0
021284284

آموزش تمرکز حواس: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی تمرکز حواس

همه ما توانایی متمرکز شدن را داریم. نوشتن یک داستان، نواختن پیانو یا مجذوب یک فیلم سینمایی شدن، همگی به تمرکز نیاز دارند. ولی گاهی اوقات افکار شما پراکنده است و ذهنتان از موضوعی به موضوع  دیگر کشیده می شود. در چنین مواقعی است که نیاز دارید یاد بگیرید چگونه حافظه خود را تقویت کنید. وقتی غذا میخورم صرفاً غذا میخورم و وقتی می خوابم فقط می خوابم. این شاید بزرگترین ثمره ی تمرکز است. آیا شما هم هنگام غذا خوردن می توانید تمام توجهتان را روی غذا خوردن و لذت و مزه ی غذا معطوف نمایید؟ یا اینکه معمولاً از افکار مربوط به گذشته و آینده آشفته اید و چون به خود می آیید می بینید غذایتان تمام شده و جز امتلا و پری معده هیچ نفهمیده اید دوره آموزشی تمرکز حواس باعث میشود کنترل ذهن داشته باشیم و با زمان پیش برویم.

آموزش مجازی تمرکز حواس : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی تمرکز حواس و اخذ مدرک معتبر تمرکز حواس را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
تمرکز حواس

به معنی اشراف کامل و جدی ذهن بر روی یک موضوع واحد طبق جدیدترین تحقیقات متخصصان و محققان حوزه یادگیری است.

باعث درک سریع مطالب میشود،حافظه را بهبود میبخشد و دستیابی به هدف مورد نظر را برای شما آسان تر میکند.

دوره آموزش مجازی تمرکز حواس برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تمرکز حواس را اخذ نمایید.

تمرکز حواس چیست؟

اگر احساس می‌کنید تمرکز کردن در هنگام مطالعه یا کار برایتان دشوار شده و به راحتی دچار حواس‌پرتی می‌شوید و دست از کار می‌کشید، باید به فکر چاره‌ای جدی برای رفع این معضل باشید؛ اما قبل از انجام هرگونه اقدام عملی، باید معنی تمرکز حواس و انواع مختلف تمرکز را درک کنید و با عوامل گوناگون برهم‌زننده تمرکز حواس آشنا شوید.

ایجاد تمرکز:

برای دستیابی به تمرکز حواس و بهره‌مندی از مزایای فراوان آن در زندگی شخصی و کاری خود باید ابتدا تعریف تمرکز حواس را بدانیم و سپس روش‌های تقویت آن را به کار گیریم. تمرکز حواس در واقع توانایی شخص در هدایت کردن توجه و تمرکز با اراده خود است؛ یعنی شخص بتواند توجه خود را کنترل کند. تعریف تمرکز حواس چیزی نیست به جز توانایی فرد در افزایش تمرکز خود روی یک موضوع یا فکر خاص و در عین حال خارج کردن تمام افکار غیر مرتبط و احساسات از ذهن.

با تمرکز حواس به جای این که از یک موضوع به موضوع دیگر بپریم و توجه، وقت و انرژی خود را از بین ببریم؛ در هر لحظه یک کار خاص را انجام می‌دهیم. در حالت تمرکز، تمام توجه فرد روی یک فکر و ایده خاص است و چیزهای دیگر را فراموش می‌کند. در این لحظه، ذهن کاملا متمرکز می‌شود؛ تنها یک فکر واحد مغز را اشغال می‌کند و تمام انرژی ذهن روی یک فکر جمع می‌شود.

توانایی فرمان دادن به ذهن و کنترل کردن تمرکز در اکثر مردم وجود ندارد و نیاز به آموزش و تمرین دارد. انسان نمی‌تواند هر لحظه که می‌خواهد، به ذهنش دستور دهد که روی سوژه‌ای خاص تمرکز کند.

با این حال، تمرکز کردن یکی از فعالیت‌های رایج انسان‌ها است و تقریبا هر روز برای همه افراد اتفاق می‌افتد؛ اما بیشتر حالت خود‌انگیز و کنترل‌نشده دارد.

تمرکز ذهن:

توانایی متمرکز کردن ذهن یک توانایی حیاتی برای رسیدن به موفقیت در هر حیطه‌ای از زندگی، امور مادی و مالی، پیشرفت شخصی و امور معنوی است. این توانایی به شما کمک می‌کند که دچار حواس ‌پرتی نشوید و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

برای انجام امور روزمره زندگی، پیگیری اهداف، کسب عادات و توانایی‌های جدید و برای انجام مراقبه و رسیدن به آرامش درونی به تمرکز حواس نیاز دارید.

bama step
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *