0
021284284

آموزش بهداشت مادر و کودک : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی بهداشت مادر و کودک

مهمترین شاخص بهداشتی هر کشوری شاخص مرگ و میر زنان باردار می باشد که با پیشرفت جوامع و دسترسی اکثریت افراد به خدمات بهداشتی خوشبختانه میزان این شاخص رو به کاهش می باشد . عبارت بهداشت مادر و کودک به مراقبت‌هاى بهداشتى ارتقائی، پیشگیری، درمانى و بازتوانى براى مادران و کودکان اطلاق مى‌شود. این مراقبت‌ها زمینه‌هاى فرعى دیگر مانند بهداشت دوران بارداری، بهداشت کودک، تنظیم خانواده، بهداشت مدارس، کودکان معلول و بهداشت نوجوانان و جنبه‌هاى بهداشتى مراقبت کودکان در مجموعه‌هائى مانند مهدکودک را هم شامل مى‌شود .در دوره آموزشی بهداشت مادر و کودک شما با موارد ذکر شده آشنا خواهید شد .

آموزش مجازی بهداشت مادر و کودک : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی بهداشت مادر و کودک و اخذ مدرک معتبر بهداشت مادر و کودک را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
بهداشت مادر و کودک

عبارت بهداشت مادر و کودک به مراقبت‌هاى بهداشتى ارتقائی، پیشگیری، درمانى و بازتوانى براى مادران و کودکان اطلاق مى‌شود.

بهداشت دوران بارداری، بهداشت کودک، تنظیم خانواده، بهداشت مدارس، کودکان معلول و بهداشت نوجوانان و جنبه‌هاى بهداشتى مراقبت کودکان

دوره آموزش مجازی بهداشت مادر و کودک برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک بهداشت مادر و کودک را اخذ نمایید.

آموزش مجازی بهداشت مادر و کودک برای آشنایی افراد با بهداشت مادر و عوامل تاثیرگذار ساخته شده است. مهمترین شاخص بهداشتی هر کشوری شاخص مرگ و میر زنان باردار می باشد که با پیشرفت جوامع و دسترسی اکثریت افراد به خدمات بهداشتی خوشبختانه میزان این شاخص رو به کاهش می باشد . عبارت بهداشت مادر و کودک به مراقبت‌هاى بهداشتى ارتقائی، پیشگیری، درمانى و بازتوانى براى مادران و کودکان اطلاق مى‌شود. این مراقبت‌ها زمینه‌هاى فرعى دیگر مانند بهداشت دوران بارداری، بهداشت کودک، تنظیم خانواده، بهداشت مدارس، کودکان معلول و بهداشت نوجوانان و جنبه‌هاى بهداشتى مراقبت کودکان در مجموعه‌هائى مانند مهدکودک را هم شامل مى‌شود .

مشکلات مادران و کودکان شامل سه بخش عمده زیر است:

  • سوءتغذیه: زنان باردار، زنان شیرده و کودکان در برابر اثرهای سوءتغذیه آسیب پذیری ویژه ای دارند. از مشکلات عمده مادران در کشورهای جهان سوم این است که مادر با وزن خیلی کم حاملگی را آغاز می کند و نیز مادر در طول حاملگی خیلی کم وزن می گیرد.
  •  عفونت ها : آلودگی مادران به عفونت ها در دوران بارداری ممکن است سبب عوارض جانبی گوناگونی در جنین شود، مانند بیماری های جنینی، سقط و.‎.‎. کودک نیز ممکن است به علت اسهال عفونی ضعیف کننده، عفونت های تنفسی و پوستی بیمار شود. بروز عفونت های متعدد و مکرر ممکن است سبب سوءتغذیه پروتئین-انرژی (PEM) و آنمی فقر آهن در کودک شود.
  •  باروری بدون برنامه: بیش از چهار فرزند، فاصله کمتر از سه سال بین فرزندان، حاملگی بالای ۳۵ سال و حاملگی زیر ۱۸ سال، از مشکلات عمده در کشورهای جهان سوم است.
bama step
sam
مقاله های کشاورزی و دامپروری

سم شناسی

[wp-rss-aggregator sources=”114675″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *