0
021284284

دوره آموزشی لینوکس اوبونتو Linux Ubuntu E-learning

Ubuntu یکی از توزیع‌های لینوکس است که بر اساس دبیان پایه‌گذاری شده ‌است اما در چندین مورد با دبیان تفاوت دارد. نام اوبونتو از یکی از مفاهیم افریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» (Humanity Towards Others) گرفته شده‌است.
اوبونتو هر شش ماه یک بار نسخه جدیدی را به بازار عرضه می‌کند. علاوه بر این برای هر نسخه از اوبونتو، تا ۱۸ ماه پس از انتشار آن نسخه، پشتیبانی ارائه می‌شود. برای نسخه LTS مثل ۸٫۰۴ (Hardy)، به جای پشتیبانی ۱۸ ماهه، سه سال پشتیبانی برای نسخه ویژه رایانه‌های شخصی و پنج سال پشتیبانی برای نسخه‌های سرور ارائه می شود.
یکی از نکات مورد توجه در پروژه اوبونتو، تأکید بر دسترسی و جهانی‌سازی است. به همین منظور این نرم‌افزار برای تمام ملیت‌ها موجود است. کار کردن با آن بسیار راحت است و حتی کاربران نا آشنا با آن هم به راحتی به محیط آن عادت می‌کنند.
همه ی نسخه‌های اوبونتو تا ابد رایگان هستند. دیسک‌های فشرده اوبونتو به رایگان برای کسانی که آن را از طریق پست الکترونیکی درخواست کرده‌اند، فرستاده می‌شود. همچنین پروژهای با نام اوبونتو (Edubuntu) وجود دارد که این سیستم عامل همان طور که از نامش هم مشخص است، برای استفاده در کلاس‌های درس و محیط‌های آموزشی بسیار مناسب است.
نکته: این دوره شمال cdکمک آموزشی می باشد که شامل ۲۱ساعت آموزش می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *