0
021284284

آموزش مدیر BI در فناوری اطلاعات – هوش تجاری: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مدیر BI در فناوری اطلاعات – هوش تجاری

این شایستگی مربوط به حوزه فناوری اطلاعات می باشد. مدیر BI در فناوری اطالعات (هوش تجاری) دارای شایستگی های کار با هوش تجاری ، کار با انبارهای داده ، تحلیل کسب و کار و بصریسازی دادهها ، داده کاوی، متن کاویی و وب کاوی ، مدیریت عملکرد کسب و کار و پیادهسازی شبکه های عصبی برای داده کاوی است. این شایستگی با مشاغلی نظیر راهبر پروژه های فناوری اطلاعات ؛ تحلیلگر سیستمهای اطلاعاتی و برنامه نویسان در ارتباط میباشد.
ایباما این دوره را به کلیه علاقمندان به هوش تجاری و فناوری اطلاعات پیشنهاد می نماید.

آموزش مجازی مدیر BI در فناوری اطلاعات – هوش تجاری : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مدیر BI در فناوری اطلاعات – هوش تجاری و اخذ مدرک معتبر مدیر BI در فناوری اطلاعات – هوش تجاری را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مدیر BI در فناوری اطلاعات – هوش تجاری

هوش تجاری «Business Intelligence» به دانشی گفته می شود، که حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات یک شرکت یا سازمان است.

هدف هوش تجاری، هدایت تصمیمات بهتر تجاری است که سازمان­ها را قادر به افزایش درآمد، بهبود بهره­ وری عملیاتی و کسب مزیت­های قابل رقابت نسبت به رقبای تجاری خود می­کند.

دوره آموزش مجازی مدیر BI در فناوری اطلاعات – هوش تجاری برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مدیر BI در فناوری اطلاعات – هوش تجاری را اخذ نمایید.

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری bi چیست؟ از مهم­ترین کاربردهای هوش تجاری استفاده سازمان­ های تجاری برای حمایت از تصمیمات تجاری اعم از تصمیمات استراتژیک ( راهبردی ) و تصمیمات عملیاتی است. تصمیمات استراتژیک شامل اولویت­ها، نقاط ضعف و قدرت نسبت به رقبا و اهداف و به طور کلی تعیین جهت حرکت سازمان در سطح گسترده است. تصمیمات اساسی عملیاتی شامل موقعیت­یابی یا قیمت­گذاری محصول می­باشد. در این خصوص می توانید هوش استراتژیک را مطالعه کنید.

در محیط چالش برانگیز امروز، دسترسی به اطلاعات و دانش مفید برای سازمان امری حیاتی است. تکنیک­ها و راه­ حل­های هوش تجاری به مدیران کمک می­کند تا وضعیت کسب و کار را درک کنند و همچنین ابزارهای هوش تجاری می­تواند نیازهای سازمان را به دانش اطلاعاتی پشتیبانی کند.

وقتی دیدگاه مدیر نسبت به داده های سازمان جامع باشد، می­تواند از تصمیمات اتخاذ شده اطمینان داشته باشد و مطمئن باشد که این تصمیمات سازمان را در محیط رقابتی نگه می­دارد و دسترسی به اهداف تعیین شده امکان­پذیر خواهدشد.

تاریخچه هوش تجاریم:

استفاده از هوش تجاری یا هوش کسب و کار، علم جدیدی نیست و نمونه اولیه آن به سالهای اولیه اختراع رایانه باز می گردد. هر چند در این سالها کامپیوتر ها به هوشمندی امروز نبودند، اما می توانستند در تجزیه و تحلیل داده ها کمک بزرگی انجام دهند.

هوش تجاری نخستین بار به صورت رسمی در سال 1989 توسط (هوارد درسنر از گروه گارتنر) معرفی شد. در آن زمان برای تعریف این عبارت اینگونه توضیح دادند که؛ هوش تجاری یک فلسفه مدیریتی و ابزاری برای کمک به سازمان ها است، که به کمک آن اطلاعات پالایش می شود و برای گرفتن تصمیمات مهم و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد هوش تجاری:

1- هوش کسب و کار:

یک کاربرد اصلی BI  تمرکز روی ارتباط مستقیم کسب و کار با مشتری است. مذاکره با مشتری مهارت مهمی است که بخش فروش هر سازمان باید آن را تقویت کند. گاهی اوقات برای مجاب کردن مشتریان بلقوه برای خرید محصول یا استفاده از خدمات سازمان نیاز به اطلاعاتی داریم که از طریق استفاده از تجزیه و تحلیل و هوشمندی کسب و کار، این فرآیند آسان­تر و قابل پیش­بینی­ تر خواهد شد. شناخت مشتری بر اساس این گزارشات به این معنی است که می­توان بهتر به مشتری خدمت رسانی کرد.

2- مصورسازی:

هوش تجاری از طیف وسیعی از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده استفاده می­کند که برای تجزیه و تحلیل و مدیریت داده ­های مربوط به عملیات تجاری شما طراحی شده ­اند. این داده­ ها، که به صورت مصور ارائه می­شود، به سازمان امکان می­دهد تا بر تدارکات، فروش، بهره ­وری و موارد دیگر نظارت کند. با ارائه داده ها در تصاویر بصری و درک آسان آن، سیستم­های هوش تجاری حتی کارمندانی با کمترین تجربه را قادر می­سازد تا از داده ها بینشی کاربردی بگیرند. تبدیل داده ­ها به قالب­های بصری برای پردازش شناختی بسیار مهم و قابل فهم­تر است.

3-ارائه گزارش­

یکی از کاربردهای مهم BI گزارش دادن است. گزارش­ دهی فرآیند سازماندهی داده ­ها و ارائه اطلاعات به صورت خلاصه­ ها با هدف نظارت بر عملکرد تجارت است. تجزیه و تحلیل فرآیند کاوش داده ­ها برای استخراج بینشی است که می­تواند برای بهبود شیوه ­های تجاری استفاده شود. اساساً، گزارش ­دهی، اطلاعات را به اطلاعات ساده تبدیل می­کند. ابزارهای تجزیه و تحلیل، داده­ ها را می­گیرد و آن­ها را به بینش عملی تبدیل می­کند. گزارش­ دهی به کاربران نشان می­دهد که چه تغییراتی اتفاق می­افتد و تجزیه و تحلیل، دلیل آن را توضیح می­دهد. ابزارهای هوش تجاری برای مدیریت داده ­های پویا ایده ­آل هستند.

4-مدیریت اجرایی

با استفاده از برنامه­ های BI، سازمان­ها می­توانند بر اساس بازه­ های زمانی از پیش تعریف شده یا قابل تنظیم، پیشرفت هدف را کنترل کنند. اهداف داده محور ممکن است شامل مهلت اتمام پروژه، زمان تحویل هدف یا اهداف فروش باشد. به عنوان مثال اگر می­خواهید به یک هدف فروش خاص برسید، سیستم BI شما می­تواند داده ­های ماه­های گذشته را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس عملکرد گذشته هدفی منطقی را برای هدف پیشنهاد کند.

چه کسب و کارهایی باید از هوش تجاری استفاده کنند؟

به طور کلی هر کسب و کاری که اطلاعات و داده های قابل اندازه گیری و مقایسه داشته باشد، می تواند از سیستم هوش تجاری استفاده کنند. انواع شرکت های تجاری، رستوران ها و فست فودها، شرکت های خدماتی، شرکت های آی تی، شرکت های مسافرتی و …

هیچ محدودیتی برای استفاده از هوش تجاری وجود ندارد، هر کسب و کاری که نیاز داشته باشد تا اطلاعات دقیقی نسبت به میزان سرمایه و سودش داشته باشد، می تواند از هوش کسب و کار BI استفاده کند.

مدیران هر کسب و کاری می توانند از این سیستم استفاده کنند و در نهایت با کمک داده های نهایی تمام زیر مجموعه های خود را بروزرسانی کنند. حتی شرکت های بزرگ می توانند اطلاعات را با سازمان های زیر مجموعه خود به اشتراک بگذارند. با کمک این سیستم یکپارچه، کارمندان به صورت فردی و تیمی می توانند، رفتارشان را اصلاح کرده تا مجموعه را بهینه تر کنند.

[wp-rss-aggregator sources=”113018″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *