0
021284284

آموزش مهندس طراح سیستم های اوراکل: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مهندس طراح سیستم های اوراکل

مهندس طراح فرم در ORACLE یک مهندس کامپیوتر است که در تیمهای مهندسی کامپیوتر در مراکزIKT ، ICT ، IT در تیمهای Oracle Analyst/Programmers ،Oracle Technicians
،Oracle DBA ،Training Oracle Developers میتواند انجام وظیفه نماید. همچنین مهندس طراح فرم درORACLEکسی است که از عهده شناخت مفاهیم اولیه و اساسی، کار با موارد اولیه طراحی، فرمت بندی یک فرم ، انجامMultiple Block  Forms ، کار با Windows و Canvases، کار با Items، کار با Data Lists ، ….. بوسیله Form Applications، کار با تکنیکهای توسعه عمومی ……توسعه سیستم و کار با WEB Features برآید.

آموزش مجازی مهندس طراح سیستم های اوراکل : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مهندس طراح سیستم های اوراکل و اخذ مدرک معتبر مهندس طراح سیستم های اوراکل را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مهندس طراح سیستم های اوراکل

عاملی است که نه تنها با منابع داده خارجی ارتباط برقرار می کند، بلکه به تایید و بررسی صحت داده های فراهم شده نیز می پردازد.

مهندس پایگاه داده (Data Base Administrator یا DBA) با استفاده از نرم افزار به سازماندهی و نگهداری داده هایی مانند اطلاعات مالی، اطلاعات مشتریان، اطلاعات انبار و سایر اطلاعاتی که ارزش حفظ و طبقه بندی را دارند، می پردازد.

دوره آموزش مجازی مهندس طراح سیستم های اوراکل برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مهندس طراح سیستم های اوراکل را اخذ نمایید.

اوراکل چیست؟

اوراکل يک پايگاه داده ايي با ساختار قدرتمند و مفيد مي باشد. بعضي از اين ساختار از بهم پيوستن سطح هاي SQL است که يک سيستم مديريت ارتباطي پايگاه داده يا RDBMS گويند. اوراکل همانند بعضي از شرکتها ،استاندارد هاي صنعت بين المللي آمريکا (ANSI) اس کيو ال را که شامل اضافه کردن توابع مي باشد را قبول دارند. ساختار اوليه ذخيره داده در پايگاه اوراکل بر روي يک جدول قرار دارد، که اين جدول شامل ستونها و مشخصه ها مي باشد. به عبارتي اوراکل يک بانک اطلاعاتي است. سيستم مديريت بانک اطلاعاتي رابطه اي کارش نگهداري و جستجوي اطلاعات است که در اکثر محيط ها مانند سولاريس، لينوکس، يونيکس، مک سرو، اوپن وي ام اس و حتي ويندوز سرور کار مي کند.

کارشناس امنیت پایگاه داده کیست؟

شخصی که در شغل کارشناس امنیت پایگاه داده مشغول کار است کسی است که به اعمال سیاست ها و برنامه های امنیتی در بانک های اطلاعاتی می پردازد. به طور کلی متخصص امنیت دیتابیس در یک شرکت حافظ داده های سازمان در مقابل دسترسی و کاربرد غیرمجاز، افشاگری، تخریب و یا تغییر است.

مزایای استفاده از یک پایگاه داده :

۱. کاهش افزونگی داده ها
هر گونه ذخیره سازی مازاد اطلاعات و یا نگه داری چندین نسخه از اطلاعات افزونگی است
۲. امنیت
یکی از مهم ترین مسائل در پایگاه داده کنترل دسترسی به اطلاعات و حفاظت از اطلاعات در برابر دسترسی های غیر مجاز است
۳. جامعیت
جامعیت بر صحت عملیات، اعمال محدودیت و رعایت قواعد امنیتی در پایگاه داده دلالت دارد
۴. عدم ناسازگاری
ناسازگاری یعنی وجود اطلاعات فاقد اعتبار و صحت در بانک اطلاعاتی
۵. دسترسی همزمان
دسترسی همزمان قابلیت اتصال و فعالیت همزمان چندین کاربر

مسئولیت ها و وظایف کارشناس پایگاه داده:

1. شناسایی نیازهای کاربران برای ایجاد و مدیریت پایگاه داده – قاعدتا در بسیاری از پروژه های نرم افزاری یکی از ارکان اصلی پروژه، ایجاد و توسعه پایگاه داده متناسب با اهداف آن پروژه است و از مهمترین وظایف کارشناس پایگاه داده، ساخت و طراحی پایگاه داده متناسب با نیازهای اعلام شده از سوی کارفرما یا مدیر پروژه می باشد. به عنوان مثال پایگاه داده سازمان ثبت احوال کشور باید به گونه ای طراحی شود که بتوان تمامی اطلاعات شناسنامه ای و غیر شناسنامه ای افراد که مورد نظر مدیران این سازمان می باشد را در سیستم ثبت نموده و در زمان های مورد نیاز از آنها در گزارش ها استفاده کرد.

2. اطمینان از عملکرد (Performance) و کارایی (Efficiency) پایگاه داده – با توجه به اینکه متناسب با موضوع پایگاه داده و میزان کاربرد آن به طور لحظه ای یا روزانه، حجم قابل توجهی از اطلاعات در آن ثبت و یا از آن استخراج می شود (مثل اطلاعات ثبت شده در سیستم حسابداری یک شرکت خصوصی)، لذا بررسی مداوم آن به منظور جلوگیری از خطا و یا از دست رفتن اطلاعات از وظایف یک متخصص پایگاه داده است.

3. انجام اصلاحات لازم و مورد نیاز در ساختار پایگاه داده ها –  با توجه به اینکه نیاز افراد، شرکت ها و سازمان ها در طول زمان تغییر می کند و از سوی دیگر فناوری های نرم افزاری جدیدتری به بازار ارائه می شود، لذا نیاز است ساختار بانک های اطلاعاتی در طول زمان بروز شده تا نیاز کاربران را پوشش دهد.

4. حفظ پایگاه داده از نفوذ افراد غیر کاربر و هکرها و به روز کردن مداوم سطح دسترسی ها –  اگر شما از بانکداری اینترنتی برای انجام عملیات بانکی خود استفاده کرده باشید، حتما تاکنون متوجه شده اید که هر چند مدت یک بار باید کلمه عبور ورود به سایت بانک خود را تغییر دهید در غیر این صورت حساب شما غیر فعال خواهد شد. این عملیات در جهت اطمینان مدیر پایگاه داده بانک از دسترسی واقعی شما به حساب بانکی تان است و اینکه به دلیل تغییر مداوم کلمه عبور امکان هک کردن حساب شما توسط هکر ها کاهش یابد. در یک سیستم حسابداری نیز با چک کردن مداوم سطح دسترسی کاربران شرکت برای دسترسی به اطلاعات مالی، از ایجاد مشکل و خرابکاری احتمالی جلوگیری می شود.

5. گرفتن نسخه پشتیبان و ذخیره سازی مجدد داده برای جلوگیری از از دست دادن آنها –  یکی از روش های حفظ داده ها و اطلاعات موجود در پایگاه داده ،تهیه نسخه مشابه به عنوان نسخه پشتیبان و نگهداری آن در محلی دیگر است که در صورت نیاز و خراب شدن یا از دست رفتن پایگاه داده اصلی، امکان استفاده از آن میسر باشد.

[wp-rss-aggregator sources=”110864″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *