نوع عرضه – درک مشتری – تشویق برای ابداعات و خلاقیت های شخصی – شفاف سازی اهداف برای کارکنان و سرپرستان از مباحثی است که دانشپذیران طی این دوره با آن آشنا می شوند.
مدیریت مالی و سرمایه گذاری پیشرفته:
دانشپذیران با گذراندن این دوره کاربردی در موقعیتهای مالی، مهارت آنالیز و ارزیابی های مالی، مدیریت ریسک، مقدمات سرمایه گذاری و تصمیم گیرهای مالی در دنیای تجارت و همچنین آشنایی با مارکتهای مالی وکارآفرینی را خواهند آموخت که شامل: مدیریت سازمانهای مالی، تئوری اقتصادی و مالی، امور مالی بین المللی، امور مالی و بانکداری، تئوری در دارایی، بازارهای مالی وسرمایه گذاری، مدیریت زنجیره تأمین و عملیات می باشد.
مدیریت استراتژیک پیشرفته:
برنامه‌ریزی استراتژیک عوامل اساسی خطرآفرین محیطی را تحلیل می‌کند و برای رسیدن به هدف از کوتاه‌ترین راه ممکن، راه‌ حل‌های مناسب ارایه می‌دهد. به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی استراتژیک فرآیند تعیین اهداف سازمان و تصمیم‌گیری درباره‌ی طرح‌های جامع عملیاتی و اجرایی برای تحقق آن اهداف است. به عقیده بعضی از اندیشمندان برنامه‌ریزی استراتژیک بیان‌گر قدرت خلاقیت مدیران و ساختن آینده است. به عبارت دیگر، مدیران از طریق برنامه‌ریزی استراتژیک آینده‌سازی می‌کنند. به کار بردن برنامه‌ریزی استراتژیک، نیازمند همراهی سایر بخش‌ها هم‌چون R&D ،   MIS و توسعه‌ی منابع انسانی است که خود تحولی در بهبود و توسعه‌ی سازمان به شمار می‌آید.
آینده پژوهی و مدیریت راهبردی:
مفهوم آینده پژوهی و مدیریت راهبردی هر دو دربارۀ شناسایی پیچیدگی ها و پویایی های برخاسته از محیط های سازمانی و نیازمندی های مدیران برای تصمیم گیری در چنین محیطی بحث می کنند که این مباحث شامل: تنظیم سند چشم انداز- ارائه برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت بر اجرای سند راهبردی برای هر دوره – اصول و شیوه های کوتاه کردن مسیر و تقسیم وضایف – اعلام برنامه های هر واحد و کنترل و نظارت و در نهایت اجرای سند مربوطه می باشد.
خلاقیت و تغییر:    
ایجاد خلاقیت در افراد ( تفکر خلاق)- آموزش ویادگیری مهارتهای فردی در کسب و کار – درک و ارائه تعریف مناسب از پیشامدهای قابل انتظار  ( تغییر نگرش و نگاهی متفاوت به تفکر عمومی)- تبدیل اشتباهات رایج در کسب و کار به فرصت هایی برای یادگیری ( توسعه تجربه کاری از محیط )- رشد و پرورش عقاید و درک مسائل غیرمنتظره و پیش بینی نشده ،(حوادث غیر مترقبه و بدون برنامه ریزی )- ارائه راهکار و ایده نوین درنتیجه توان تحلیل ، اجرا پروژه و به ثمر رساندن ایده (بالابردن اعتماد بنفس و توان اجرایی ) و همچنین دراین دوره درمی یابیم که لازمۀ تغییر مدیریت مؤثر، مطالعه و ارزیابی مکرر و مستمر اثرات تغییر و همچنین مدیریت خواسته های اعضاء سازمان و توانایی سازگاری آن ها با موج تغییر است.
ارتباطات:
ارتباطات اجتماعی و سخنرانی در اجتماعات ( قدرت توجیح – روش های نوین سخنرانی در جمع ) – ارتباطات آسیب پذیری وضعیت های اضطراری- ارتباط مدیریتی ارتباطات سیاسی در صحنه ی مبارزات انتخاباتی -ارتباطات بین فرهنگی – مسئولیت های اجتماعی سازمانی، استراتژی های ارتباطات – استراتژی وسایل ارتباط جمعی، برنامه ریزی و قوانین رسانه- مدیریت تبادلهای فرهنگی – تکنولوژی ارتباطات و ارتباطات جمعی

دیدگاه کاربران
  • kamran 9 آذر 1393

    سلام. من طراح و معمار هستم. خیلی دوست دارم که با یادگیری این مباحث به خودم و کارم کمک کنم که البته 100% هم موفق خواهم شد.
    با تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *