0
021284284

دوره آموزشی اختلالات یادگیری و عوامل آن Learning Disorders and Its Factors E-learningA

ناتوانی های ویژه  یادگیری به معنای اختلال در یک یا چند فرایند روانشناختی پایه است که به کاربرد زبان بیانی و نوشتاری مربوط است و می تواند به شکل عدم توانایی کامل در شنیدن ، فکر کردن ، صحبت کردن ،خواندن، نوشتن، و یا محاسبات ریاضی آشکار شود . این دانش آموزان به لحاظ هوشی معمولی هستند یا حتی از هوش بالایی برخوردارند ،هیچ مشکل جسمی از لحاظ بینایی،شنوایی و حرکتی ندارند،اختلال رفتاری و محرومیت های فرهنگی –اقتصادی و محیطی نیز ندارند ، تلاش هم  مینمایند، اما در یک یا چند درس دارای مشکلات جدی یادگیری هستند

باما دوره آموزش الکترونیک اختلالات یادگیری را گذرانیده و مدرک معتبر دریافت نمایید.

اختلال یادگیری یا ناتوانی یادگیری، نام کلی‌ای است که طیف وسیعی از مشکلات یادگیری را شامل می‌شود.

اختلال یادگیری ربطی به هوش ندارد. این اختلالات، ناشی از وجود تفاوت در مغز هستند، و بر شیوه پردازش اطلاعات توسط مغز تاثیر می‌گذارند.

دوره اموزش مجازی اختلالات یادگیری عوامل آن برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک اختلالات یادگیری عوامل آن را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی اختلالات یادگیری عوامل آن : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی اختلالات یادگیری عوامل آن و اخذ مدرک معتبر اختلالات یادگیری عوامل آن را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

اختلال یادگیری چیست؟

اختلال یادگیری یا ناتوانی یادگیری، نام کلی‌ای است که طیف وسیعی از مشکلات یادگیری را شامل می‌شود. اختلال یادگیری به معنای نقص در هوش یا انگیزه‌ نیست. کودکان دچار اختلال یادگیری تنبل یا کودن نیستند، در حقیقت اکثر آنها به اندازه‌ی سایرین باهوش هستند و فقط مغزشان به طریقه‌ی متفاوتی عمل می‌کند. این تفاوت‌ها در مغز در نحوه‌ی دریافت و تجزیه ‌و تحلیل اطلاعات این کودکان اثر می‌گذارد.

به زبان ساده، کودکان و بزرگسالانی که به اختلال یادگیری دچارند متفاوت از سایرین می‌بینند، می‌شنوند و درک می‌کنند. آنها به همین دلیل در یادگیری اطلاعات و مهارت‌های تازه یا به کارگیری آموخته‌‌هایشان با مشکل مواجه می‌شوند. شایع‌ترین انواع اختلالات یادگیری عبارت‌اند از: اِشکال در خواندن، نوشتن، ریاضیات، استدلال، گوش کردن و حرف زدن.

کودکان دچار اختلالات یادگیری می‌توانند موفق باشند:

روبرو شدن با این احتمال که فرزندتان دچار اختلال یادگیری باشد دشوار است. ممکن است فکر کنید که با وجود این مشکل آینده‌ی او چگونه خواهد بود؟ یا چطور باید از پس مدرسه بربیاید؟ ممکن است نگران باشید که به علت این اختلال به فرزندتان برچسب «کُندذهن» بخورد یا به مدارس کودکان استثنایی معرفی شود.

آنچه در این میان اهمیت دارد این است که به یاد داشته باشید اکثر کودکان دچار اختلال یادگیری به اندازه‌ی سایرین باهوش هستند، فقط لازم است آموزش آنها به نحوی باشد که با شیوه‌ی یادگیری مختصِ آنها سازگاری داشته باشد. به عنوان والدین چنین کودکانی لازم است درباره‌ی این اختلالات به طور کلی و درباره‌ی مشکل فرزندتان به طور خاص مطالعه کنید تا بتوانید در مسیر موفقیت تحصیلی، او را یاری کنید.

از کجا بفهمم فرزندم مبتلا به اختلال یادگیری است؟

هرچه زودتر متوجه یک اختلال یادگیری شوید و جهت درمان اقدام کنید، بهتر است. متاسفانه، معمولاً اختلالات یادگیری تا زمان رفتن کودک به مدرسه مورد شناسایی قرارنمی گیرند. اگر شما متوجه شده اید که فرزندتان مشکل دارد، با معلم یا مشاور بهداشت او، در مورد بررسی امکان وجود یک اختلال یادگیری، صحبت کنید. این ارزیابی ممکن است شامل یک تست پزشکی، بحث در مورد سابقه خانوادگی، و آزمون عملکرد تحصیلی و فکری باشد.

برای اختلالات یادگیری، چه درمان هایی وجود دارد؟

متداول ترین درمان برای اختلالات یادگیری، آموزش ویژه است. معلمان یا دیگر متخصصان یادگیری، می-توانند با بهره گیری از نقاط قوت و پیداکردن راه هایی برای جبران نقاط ضعف، به کودک شما در یادگیری مهارت ها کمک کنند. ممکن است آموزگاران شیوه های تدریس ویژه را امتحان کنند، تغییراتی در کلاس درس ایجادکنند، یا از فناوری‌هایی استفاده کنند که به برآوردن نیازهای یادگیری کودک شما کمک کند. همچنین، برخی از کودکان، از کمک مربیان یا متخصصان گفتاردرمانی یا زبان درمانی، بهره مند می شوند.

کودک مبتلا به اختلال یادگیری ممکن است با سطح پایین اعتماد به نفس، ناامیدی و مشکلات دیگر، دست به گریبان باشد. متخصصان سلامت روان می توانند در درک این احساسات و دست یابی به ابزارهای مقابله و برقراری روابط سالم، به کودک شما کمک کنند.

اگر کودک شما علاوه بر اختلال یادگیری، به اختلال دیگری، مثل اختلال کم توجهی-بیش فعالی، نیز مبتلا است، برای آن اختلال نیز، نیاز به درمان دارد.

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

دیدگاه کاربران
  • ا 20 بهمن 1397

    با سلام
    چه تضمینی برای ارسال مدارک وجود دارد؟

    • مدیر کل سایت 23 اسفند 1397

      با سلام دوست عزیز – درباره بنیاد آموزش مجازی ایرانیان و هلدینگ توسعه دهندگان در اینترنت تحقیق بفرمایید – ۱۲ سال سابقه کار ما بزرگترین تضمین است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *