0
021284284

دوره آموزشی تفکر سیستمیSystemic Thinking E-learningB

تفکر سیستمی، چشم اندازی جدید و قدرتمند، یک زبان خاص، و مجموعه ای از ابزارهاست که شما می توانید برای حل معضلات در زندگی روزمره و کاری خود استفاده کنید. تفکر سیستمی روشی برای درک واقعیتهاست که بیشتر از اجزای سیستم، بر اساس روابط بین اجزای سیستم می باشد. بر اساس یکی از حوزه های مطالعه، معروف به پویایی سیستم ها، تفکر سیستمی دارای ارزش کاربردی است که بر اساس بنیانهای تئوریکی مستحکمی استوار است.
فردی که جهان بینی و نحوه تفکر خود را بر نگرش سیستمی استوار می سازد نه تنها از یک بعدی بودن و قشری فکر کردن مبری است و از تعصب ناآگاهانه و یک سو نگری دوری میجوید، بلکه با بررسی کامل درباره کلیت یک موضوع و در نظر گرفتن کلیه ارتباطات ممکن (در حد امکان) میکوشد تا به شناخت کاملتری از موضوعات و سیستمهای محیطی خویش دست یابد و در موقعیت شناخته شده ای وظایف خویش را انجام دهد. ریشه بسیاری از مشکلات سازمانها و جوامع (بویژه در کشورهای جهان سوم) در عدم نگاه سیستمی به پدیده های مختلف می باشد. در این گونه سازمانها علل مختلف مشکلات و زنجیره ارتباطات و عوامل به درستی درک نشده و در نتیجه راهکارها و تصمیمات اغلب جزء نگرانه بوده و تنها بخشی از مسئله را مورد توجه قرار می دهد در چنین شرایطی ارائه راهکارها نه تنها موجب حل مشکلات نمی گردند بلکه باعث پیچیده تر شدن مشکلات، دوباره کاری و پراکنده کاری می شوند.
هدف دوره :
آشنایی مدیران ارشد، میانی و اجرایی با کاربرد نظریه سیستم ها و اصول تفکر سیستمی در دو بعد طرح ریزی و اداره سازمان ها. در این دوره ضمن تشریح مدل سیستمی سازمان چگونگی کارکرد خواص سیستم های باز مثل سی نرژی، آنتروپی، سرشت کل گرایانه و نحوه استفاده از آنها در اداره سازمان ها به همراه کارگاه تشریح خواهد گردید.
 
محتوای دوره:
تعریف و مفاهیم سیستم و اجزای آن
انواع سیستم از دیدگاههای مختلف
بیان طبقه بندی ها و ویژگی های آن
رفتار سیستم و بررسی دینامیکی سیستم ها
نظریه های سیستمی
سیستم های مدیریت و بررسی اجزا و طبقه بندی آنها
نگرش فرآیندی به عنوان ابزار تفکر سیستمی
کاربردهای تفکر سیستمی در سازمان ها و ارائه مثال عملی
مدرک با تاییدیه فنی حرفه ای این دوره فقط برای ۳۰ساعت صادر می گردد
 
V:97

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *