0
021284284

اخذ مجوز آموزش کارکنان دولت در حوزه فناوری اطلاعات

شرکت توسعه دهندگان سیستم ابتکار به صورت حضوری و تحت بستر الکترونیک این شرکت تحت عنوان بنیاد آموزش مجازی ایرانیان به صورت مجازی در شهریور ماه ۱۳۹۵ موفق به اخذ مجوز برگزاری آموزش کارکنان دولت از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گردید. لذا کلیه دستگاه های مجری می توانند از این پس برگزاری دوره های آموزشی را به این مجموعه واگذار نمایند:

بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی :

در راستای اجرای برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری از نقشه راه اصلاح نظام اداری مصوبه شماره ۵۶۰/۹۳/۲۰۶ مورخ ۱۳۹۳/۰۱/۲۰ شورای عالی اداری، بند ۵-۱ (موضوع طراحی و راهبری اجرای آموزش مدیران، کارکنان دولت و کارشناسان واحدهای فن آوری اطلاعات دستگاه های اجرایی) و ماده ۱۵ آیین نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی (مصوبه شماره ۷۷۴۰/۹۳/۲۰۶ مورخ ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ شورای عالی اداری) کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی در هفتمین جلسه در تاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ «دوره های آموزشی کارکنان دولت در حوزه فن آوری اطلاعات» را جهت اجرای دستگاه های اجرایی تصویب کرد.

ماده ۱) اهداف

– گسترش بهره‌گیری از فن آوری‌های نوین و اعمال وحدت رویه در راستای توسعه دولت الکترونیک

– افزایش سطح اثربخشی و به هنگام نمودن دانش و مهارت‌های فن آوری اطلاعات کارکنان دولت

ماده ۲) دوره‌های آموزشی و مخاطبین

دوره‌های آموزشی فن آوری اطلاعات برای سه گروه آموزشی به شرح ذیل طراحی شده است:

الف) مدیران ارشد

مخاطبین این دوره‌ها:‌ مدیران ارشد سازمان‌های دولتی در رده‌های رؤسای سازمان‌ها، معاونین و مدیران می‌باشند. این دوره‌ها شامل «دولت الکترونیکی و مهارت‌های سازمانی فنآوری اطلاعات» می‌باشد. (پیوست الف، صفحات ۱ تا ۷)

ب) مدیران و کارشناسان دفاتر فن آوری اطلاعات

مخاطبین این دوره‌ها: مدیران و کارشناسان در رسته فن آوری اطلاعات که بر اساس حوزه تخصصی خود (سخت افزار، نرم‌افزار، شبکه و…) دوره‌های آموزشی ذیل را طی می‌کنند:

این دوره‌ها شامل «حاکمیت فاوا، مدیریت خدمات فاوا، مدیریت فرآیندهای سازمانی، معماری فن آوری اطلاعات سازمانی، تحلیل و طراحی سیستم، مهندسی شبکه، مدیریت امنیت اطلاعات، مدیریت پروژه‌های فن آوری اطلاعات، رایانش ابری و مهاجرت به نرم‌افزارهای آزاد/ متن باز» (پیوست ب، صفحات ۸ تا ۳۷)

ج) عموم کارکنان دولت

مخاطبین این دوره‌ها: متصدیان مشاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی (بجز متصدیان مشاغل رسته خدمات) می‌باشند. این دوره‌ها شامل «مهارت‌های حرفه‌ای و اداری کار با رایانه، مدیریت ابزار و اطلاعات سازمانی، مفاهیم و کلیات دولت الکترونیک و شبکه و امنیت اطلاعات در سازمان‌ها» می‌باشد. (پیوست ج، صفحات ۳۸ تا ۴۹)

تبصره: هر دستگاه می‌تواند با توجه به نیازها و مأموریت‌های خود دوره‌های اختصاصی فن آوری اطلاعات را در قالب پیشنهاد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال نماید تا در صورت تأیید در قالب نظام آموزش کارکنان دولت ابلاغ گردد.

استانداردها و ضوابط:

ماده ۳) آموزش‌های موضوع ماده ۲ این بخشنامه‌، در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت، محسوب می‌شود.

ماده ۴) برای کلیه مدیران جهت انتصاب، ارتقاء و تمدیت مدت مدیریت حرفه‌ای در پست‌های مدیریتی، گذراندن دوره‌های آموزشی بند (الف) موضوع ماده ۲ این بخشنامه الزامی است.

تبصره: کسانی که قبل از ابلاغ این بخشنامه به پست مدیریتی منصوب گردیده‌اند، موظفند دوره‌های مذکور را حداکثر تا یکسال پس از تاریخ ابلاغ این بخشنامه طی نمایند.

ماده ۵) فراگیری دوره‌های آموزشی بند (ب) موضوع ماده ۲ این بخشنامه، بر حسب نیازهای شغلی کارکنان دفاتر فن آوری اطلاعات به تشخیص دستگاه قابل اجرا می‌باشد.

تبصره‌: فراگیری دوره‌های آموزشی بند (ب) موضوع ماده ۲، با کدهای (ب۱) و (ب۲) جدول پیوست، برای مدیران فن آوری اطلاعات الزامی است.

مدیریت اجرا:

ماده ۶ دستگاه‌های اجرایی مکلفند با رعایت مفاد این بخشنامه و نظام آموزش کارمندان دولت، دوره‌های آموزشی فوق‌الذکر را در برنامه آموزش سالانه خود پیش‌بینی و اجرا نمایند. به نحوی که کارکنان مشمول، مهارت‌های لازم را در بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات کسب نمایند.

ماده ۷- دستگاه‌های اجرایی موظفند دوره‌های آموزشی (موضوع ماده ۲ این بخشنامه‌) را طبق شرایط و محتوای مندرج در این بخشنامه توسط مجریان ذیل که صلاحیت مدرسان آنان بر اساس ضوابط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (امور سیستم‌ها و دولت الکترونیک) محرز شده و دارای گواهینامه می‌باشند، برگزار نمایند.

 

مجوز کارکنان دولت

دیدگاه کاربران
  • اعظم نوری مقدم 1 اردیبهشت 1399

    سلام من این مجوز رو برای سال ۹۷ داشته ام اما نی دونم چطور تمدید کنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *