0
021284284

مباحث مدیریت بحران

مقدمه:
این استاندارد تحت عنوان مدیریت پاسخ به حوادث و یا مدیریت بحران نامگذاری شده است ودر تمامی سازمان ها، کارخانجات دولتی و خصوصی می تواند پیاده سازی شود، به طورکلی اجرای الزامات این استاندارد می تواند باعث کاهش خطرات وصدمات جانی به پرسنل یک سازمان به هنگام بروز بحران شود.
به بیانی دیگر دراین استاندارد دستورالعمل و روش های اجرایی معرفی شده که می تواند ساختار سازمان را درمقابل حوادث کنترل نموده و از بروز مشکلاتی که می تواند یک سازمان را در مقابل خطرات و حوادث تهدید کند، جلوگیری نماید.همچنین استاندارد ISO 22320 بیشتر بر تشخیص داده ها و اطلاعات عملیاتی و مدیریت صحیح آن ها تمرکز نموده است.
اجرای استاندارد ISO 22320 در سازمان می تواند باعث توسعه راه حل و همچنین نوآوری برای حل مشکلات در مواقع بحرانی شود


 
 

جهت ثبت نام در دوره آموزشیمباحث مدیریت بحران با استاندارد ISO 22320 بر روی تصویر فوق کلیک نمایید

دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد

پس از پایان گواهی و مدرک معتبر دوره آموزشی مباحث مدیریت بحران با استاندارد ISO 22320 قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید

مشاوره رایگان: ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۱۳۰۰۰۱۶۸۸ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴

 


 
ایزو ۲۲۳۲۰ ISO مدیریت بحران و حوادث
 
این استاندارد که در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۱ توسط سازمان جهانی استاندارد تحت عنوان مدیریت بحران(مدیریت پاسخ به حوادث)به ثبت رسید.این الزامات در کارخانه ها و سازمان های خصوصی و دولتی نیز قابل پیاده سازی میباشد.به طور کلی اجرای این الزامات می تواند باعث کاهش خطرات و صدمات جانی به پرسنل یک سازمان به هنگام بروز بحران شود.
در سال های اخیر فجایع زیادی از جمله:حملات تروریستی و حوادث مهم دیگری به وجود آمده اند که اهمیت پاسخ به حوادث تاثیر گذار به منظور نجات زندگی،کاهش صدمه و زیان و تضمین سطح ابتدایی همبستگی عملکرد های ضروری اجتماعی را نشان میدهد شامل (سلامتی،امداد،خدمات رسانی،آب و منابع غذایی و سوخت رسانی.)در حالی که در گذشته تمرکز پاسخ گویی وقایع به صورت ملی،منطقه ای و محدود به سازمان های واحد بود.امروز و برای آینده احتیاج است به نزدیک شدن به چند ملیتی و چند سازمانی.این نتیجه دولتی جهانی،غیر دولتی،روابط و وابستگی های بازرگانی و صنعتی است.
استاندارد بین المللی امکان پاسخ به حوادث عمومی و خصوصی را جهت بهبود توانایی هایشان در مدیریت تمام موارد غیر منتظره برای مثال(بحران،اختلال و وقایع ناگوار فراهم میسازد).
عملکرد چند منظوره پاسخ به حوادث در میان آژانس ها و سازمان ها با یخش خصوصی و سطوح مختلف مسوولیت دولتی تقسیم بندی شده اند.علاوه بر این نیازی جهت پیروی از تمامی طرفین شرکت کننده در رابطه با این که چطور پاسخ حوادث را اماده و به طور موثری اجرا کننده وجود دارد.این استاندارد بین المللی بر اساس حداقل الزامات تمایل دارد تا سازمان های مشارکت کننده را جهت فعالیت داشتن با حالت مطلوب بهره وری مشترک توانمند سازد.
اهمیت اجتماعی_مدیریت اضطراری_نیازها جهت پاسخ به وقایع(حوادث)
الف)مسوول بودن و شرکت داشتن در اقدامات پیشگیرانه از حوادث و امادگی انعطاف پذیری
ب)پیشنهاد راهنما و دستور عمل در پاسخ به حوادث
پ)گسترش قوانین و برنامه ریزی به منظور نظارت و کنترل
ت)گسترش دفاتر چند منظوره/سازمان همکاری چند منظوره همکاری به منظور پاسخ گویی به حوادث
ث)گسترش سیستم های اطلاعاتی و ارتباطاتی به منظور پاسخ به حوادث
ج)تحقیق در زمینه پاسخ به حوادث و اطلاعات و ارتباطات و نمونه های اطلاعات کاربردی داخل
چ)تحقیق در زمینه عوامل انسانی در پاسخ به حوادث
ح)مسوول بودن جهت جهت ارتباط و تعامل با عموم مردم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *