0
021284284

آموزش کاربرد رایانه و اینترنت در محیط کار Computer and Internet use in the workplace E-learning

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات، میزان آشنایی با کارایی رایانه یکی از مهمترین معیارهای سنجش توانایی جهت استخدام به شمار می رود. ما با ۱۴ سال سابقه در زمینه آموزش مجازی تمام تلاش خود را می کنیم تا با استفاده تجارب خود محتوایی با کیفیت را از منابع روز دنیا  برای شما همران گردآوری کنیم تا بتوانید در کمترین زمان و صرف کمترین هزینه به ارتقاء کسب و کار خود بپردازید

کلمه internet (با حروف کوچک) قبلاً به معنای “حرکات پیوسته” به عنوان یک فعل یا یک صفت به کار برده می‌شد اما بعدها که شبکه اینترنت بوجود آمد، کلمه Internetwork بر روی آن نام گذاری شد. این کلمه از دو بخش Inter و Network تشکیل شده است همانطور که می‌دانید پیشوند Inter معمولاً به معنای “بین” مورد استفاده قرار می‌گیرد مثل International (بین المللی). از ترکیب این دو کلمه Internetwork به معنای “بین شبکه‌ای” بوجود می‌آید. این کلمه بعدها بصورت کوتاه شده به Internet تغییر داده شد. از نام‌های دیگر اینترنت می‌توان به The Net و The Internet اشاره کرد.

 

به‌طورکلی کامپیوتر وسیله‌ای است که اطلاعات خام را از ما می‌گیرد و به اطلاعات پردازش‌شده و قابل‌فهم برای ما تبدیل می‌کند. مثلاً زمانی که ما در حال تایپ کردن یک متن در کامپیوتر هستیم، اطلاعات توسط کیبورد به کامپیوتر فرستاده‌شده و نتیجه از طریق مانیتور به ما نمایش داده می‌شود.کامپیوترها قابلیت پردازش بالایی دارند و می‌توانند در چند هزارم ثانیه محاسبات ریاضی بسیار بالایی انجام دهند.

اگر تا به حال با رایانه کار نکرده باشید، در شناخت کاربرد رایانه دچار مشکل هستید. اما نگران نباشید کم کم که به سمت آشنایی با این وسیلۀ قدرتمند گام برداشتید، خواهید دید که دیدتان چه قدر بازتر گشته است. آن وقت است که می‌فهمید زندگی بدون رایانه یعنی چه!

نقش رایانه در رشد صنایع شگفت‌انگیز بوده است. به دلیل ساده‌سازی پردازش‌هایی که باید ماه‌ها و بلکه سالیان متوالی انجام می‌شد، روز به روز به این رشد افزوده می‌گردد. از خودروسازی، صنایع هوا فضا، انرژی‌های نو و ساخت تجهیزات نظامی گرفته تا صنایع نانو که در حال پیشرفت شگرفی هستند، همه با کمک رایانه بوده که توانستند به اینجا برسند.

از آنجایی که رایانه‌ها برای زندگی روزمرۀ آدم‌ها حرف برای گفتن زیاد دارند، جای پای خود را در خانه‌ها و حتی جیب افراد محکم کردند. در حال حاضر شما جایی را نمی‌توانید بیابید که حداقل یک رایانه وجود نداشته باشد. شاید برای کاربران عادی رایانه، این دید از کاربرد رایانه جذابیت بیشتری داشته باشد. از برقراری ارتباط بین آنها گرفته تا ساخت تصاویر و فیلم‌های جالب همگی از جمله کارهایی است که هر کاربر رایانه می‌تواند انجام دهد.

بدین منظور، نرم افزارهای رایانه‌ای کار را بسیار ساده کردند. شما با درک ابزارهای موجود در یک نرم‌افزار به راحتی می‌توانید با آن کار کرده و به هدف مد نظرتان برسید. از یک خانه‌دار گرفته تا دانشجو و کارمند، همه می‌توانند برای تسهیل فعالیت‌های خود از رایانه استفاده کنند. چون نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای هر کاری یک راه‌کار بسیار خوب در چنته دارند. این نرم‌افزارها روز به روز در حال توسعه هستند و حتی به تعداد آنها افزوده می‌شود و باعث می‌شود رایانه هر روز جای پای خود را در زندگی ما محکم‌تر کند.

به هر حال، با توجه به اهمیت این وسیله به نظر می‌رسد هر کسی باید بتواند از آن برای مقاصد خود بهره‌برداری کند. فرق ندارد شما در چه لباسی هستید یا چه شغلی دارید. مهم این است که برای پیشرفت بیشتر در کار خود به دانش کار با رایانه نیاز دارید و این مورد جز با درک کامل کاربرد رایانه محقق نخواهد شد.

استفاده از اینترنت مزایای زیادی از جمله دستیابی به اطلاعات به همراه دارد. به‌علاوه، اینترنت به مردم این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و به‌سرعت ارتباط برقرار کنند.

همانطور که گفتیم از مهم‌ترین مزایای اینترنت، قابلیت دسترسی به منبع جهانی اطلاعات است. کاربران قادرند به جستجوی منابع بپردازند و نتایجی معتبر از منابع جاری و قدیمی به زبان‌های گوناگون و حتی از طریق گوشی‌های همراهشان استخراج کنند. اینترنت امکان دسترسی آسان و سریع را ایجاد کرده است. در مقایسه با استفاده از منابع چاپی گوناگون، کاربران برای جستجو از طریق اینترنت به میزان زیادی در زمان صرفه‌جویی می‌کنند.

یافتن منابع موردنیاز در کم‌ترین زمان، مزیتی عمده برای محققان و دانشجویان به‌حساب می‌آید. برای مثال، اینترنت به محققان این امکان را می‌دهد تا با جامعه ی جهانی ارتباط برقرار کنند، که درنتیجه منبع بزرگتری به‌جهت جامعه‌ی آماری برای مطالعاتشان در‌دسترس خواهد بود. به‌علاوه، قابلیت استفاده از اینترنت برای مطالعات طولانی، محققان را قادر می‌سازد که داده‌ها و اطلاعاتشان را با‌سرعت زیادی گردآوری کنند و صرف‌نظر از موقعیت مکانی و جغرافیایی افراد و موضوعات مورد‌مطالعه‌شان به اطلاعات موردنیازشان دسترسی پیدا کنند.

جدا از اهداف آکادمیک و تحقیقاتی، برقراری ارتباط از طریق چت و شبکه‌های اجتماعی به افراد کمک کرده‌است که به‌آسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بطور پیوسته از هم خبردار باشند. بر خلاف نامه که یک یا چندین روز طول می‌کشد تا به مقصد برسد، اینترنت این قابلیت را ایجاد کرده‌است که بلافاصله پیام‌ها بین افراد رد‌و‌بدل شود. همین‌طور امکان برقراری ارتباط ویدئویی که از طریق اینترنت امکان‌پذیر شده‌است نیز در زمینه‌ی حفظ روابط خانوادگی بسیار کمک کرده‌است. از نظر شغلی و حرفه‌ای نیز جایگزین بسیاری از سفرهای کاری شده‌است و با برقراری ویدئو کنفرانس باعث صرفه‌جویی‌های زیادی در هزینه و زمان شده‌است.

 

دسترسی به منابع بی شمار علمی و تخصصی و رفع اشکالات برنامه‌نویسی و سایر مسائل 

دسترسی به اطلاعات تجاری رقبا و مشتریان

  • بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی برای گسترش ارتباطات و به اشتراک گذاشتن 
  •  
  • تجربیات و بهره‌گیری از دانش صریح و ضمنی دیگران
  •  
  • ارتباط سریع و آسان با مشتریان و سایر افراد ( از طریق ایمیل و سرویس‌های Online )
  •  
  • تسهیل امور پشتیبانی نرم‌افزار به ویژه با استفاده از سیستم‌های Remote Desktop
unnamed file

آموزش مجازی کاربرد رایانه و اینترنت در محیط کار : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی کاربرد رایانه و اینترنت در محیط کار و اخذ مدرک معتبر کاربرد رایانه و اینترنت در محیط کار را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

کاربر رایانه در محیط کار از شایستگی های حوزه فناوری اطلاعات می باشد. از کارهای کاربر رایانه و اینترنت در محیط کار می توان بررسی مفاهیم پایه، اصطلاحات، کاربرد، اجرا و بررسی انواع رایانه ها، بررسی سخت افزار و نرم افزار بررسی حافظه اصلی و ریزپردازنده و انواع آن ها، دستگاه های ورودی و خروجی بکارگیری سیستم عامل ها، راه اندازی ویندوز ۷ و بررسی و سفارش سازی محیط دسک تاپ استفاده از امکانات start، مدیریت کردن سیستم عامل و بررسی نرم افزارهای اداری و مدیریت کردن فایلها و پوشه ها شامل قالب بندی و تنظیمات درج اشیا مختلف در سند، بکارگیری واژه پرداز و طراحی و ارسال نامه های الکترونیکی، پیاده سازی و طراحی نمودارها و جداول، اتصال به یک شبکه، ساخت شبکه های رایانه ای و مزایای کار با اینترنت، بررسی شبکه های رایانه ای، مزایا و انواع آن، اصطلاحات رایج شبکه ها و اشتراک گذاری و کار با پست الکترونیکی و جستجو اطلاعات در اینترنت را نام برد. کاربرد رایانه با اینترنت در محیط کار با تمامی مشاغل روز فناوری اطلاعات و روز مشاغل دیگر که با کامپیوتر کار می کنند ارتباط دارد.

bama step
vebblog
مقاله های کامپیوتر و اینترنت

وبلاگ نویسی

tarahi veb
مقاله های کامپیوتر و اینترنت

طراحی وب

[wp-rss-aggregator sources=”86016″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *