0
021284284

معرفي كتاب حیات، حکمت و حکومت پیامبر اعظم (ص)

دپارتمان آموزش مجازي  و توسعه مطالعات شركت با رويكرد فرهنگ سازي كتاب و كتاب خواني اقدام به معرفي اين كتاب جهت آگاهي علاقه مندان به مطالعه ي آن از سر فصل ها و محتويات نموده است. از كاربران گرامي خواهشمند است در صورت مطالعه ي اين كتاب نظرات خود را جهت آگاهي مابقي اعضا از كفيت و مطالب آن در همين صفحه منتشر نمائيد.
ویراستار :
محمدباقر انصاری
♦ موضوع :
محمد (ص)، پیامبر اسلام، 23 قبل از هجرت – 11 ق
محمد(ص)، پیامبر اسلام، 53 قبل از هجرت – 11 ق. – سیاست و حکومت
سنت نبوی
♦ ناشران :
معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
♦ زبان کتاب : فارسی
♦ توضیح تکمیلی :
این کتاب که نوشته جمعی از نویسندگان است، قصد دارد با نگاهی جامع‌ به زندگی رسول خدا(ص) ضمن بررسی ابعاد مختلف شخصیت،‌ زندگی، سیره و حکومت پیامبر اکرم(ص) حکمت برخی اقدامات آن حضرت(ص) را بیان کند.
کتاب حیات، حکمت و حکومت پیامبر اعظم(ص) در 13 بخش مطالب متعددی را از زندگانی پیامبر(ص) بیان می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به فرازمندی حیات نبوی تا عهد مدنی،‌ پیامبر(ص) و قرآن، بررسی مقایسه‌ای گزارش‌های سیره نبوی با قرآن،‌ دگرگونی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر مکه تا عصر نبوی،‌ تحول ساخت شهری مدینه و پذیرش مرکزیت در عهد نبوی،‌ روابط اجتماعی در مدینه عر نبوی با تاکید بر نقش پیامبر(ص)، حضور سیاسی جوانان در حکومت رسول خدا(ص) و نقش زنان در حکومت پیامبر(ص) اشاره کرد.
همچنین سیره نظامی پیامبر(ص)،‌ سیره امنیتی رسول خدا(ص)،‌ حکمت ازدواج‌های پیامبر اسلام(ص)،‌ حجاب در عصر رسول خدا(ص)،‌ اخلاق خانوادگی پیامبر(ص)،‌ بهداشت فردی در سیره نبوی، ‌مناسبات پیامبر(ص) و یهود،‌ روابط پیامبران با مسیحیان، صائین و زرتشتیان در عصر نبوی، از دیگر بخش‌های تشکیل‌دهنده این کتاب به شمار می‌آیند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *