0
021284284

کی مشتریان حاضرند پول بیشتری بدهند؟

این مقاله آموزشی جهت آشنایی  دانشجویان  آموزش مجازی در رابطه  با مشتریان  گردیده است، امیدوار است کلاس های مجازی، آموزش های از راه دور، مقالات آموزشی، کتاب های معرفی شده و کلیه ی فعالیت های خدماتی ما برای شما عزیزان مفید واقع گردد.

مشتریان همیشه می‌خواهند تا جایی که ممکن است پول کمتری بدهند، درست است؟ نه همیشه هم این‌طور نیست. مشتریان اغلب با کمال میل حاضرند برای یک محصول پول بیشتری بپردازند حتی اگر بتوانند محصولی با کارکرد مشابه (یا حتی یکسان) را از جای دیگر ارزان‌تر تهیه کنند. دلیل چنین کاری می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
۱) خریدن محصول شما آسان‌تر است.
مشتریان از سر و کله زدن با رویه‌های خرید و پرداخت پیچیده نفرت دارند. مشتریان معمولاً حاضرند کمی بیشتر پول بدهند اگر بتوانید فرایند خریدتان را در مقایسه با دیگران ساده‌تر کنید.
۲) محصولتان سریع‌تر تحویل داده می‌شود.
مشتریان می‌خواهند نیازشان بلافاصله پاسخ داده شده شود، به خصوص زمانی که مجبورند پول بپردازند. اگر بتوانید خواسته‌های مشتریانتان را نسبت به رقبا سریع‌تر پاسخ دهید، آن‌ها معمولاً حاضر خواهند بود مبلغ بیشتری بپردازند.
۳) محصول شما یک مشخصه منحصربه‌فرد دارد.
مشتریان گاهی مسحور یک مشخصه خاص می‌شوند حتی اگر چندان کاربردی برایشان نداشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است حاضر باشید برای گوشی با انواع مشخصه‌های ریز و درشت پول بیشتری بدهید اما حتی یک بار هم از برخی از این مشخصه‌ها استفاده نکنید.
۴) محصول شما به مشتری اعتبار می‌دهد.
مصرف‌کنندگان کالاهای لوکس پر زرق‌وبرق و برند را می‌خرند زیرا که باعث می‌شود ثروتمند به نظر برسند یا احساس ثروتمند بودن بکنند. چنین رویکردی در تمام دنیای کسب‌وکار وجود دارد و مشتریان حاضرند یک محصول برند را با همان کارکرد یک محصول غیربرند گران‌تر بخرند.
۵) هزینه مالکیت محصول شما پایین است.
فقط مسئله قیمت محصول نیست… بلکه زمان و هزینه‌ای که پس از خرید صرف می‌کنید هم مهم است. برای مثال، یک آیپد قیمت بیشتری نسبت به یک نت‌بوک ویندوز دارد اما تعمیر و نگهداری آن کمتر است که بنابراین در درازمدت ارزان‌تر تمام خواهد شد.
۶) واحد خدمات مشتری شما برخورد دوستانه‌تری دارند.
شرکت‌ها شدت عصبانیت (و حتی نفرت) خریداران را هنگام مواجهه با خدمات مشتری افتضاح دست کم می‌گیرند. در مقابل، مشتریان پول بیشتری خواهند پرداخت اگر بدانند به مشکلاتشان با سرعت و روی باز رسیدگی می‌شود.
۷) اختلاف قیمت در حدی نیست که ارزش توجه داشته باشد.
مشتریان به خرید یک محصول گران‌تر ادامه می‌دهند اگر اختلاف بین قیمت شما و رقبا آن قدر زیاد نباشد که توجه آن‌ها را جلب کند. هنگامی که افراد می‌خواهند یک ماهی بزرگ را سرخ کنند قیمت نمک چندان برایشان مهم نیست.
۸) مشتری از شما شخصاً خوشش می‌آید.
مشتریان انسان هستند و انسان‌ها ترجیح می‌دهند با دوستان خود کار کنند. این یکی از دلایلی است که اهمیت توسعه روابط دوستانه با مشتری را نشان می‌دهد؛ این کار حائلی ایجاد می‌کند که به ضرر رقبا تمام می‌شود.
۹) مشتری از شما چیز دیگری می‌خواهد.
یک مشتری عموماً پول بیشتری برای محصول شما می‌دهد اگر به دنبال کاری در شرکت شما باشد یا بخواهد به شبکه کاری شما دسترسی پیدا کند یا به دنبال چیزی فراتر از روابط صرفاً کاری باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *